Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Ver-)bouw verslag kweekruimte 5x Imperium X en 4x Future #1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voor het eerst

Was een beetje aan het surfen en toen stuitte ik op dit artikel, misschien al bekend voor je omdat jij al langer hydro kweekt.

​​​​https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...%20veroorzaken.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik zou zeggen... bekijk de setup eens in de opening van dit verslag en ik denk dat je mijn antwoord wel weet. Voor mijn DO heb ik een 1500LPM circulatiepomp gekoppeld aan een Teko waterkoeler. Daarnaast is de irrigatie d.m.v. sprinklers zodat het toegevoegde water eerst in contact komt met de lucht. De temperatuur is ingesteld op 18-25 graden (in de praktijk is dit sinds de laatste verbouwing 21,8-22,3˚C) en ik injecteer CO2 in het water d.m.v. druppels vloeibare CO2. 50PPM haal ik niet maar meestal zit ik wel rond de 32 PPM

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad,goed dat je mij er op wijst, heb het net ff gelezen, mooie opstelling man.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ach... ik lees ook lang niet alle posts in een verslag hoor.. Daarom kunnen we elkaar daar gewoon naar verwijzen, scheelt een hoop lezen

Nou de strekkende amnees lijkt toch gewoon een probleem te hebben. Ik kijk het nog een paar dagen aan maar iets zit er niet goed. Onderin verkleurend blad maar niet zoals gebruikelijk... Ik denk toch iets van wortelrot want topjes onderin verkleuren ook. Verder maakt ze nog steeds geen fatsoenlijke toppen aan maar blijft ze maar doorgroeien in de hoogte. Heb haar net opgemeten en ze zit op 1,74M inclusief pot. Dat is weer ruim 10cm t.o.v. eergisteren. Dus als ze woensdag nog geen fatsoenlijke top erin heeft zitten gaat ze eruit. Dan hebben de 3 andere amnezen in ieder geval de ruimte.

De imperium begint nu toch inmiddels wel serieuze toppen te vormen en lijkt het goed naar haar zin te hebben. De later bijgeplaatste gelato overigens ook, deze wordt wel heel breed. Jammer dat je dat nooit van te voren weet want het lijkt me een superplant voor scrog (de imperium overigens ook want geen echte hoofdtoppen, vrij gelijkmatig eigenlijk).

IMG_0440.jpg IMG_0441.jpg IMG_0442.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik ken dat spul niet maar ik denk dat je het sowieso alleen op een gezonde plant zou moeten gebruiken. Ik vermoed dat deze niet gezond is en daarom geen toppen vormt en maat blijft groeien

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Moeite om je wietplanten onder de duim te houden? Pro XL Stop Grow stopt het strekken onmiddellijk en stimuleert de bloei.

Een maatje heeft het een keer gebruikt 2x sprayen en het stopte. Bij hem liep het zo erg uit de klauwen was het laaste red middel. Het werkte prima

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Klopt van de spray maar dat hoort niet in je kweek. Beetje ombuigen knakken kan even goed nog je heb wat ruimte nog

Omdat je helaas geen foto's in comments kunt plaatsen hierbij nog even 2 foto's die ik net nog gemaakt heb. De zwakke amnees begon steeds meer blad te verliezen en aangezien ik nogal nieuwsgierig ingesteld ben dacht ik... laten we eens zien hoe de wortels zich houden... dus de plant eruit getrokken en zoveel als mogelijk perliet verwijderd. Dat resulteerde in onderstaande...
    Ik dacht aanvankelijk dat ze veel te nat zou staan maar ik denk nu zowat het tegenovergestelde... vrijwel geen water in de pot en ook dunne wortels... heb dus alles weer terug in de pot gepropt en een extra sprinkler geplaatst voor deze dame. eens zien of ze nu snel bijtrekt of juist nog harder achteruitgaat. Ze krijgt er in ieder geval 48 uur de tijd voor.

IMG_0444.jpg IMG_0443.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      oei - de worteltje hebben wel een dik probleem , gekund maar bij ene checken zeker ?? !!

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik kan het van allemaal checken, maar aangezien dit de enige plant is met zichtbare problemen heb ik het hier gedaan. Ga het dan ook niet herhalen op perliet. Nou ja, ik heb haar wat ATAZYM gegeven om dood materiaal af te breken en nu maar hopen dat ze dat kan verwerken. Anders is ze er over 48 uur uit.

verplichte tekst
    IMG_0024-2.jpg IMG_0020-2.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      ziet er heel leip uit haha zeer mooie fotos

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ze behoeve geen tekst, plaatje zegt meer dan 1000 woorden, mooi man

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Dik foto's!!

