Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Goedenmiddag beste growers en stoners, even weer een update
Heb de lv nu onder controle, heb de afvoer van de lucht nu naar buiten gemaakt door een plaat met een gat van 125mm in het raam te plaatsen.
De ontvochtiger staat op het moment uit en de lv is prima.
De roofmijten zijn als het goed is ook zijn werk aan het doen een combi van phito-mite en Forni-mite voor de spint te bestrijden.
De toppen worden steeds groter bovenin maar onderin kun je zien dat ze te weinig licht krijgen dus wordt denk ik knippen in twee fases wanneer de tijd er rijp voor is,
hiervoor zetten we een extra tentje op voor het droog proces.
Zie dat de max foto wat wazig is maar is af te lezen toch.
Zo dit was het weer, alle nog een fijne en zonnige dag en tot de volgende.
Gr. Corleone1933.
En schoon zijn ze weer, dit doen we 3x per dag om het een beetje binnen de perken te houden, heb ook een emmer vol blad gesnoeid, maar dat is niet echt te zien, zijn wel enkele toppen bloot gelegd. De toppen dikken nog wel lekker aan en de trichomen zijn ook in overvloed aanwezig, ze hebben nog een week of vier te gaan, dus ik ben niet ontevreden maar de spinnekes hebben zeker al wel schade gemaakt aan het bovenste bladerdek maar de bladeren eronder zorgen ervoor dat het zonnetje nog opgenomen wordt.
Hork de clipfan staat niet op de planten gericht maar op de lampen, als ik deze uitzet krijg ik waarschijnlijk vocht tussen de bladeren met kans op schimmel en toprot, kan ze natuurlijk wel een dagje uitzetten kijken wat het doet, @Rreppellsteeltjam , goed plan zal ik straks eens doen als de lampen weer aan zijn.
Merk wel dat ik er steeds minder zie, heb net op aanraden van Rreppell met een scherpe lamp gekeken maar ik zie er niet veel meer, de roofmijten en de stofzuiger methode werpen toch wel zijn vruchten af.
Ziet er heel goed uit! De veelheid aan blad is mogelijk te wijten aan een overvloed aan water tijdens de groei. Dat is ook te zien bij Voor het eerst zijn kweekjes.
Dit is te voorkomen door de planten tijdens de groei droog te laten trekken en/of de lv laag te houden tijdens de hele kweek. Een van de meest wijdverspreide misverstanden is dat wietplanten zouden houden van een hoge lv, maar niets is minder waar. Een hoge lv zorgt voor lange slappe planten met veel blad en een ideaal klimaat voor rot, waar een lage lv de planten kort en gedrongen maakt met weinig blad en een slecht klimaat is voor rot. Ideaal is een lv tussen de 10% en 40%.
waar ik op doelde was dat je bij een temperatuur van 14˚ en een lv van 40% al vrij snel op je dauwpunt zit. Dit is heel anders dan wanneer je rond de 35˚ en LV 40% zit. Daarom is het vervelend als het advies gegeven wordt om deze rond de 40% te houden. Dit zal meestal wel voldoen maar dus niet altijd.
Niet veel veranderd in het kweekhok, zojuist het voedingsbak weer ververst en voeding toegevoegd 120 ml hydro a en b, 20 ml green sensation en 40 ml pk 13/14 op 90 l vat.
Nog een weekje voeding en dan gaan we 2 weken spoelen. Verder gaat alles zijn gangetje, wiet zal er zijn ook al ging het in het begin niet van een lije dakje.
Ook de spint is nog aanwezig en zal wel aanwezig blijven tot einde kweek, na de knip ga ik de cannabis wassen en dan drogen in een ander tentje.
Na de kweek wordt alles goed gereinigd en dan gaan we buiten weer aan de gang want ik heb gehoord dat ze pas in oktober met de renovatie beginnen.
20220407_102142.jpg recht zie je dat de amnesia haze weer helemaal terug is, van de week nog een keer snoeien
en dan na de kweek probeer ik haar voorzichtig uit de bak te halen en met startblok en wortels in de aarde buiten te zetten, kijken of dat gaat lukken, weer een projectje.
Mooie foto's van je toppen zien er toch lekker uit dacht ik zo
Wel klote van die spintmaar zo te zien hebben ze er geen hinder van, uiteindelijk toch een goede ronde.
Mooi vooruitzicht,
Even kleine update, witte pluis gevonden in mijn beide hoofdtoppen, gelukkig geen grote plekken dus rot weggeknipt en de rest gespoeld in waterstofperoxide en buiten opgehangen, ventilator voor te drogen voor een paar uurtjes.
20220407_102111.jpg onderin zie je dat gat en daar zat de witte pluis, was met een schijnwerper aan het zoeken naar spint en toen zag ik het.
En wat over is van de hoofdtoppen, niet ontevreden, maar stonden net paar dagen op spoelen, ben benieuwd of we het gaan proeven, morgen zal ik nog wat foto's maken van wat er nog staat.
@Rreppellsteeltjam inderdaad met een schijnwerper zie je veel meer. Hork het viel mee waren maar een paar stukjes. Sativied gaat goed komen, volgende week nog een deel oogsten, de week erop de rest, curen en dan vapen en olie maken
Even weer een korte update, heb van de Mazars de ene helemaal geknipt en van de tweede alleen de hoofdtoppen, de rest mag nog een week of twee aandikken.
We gaan het allemaal bekijken maar in ieder geval bedankt voor alle tips, we gaan nu eerst het buiten seizoen in, het begin is al gemaakt.
In het najaar weer naar binnen.
Hele mooie opbrengst voor een hydro test.
alles goed opgevangen en aangepast onderweg.
mooi, leuk om te lezen.
succes buiten en geniet van die geweldige wiet deze zomer.
Comment