Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1x Royal gorilla, (micro) hydro setup, 150 watt LED
Kan ook iets gesmost zijn op het blad, maar als je op led werkt kan het ook zeker calmag tekort zijn...
Edit: na nog een inzoomen lijkt het calciumtekort zoals Voor het eerst al zei.
Ik zie trouwens ook wat verbrande bladpuntjes dus voorzichtig met een te hoge EC
Als je de PH schema's opzoekt zie je dat calcium bij een te lage PH niet opgenomen wordt. De oorzaak is dan dus idd een te lage PH maar het probleem is nog steeds een calciumtekort. Veel voedingsproblemen worden veroorzaakt door een onjuiste PH heb ik recent mogen ondervinden.
55 dagen 12-12 nu. (+/- 40 dagen vanaf de eerste bloeiharen)
Volgens de omschrijving van RQS zouden ze binnen 8 weken klaar moeten zijn, dus als dat klopt nog een week of 2.
Dag: 24 graden lv 40%
Nacht 20 graden lv 45%
Voeding:
Plagron Hydro A + B , Greensensation, Calmag.
EC +/- 1800
PH 6
.
Ze gaan volgens mij lekker, vandaag me nieuwe phonescoop ontvangen dus kan nu ook fotos van de trichomes maken , moet zeggen dat valt nog niet mee.
Heb ook een automatische brandblusser gekocht die ik morgen ga installeren, gewoon voor de zekerheid.
De zaadjes voor de volgende ronde zijn inmiddels al uitgekomen en met de eerste set echte blaadjes bezig.
Ziet er goed uit, je kan best altijd van je trichromen afgaan want door veel/weinig licht of veel/weinig stress gaat het allemaal wat trager of sneller gaan.
alles is mooi groen, je waarden zijn dik in rode dus gaat goed komen!
Ga je spoelen trouwens?
Ik ben wel van plan om paar dagen te gaan spoelen, ik merk trouwens dat ze minder honger krijgen. Ze drinken nog wel veel. Heb ec dan ook naar 1500 gezet.
Zojuist alle toppen met de microscoop onderzocht naar de kleur van de trichomen ,
en lijkt erop dat mijn dame klaar is om omgehakt te worden.
Ik denk dat 30% amber gekleurd is.
Zo meteen schoon water erin en dan maar es kijken wanneer ik deze week tijd kan maken, of dat ik het toch nog tot het weekend ga rekken.
ik ben trouwens van plan om in 2x te gaan oogsten,
eerst de bovenste +/- 20 cm eraf dan de lamp laten zakken , dan nog paar dagen laten staan om te kijken of onderste fluf nog wat dikker wil groeien.
Geen idee of ze daarna nog wil verder groeien maar zo heb ik er ook niet veel aan dus weinig te verliezen.
Afgelopen donderdag de bovenste toppen eraf gehaald en te drogen gehangen.
Nat gewicht 370 gram.
Lamp wat lager gehangen en weer wat voeding toegevoegd tot EC 1200
Gister van de eerste lading toppen het blad verwijderd en in potten gedaan, droog gewicht is 60 gram.
De rest van de plant ga ik waarschijnlijk dit weekend oogsten.
dan hoop ik genoeg te hebben tot de volgende oogst.
(ik verbruik +/- 7 gram in de week ) Dus afhankelijk hoe snel het gaat heb ik rond de 100 gram nodig.
Het zaadje dat ik eerder al uitgekomen was heb ik weggegooid, te lang te koud laten staan,
Ik heb nieuwe zaadjes gekocht en de volgende ronde gaan we het proberen met:
1x Barneys Farm Critical Kush
1x zamnesia OG Kush
Ik ga nog de volgende aanpassingen doorvoeren:
- Veel grotere net pot ( Ik wil zoveel mogelijk wortels boven het water houden)
- Meer voedings water in het reservoir ( nu 12 liter word 20 liter ) zodat ik minder vaak hoef te verversen of ph hoef bij te stellen.
- 2 planten ipv 1 (Gewoon uit interesse om te zien of er veel verschil tussen zit)
- Geen additieven meer gebruiken ( alleen Plagron hydro A+B Calmag en greensensation) geeft hopelijk stabielere ph dus minder onderhoud nodig.
Eind doel is met zo min mogelijk inspanning genoeg te kweken zodat ik nooit meer naar de coffieshop hoef te gaan. (Dat zal +/- 1 gram per dag zijn )
Ik gebruik phosphorzuur dus dat zou het niet moeten zijn,
Na 24 uur word het inderdaad wel stabieler, maar als je maar 12 liter in je bak hebt dan ben
je ook om de 5 dagen water aan het verversen, en dat is niet een van mijn meest favorieten bezigheden.
Ik heb de wiet in weckpotten zitten met humidity bags erbij.
Is het dan nog nodig om in het begin elke dag te luchten ?
De ruimte waar ik dat doe heeft een hogere luchtvochtigheid als in de potten op dit moment dus luchten om eventueel overtollig vocht kwijt te raken lijkt me niet zo effectief ?
Comment