Ok... slechte foto maar ik wilde even om advies vragen.... zal ik deze met nog 3 weken te gaan ontbladeren of gewoon door laten gaan zoals ze is? Gewoon om het verschil te zien t.o.v. niet ontbladerde? Ze is de kleinste van allemaal en ik heb de indruk dat het me niet zo heel veel zal kosten als ze er door kapot gaat. (30 misschien 40 gram droog)
    02EEDD4B-8C75-44C1-B681-E59ACEDEFC6C_1_201_a.jpg
    Lopend verslag

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Op de foto zie je al dat het een Dike Dame is.

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Mooi plantje , der hangt wel iets aan !!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Alle blad er af, gewoon proberen. Dan kan ze straks zo afgeknipt worden en op de kop hangen. Ben erg benieuwd naar het droge gewicht van deze.

Ok ik was iets te voorbarig met bovenstaande foto... dit is de mooiste dame. Die durf ik nog niet te snoeien maar heb dus wel de kleinste gesnoeid (die ernaast staat). Zie hier de voor en na foto's.
    Eigenlijk best leuk om te doen en ik denk dat het zo veel tijd scheelt met knippen (tenzij ze nu max nieuw blad gaat aanmaken). Als deze er over een week nog zo mooi bij staat of mooier doe ik de andere 3 imperiums ook en 1 amnees.

Voor:
    IMG_0030.jpg IMG_0033.jpg IMG_0034.jpg IMG_0032.jpg IMG_0042.jpg

IMG_0044.jpg
    En de na-foto....
    IMG_0045.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Dan zou die imperium een hele fijne soort zijn in mijn rooftentje met ze lengte en die potmaat.

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooi plant zo..

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekker volle Dame mooi...

De Amnees gaat er denk ik vanavond uit.. ik heb er geen goed gevoel bij en ik wil ook voorkomen dat ze de andere dames aantast. Nou ja, dat wordt dan wel een onze minder...het zij zo
    Lopend verslag

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ga je die amnees nog wel gebruiken voor iets? Of ik kan beter vragen kan je die onrijpe toppen nog ergens voor gebruiken? Hasj te maken ofzo

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nope, gaat rechtstreeks in de kliko

Nou het leven van een wietkweker gaat soms niet over rozen... pffff buffervat vannacht geknapt, een groot waterballet. Snap er niets van, is 8mm glas en er staan een polystyreen plaat onder om oneffenheden op te vangen.. Nou ja, snel even naar de Hornbach geweest en een nieuwe gehaald...

De gelegenheid heb ik gebruikt om gelijk de amnees er uit te trekken... hoewel ik er toen ik haar eruit had dacht... toch wel mooie plant. nou ja, so be it... mijn dag wordt het vandaag niet meer
    Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      120 liter Maar vermoed wel dat het inderdaad daar iets mee te maken gehad moet hebben. Heb nu dan ook geen doorvoer meer gemaakt maar om te voorkomen dat de Nido droogloopt heb ik deze tussen de chiller en de circulatiepomp geschakeld. Heeft ook als voordeel dat de metingen accurater zijn, nadeel is... het ziet er niet uit

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Snel de tent weer dicht ritsen

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Kan er geen lek bak onder plaatsen, net als bij een wasmachine..

èé

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die uitleg is niet zo ingewikkeld... mijn buffervat was een aquarium.. dus ik zeg gewoon dat het aquarium gebarsten is. geen woord aan gelogen dan toch?

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      haha ja das een goeie , maar is wel klote - mor ja nen aquarium das wel problemen zoeken !!

Staat dien watervoorraad niet in uw kweek kamer dan ??

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee niet meer, daardoor geen chiller meer nodig. Maar een aquarium gaat normaliter gewoon jaren probleemloos mee hoor, maar ik denk dat ik destijds met boren toch iets te lomp ben geweest

Zoals je op de foto's kunt zien begint de gestripte dame nieuw blad aan te maken en het blad wat overgebleven was neemt snel in omvang toe.. Nog paar dagen aankijken maar ik denk dat ik morgen de andere dames dezelfde behandeling geef. Wellicht iets minder extreem dan hoeft ze niet zo veel nieuw blad aan te maken maar het extra licht lijkt ze te waarderen. Verder heb ik nu een flink gat in mijn line-up door het verwijderen van de Amnees. Dit gaat niet meer opgevuld worden want de volgende ronde zou een scrog uit stek moeten worden. Deze worden in principe eind komende week gesneden.

Buiten dat lijkt alles nog wel aardig te lopen... Dames hebben geen last gehad van een nachtje met (diffuus) daglicht.. De werkzaamheden (aquarium vervangen) konden in dit geval niet uitgesteld worden totdat het licht weer aan ging dus moest ik noodgedwongen met de gordijnen dicht aan het werk zodat er in ieder geval geen zonlicht bij kwam maar er wel genoeg licht was om te werken. Dat valt best tegen als alles zo vol staat.

IMG_0445.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Mooi groen is niet lelijk

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Alles voor de hobby...

