En weer een dag verder. De dames doen het goed, erg ongelijkmatig helaas maar at komt volgende week of de week erop wel goed als ze gescrogd gaan worden. De halfdode doet het ook nog steeds en lijkt zelfs haar groei hervat te hebben. We gaan het zien, mocht ze het niet redden is er niet heel veel verloren want geloof niet dat het net niet vol geraakt. Wellicht moet ik wel iets eerder naar 12/12 schakelen dan gepland maar goed, komt tijd, komt raad. Kleur van het blad is naar mijn zin, EC is licht dalend en PH is licht stijgend. Dat is hoe ik het wil hebben dus ik geloof dat de ingestelde EC van 1.2 behoorlijk OK is. Na de omschakeling ga ik pas naar 1.4 om deze dan geleidelijk aan te verhogen.
Afgelopen weken wat interessante stukken gelezen over een hoge en lage EC met de voor en nadelen en mijn conclusie is dat het aanbevolen schema van Hy-Pro best goed is. Hoge EC zou leiden tot langzamere groei maar meer vrachtontwikkeling en meer suikers, lage EC zou leiden tot snellere groei doordat water beter opgenomen kan worden. Dat gezegd hebbende wil ik een volgende ronde ook eens starten met een EC van 0.5 om te zien hou dat dan verloopt en natuurlijk ook een ronde waarbij ik start met een EC van 1.5.
Ik heb een hagelwit A4-tje bij een van de foto's gelegd om de kleur van het blad te kunnen vergelijken. Is het velletje papier spierwit op je scherm, zie je de echte kleur van het blad.
IMG_5239.jpeg IMG_5238.jpeg
Afgelopen weken wat interessante stukken gelezen over een hoge en lage EC met de voor en nadelen en mijn conclusie is dat het aanbevolen schema van Hy-Pro best goed is. Hoge EC zou leiden tot langzamere groei maar meer vrachtontwikkeling en meer suikers, lage EC zou leiden tot snellere groei doordat water beter opgenomen kan worden. Dat gezegd hebbende wil ik een volgende ronde ook eens starten met een EC van 0.5 om te zien hou dat dan verloopt en natuurlijk ook een ronde waarbij ik start met een EC van 1.5.
Ik heb een hagelwit A4-tje bij een van de foto's gelegd om de kleur van het blad te kunnen vergelijken. Is het velletje papier spierwit op je scherm, zie je de echte kleur van het blad.
IMG_5239.jpeg IMG_5238.jpeg
Comment