Knakken en platleggen, hoogteverschil opgelost en kun je de lamp weer recht hangen, ze bloeien toch nog niet dus dat kan nu nog wel, suc6
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag Amnesia Haze onder Lumatek Zeus 600pro
Collapse
X
-
Comment
-
Als je binnen kweekt, begint de bloeiperiode zodra je de lampen overschakelt naar 10-12 uur duisternis.
Bij de meeste cannabis soorten duurt de bloeiperiode ongeveer zeven tot negen weken,
Dit is echt desinformatie. Door dit soort onzin wil iedereen veel te vroeg oogsten.
Ze kunnen zich beter concentreren op stabiele zaden maken bij RQS dat is al moeilijk genoeg voor ze.
-
-
Comment
-
Hi QnQ
Das 'n mooi veldje
Je schreef "Dit is vroeg genoeg om van groei naar bloeivoeding over te stappen "
Na eerder contact/advies met de producent van mn voeding Ferro ben ik naar bloeivoeding overgestapt op hetzelfde moment dat ik de 12/12 cyclus heb ingezet.
Het idee daar achter was dat de combinatie van minder uren licht gecombineerd met de fosfor in de bloeivoeding de plant(en) een extra zetje zou geven om eerder te stoppen met het groeiproces en eerder te beginnen met het stimuleren van de bloei zelf.
Ok, gedane zaken nemen vaak geen keer maar men zegt ook: beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald...
Dus graag verneem ik jouw visie/standpunt over dit specifieke geval
-
-
Zo, vanavond enige (hopelijk) zinnige reacties op jullie input. zelf merkte ik al dat er onduidelijkheid over was, (bij mij althans) wanneer de bloei inzet.
Mijn stelling is dat de bloei, technisch/biologisch gezien ingezet word door o.a. het 12/12 regime.
De zichtbare bloei zal dan idd 2 weken later zijn.
Bij een vrouw zal je in de eerste paar maanden ook niet zien dat ze in verwachting is terwijl ze dat dan wel al is....
Zo ook dus bij de dames meen ik dan....
Corleone1933 geeft een mooi voorbeeld: "Wanneer je in de toppen pruikjes ziet van ongeveer 20 bloeiharen kan je spreken van bloei, dit is vaak 2 weken na 12/12."
QnQ ook "Bloei is als je duidelijk topvorming bovenin de plant ziet."
Inmiddels zijn ze gemiddeld tussen de 90 en 100cm.
Vandaag voor de tweede en laatste maal gediefd, dit om de lucht optimaal te laten circuleren en daar mee de kans op allerlei narigheid te voorkomen.
Lamp hangt op een gemiddelde hoogte 20 a 25 cm van het bladerdek @75%
EC 18 a 1.9 Ph 5.7Last edited by Balkonier; 21 April 2021, 18:56.
- Likes 1
Comment
-
Heb besloten om ook het irrigatiesysteem te veranderen/aan te passen.
De tuitjes waar de dripslangetjes aan vastzitten zitten in het midden.
Achteraf gezien (jaja, kijkt men de koe in de kont..) had ik deze beter vooraan kunnen plaatsen voor overzicht/controles.
Daarnaast wil ik tussen de planten een geperforeerde buis oid van 125mm plaatsen.
Op deze buis wil ik dan een buisventilator aansluiten die de planten, van onderen, van een lekker windje voorzien.
Enige jaren geleden was er ook een soort van plastic "kous" te verkrijgen echter kan ik dat product of de naam er van niet vinden.
Heeft of weet iemand op het forum wat meer info hier over?
Comment
-
- Likes 4
Comment
-
Moeilijk te beantwoorden vraag maar ik doe een poging:
Ja, ik heb al erg veel fouten gemaakt
Ervaring is een constant groeiproces denk ik, echter ben ik nog beslist steeds aan het leren.
Ervaring geeft ook al geen garanties maar wel een goed, of beter, begrip.
Elke plant is anders al zijn ze toch allemaal weer hetzelfde....
Door ervaring leer je de "gouden middenweg" te zoeken.
Als je dat al aanhoud kan je het resultaat steeds beter "tweeken"Last edited by Balkonier; 7 April 2021, 22:54.
-
Vraagje, waarom heb je die slangen over je bakken heen lopen, is het niet makkelijker om die slangen onder het frame te laten doorlopen dan hoef je niet steeds alles af te breken als je gaat oogsten.
En die luchtslang blaast die lucht naar binnen, omdat er allemaal gaten inzitten?
Comment
-
Drain geeft een EC van 2.9 a 3.0....
Spoelen, spoelen en spoelen dus........
Hoofdafvoer afsluiten
Alle bakken vullen tot de rand met aangezuurd water Ph 5.7
twee uurtjes laten staan.
Hoofdafvoer openen.
Alle bakken leeg laten lopen
and repeat.....
Last edited by Balkonier; 9 April 2021, 04:15.
- Likes 1
Comment
-
Mooi toch dat voortschrijdend inzicht.......
Het irrigatiesysteem heeft nu bewezen dat het water/voedingsdosering per bak uiterst gelijk verloopt....
Alle bakken bereikten op hetzelfde moment de maximale vul-lijn.
Ten tweede:
"vroeger" verwijderde ik eerst het hele afvoersysteem en draaide ik de pijpjes van de bak omhoog, vulde de bak met aangezuurd water en liet het weglopen in een emmer door de pijpjes weer naar beneden te draaien.
Deze maal heb ik echter besloten om alles te laten zitten en alleen de afvoerlijn te blokkeren richting de afvoer/put.
Deze keer dus geen gesjouw met emmers en gepruts met de afvoer
Comment
Comment