Zo... kwamen even wat dingen tussendoor maar hier weer een update.. Toppen beginnen lekker aan te zwellen en zaterdag of zondag ga ik dus even flink ontbladeren. Niet zo heftig als bovenstaande want ik zie dat ze ook veel energie steekt in de aanmaak van nieuw blad.

Buiten dat niet veel bijzonders te melden... IMG_0454.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Exact

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ze zijn aan het omvallen rechts onderin, beginnen mooie knotsen te worden, ziet er goed uit, suc6.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat omvallen wijt ik aan het snoeien van blad en doordat er daar 1 plant tussenuit getrokken is. Heb de hoop dat ze vandaag of morgen nog wel weer een beetje overeind komt

Goedemorgen.....
    Vanaf vandaag knip ik iedere dag wat fanleaves weg... dat geeft iets meer licht aan de onderste toppen en scheelt me straks met de oogst. De dames lijken het te waarderen.
    Verder worden ze steeds intenser paars... ik vind het geweldig. Veel trichomen zitten er niet op op dus ben benieuwd of dat nu nog komt, de Amnesia zit juist ramvol.
    Eerste bloeiharen verkleuren nu ook en er begint her en der wat blad te verdorren dus ik denk dat ze zich aan het voorbereiden zijn op het einde.

89409EB5-2CC5-4263-B565-FBD9F8FA0580.jpg 1DC12E6F-6FFF-41B8-B257-8749293CEA54.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Hoelang denk je dat ze nog moeten?
      Wederom mooi plaatjes weer.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Puur afgaande op hoe ze eruit zien nog 2 weken maar volgens mijn telling nog 3

IMG_0458.jpg Nog heel eventjes geduld..... Nou ja, ik ga vandaag stekken snijden... neem aan dat die dan over 3 weken ver genoeg zijn om in deze setup te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom, de eerste pistes beginnen naar oranje te verkleuren.

Zou mijn hok dan straks toch een paar dagen leeg staan? We zien het vanzelf... Is ook niet erg want dan kan ik hem mooi hier en daar nog wat aanpassen. Scrognet moet er ook nog boven tenslotte.
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Je kweekt leuke aparte vernieuwende soortjes ook man. En niet altijd op het oude vertrouwde save spelen. Het opend ook een beetje mijn ogen dat die nieuwe sterke soorten met goede verzorging aardig goed te doen zijn.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Wat erg meespeelt... ik rook niet heel veel maar hou wel van afwisseling. En aangezien ik al bijna 30 jaar rook heb ik ook al wel aardig wat soortjes geprobeerd. Maar in de laatste 2,5 jaar wel meer dan in de 25 jaar ervoor. Nu heb ik steeds eenstuk of wat soortjes op de plank liggen en kan ik dus mooi onderling vergelijken. Wat me opvalt is dat mijn voorkeur uitgaat naar rode/paarse soortjes. Of dat de smaak is of toch de looks.... ik heb geen idee. Ben nu een moeder aan het kweken (true Gold) en die is niet paars maar wel apart.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Nu ik zelf een beetje aan het rommelen ben ben ik ook veel meer op smaak en werking van de wiet gaan letten. Dat er altijd wel een paar nieuwe wietjes bijkomen met nog meer uitdagende smaken enzo. erg Leuk dit

Gisteravond weer even wezen kijken... zien er prima uit.. Ben benieuwd hoelang ze kunnen staan. Nu 47-54 dagen echte bloei achter de rug. De Imperium staat op 63 dagen en de Amnesia op 70-77.
    We zien wel, ik oogst niet eerder dan nodig want heb nog ruim voldoende liggen. Zodra ik denk dat ze er bijna aan toe zijn ga ik stekken snijden, is nu toch iets te vroeg voor.

IMG_0091.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Nice picture 's gaan lekr vet worde

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Prachtig ja, wow

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er prachtig uit, mooie pics

Zo daar zijn we weer... even bezig met een andere hobby op het moment dus updates blijven beetje achter.
    Dames beginnen onderin rijp te worden... volgens mijn administratie zitten we nu op 5 dagen ontkiemen, 28 dagen groei/voobloei en 52 dagen echte bloei. Zowel de Imperium als de Amnesia moeten volgens de zaadboer 63-70 dagen en ik denk dat ik dat wel ga redden. Toppen onderin beginnen te verkleuren en ook begint er her en der wat blad te verkleuren dus wellicht dat ze het nog 2 weekjes volhouden. Komt wel slecht uit met de planning die week maar goed, soms is het niet anders.
    Tot nog toe redelijk tevreden over deze ronde... ik geloof dat ik het systeem een beetje onder de knie begin te krijgen. IMG_0499.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mogen wij van jd andere hobby's hebben!?

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Nou ik denk dat je wel andere hobby's mag hebben, zolang je prioriteiten liggen bij de dames, anders volgen er maatregelen als je ze verwaarloosd.
      Dus denk erom hè, voor de rest veel succes

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Alles mag en niks moet
Bezig...
X