Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

25/06/2023 (deel 2)

lolipoploploplop. Ja man wat een werkje zeker 2uur bezig geweest en nog niet klaar. Mooie vuilniszak vol en nog niet klaar. Stekjes nemen nog niet aan toegeraakt😅.

Hoe hoog dat die TSW2000 kant boven het netje al gegroeid is.

Het idee is om bij te snoeien zodat de kant gelijk aan de FC4800 kant.

Ik denk toch dat die planten flink terug op de positieven moeten komen daarna wat het is serieuze snoei maar het kan niet anders ik zie anders het plaats tekort aankomen…

Oja lekkere dikke stammen😁.

Fotootjes🥳🥳🥳🥳.
    image.jpgimage.jpg​​

image.jpgimage.jpg

Comment

26/05/2023 (deel 1)

Ik ben bezig met de plantjes te toppen om de hoogte terug onder controle te houden.

Hier maak ik gebruik van om stekjes te nemen. Serieuze snoei.

Het viel mij op als ik een mooi boeket wietplantjes heb en ik begin de blaadjes en de stammetjes te snijden in 45graden hoek om dan het groeihormoon op te doen en dan in de kubes te steken. Dat ze begonnen hun blaadjes toe te klappen en dan te laten hangen.

Vraagje zijn die stekjes al dood??? Kan iemand dit bevestigen?

Nu ja ik heb voor mijn twee laatste rijen ergens geweest waar het vochtiger is.

Wat fotootjes ter verduidelijking.

image.jpg
      image.jpgimage.jpg​​

image.jpg

I

Comment

26/06/2023 (deel 2)
      Vandaag 5uren vertoeft in de kweekruimte😮‍💨. Veel werk verzet.

Door het gebrek aan tijd in het weekend heb ik vandaag de twee bakken ververst.
      Bak 1:Ec1.9 pH5.4
      Bak 2:Ec1.9 pH5.5
      Nieuwe hydro voeding moeten openen.

Planten getopt hangen nu op gelijke hoogte met de de FC4800 kant. Ik heb er hard ingegaan zeker een 30cm kleiner. Bij het snoeien zag ik wel dat er flinke strek in zat.

Bij sommige plantjes is de stam 1euro stuk dik en met die snoei ben ik van plan 2 weken te wachten om ze laten bekomen of tot ik zie dat de groei er terug ingeraakt om geen hermies te hebben als ik op 12/12 zet.

Mijn blaadjes van mijn stekjes hangen nog altijd nu bij het laatste toppen hebben wat snijkannabies in een glas water gezet als reserve.

Fotootjes.

image.jpg
      image.jpg

Gisteren zonder topping
      image.jpg

image.jpg

Comment

27/06/2023
        De bakken gecontrolleerd. De Ec is terug gedaald dus heb ik die opgevoerd.
        Bak 1: Ec1.6 pH6.1 => Ec2.0 pH6.1
        Bak 2: Ec1.8 pH6.1 => Ec2.0 pH6.1
        De pH heb ik deze keer niet gedownd dan kunnen ze andere voedingsstofjes terug opnemen, morgen zal ik hem dan terug laten dalen denk ik.

Alles is gelollipopt nu wat overzicht fotootjes.

Ik voel het al aankomen aan mijn dikke teen als de TSW2000 kant trager gaat door mijn snoei dat de FC4800 kant plots de lucht zou inschieten dus heb ik daar nu ook gesnoeid.

Alle dikke takken zijn nu min of meer getopt dus er blijven alleen maar kleine meer over die hopelijk ook beginnen te groeien nu.

zelf weet ik niet of dat ik er positief aan gedaan heb of het perfecte herma recept gemaakt heb.

Ergens hoop ik door de wortelmassa die ik aangemaakt heb en de dikke toegangswegen (stammen) naar de kleinere dat die kleinere sneller groot en dikker zullen worden al heb ik nu niet zoveel toppen meer (zijn allemaal zeer klein)🥲.

Verder moet ik mss wat dieven maar alles is zo bossig dat ik niet weet waar te beginnen🫤

Verder heb ik de lamp van mijn stekjes verhoogt, van mijn “snijbloemen” meer blad afgenomen en een hoekje gesneden zoals ik gedaan heb in de rockwoll cubes van 45 graden.

Uit het snoeien een extra glas met snijbloemen gezet in water van pH5.6.

Ik ben benieuwd wat die stekken allemaal zullen doen.
        Fotootjes🥳

image.jpgimage.jpg

image.jpg

image.jpg

Comment

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Goe bezig!
          Idd netje hangen en dan alles eronder kan weg.
          Zelf doe ik de Ph in de groei wat lager:5,7 (betere opname N) en wat hoger in de bloei: 6 (betere opname fosfor) ook om de impact van meetfouten te voorkomen blijf ik liever weg van de 5.5 en 6.5

28/06/2023

Hongerige sletjes.
        Bak 1:Ec1.8 pH6.1 =>Ec2.1 pH6.1
        Bak 2:Ec1.9 pH6.1 =>Ec2.1 pH6.1
        Wat zou de beste pH waarde zijn voor bloei🤔.

Tralies netjes gehangen om de hoogte te kunnen inschatten en wanneer de plantjes terug beginnen te groeien.

Wat gewerkt aan de lichtdichtheid, nu een extra buis met een vrouwesok aan die lucht trekt vanuit een doos.

Als ook per gat zijn er twee toutjes van de tent om dicht te knopen, nu telkens ene dichtgesnoerd in de tent en de andere uit de tent.

Hoe zou ik ontbladeren??? Ik heb het al eerder gedaan maar nu heb ik extreem veel stengels ik kan die niet zonder blaadjes zetten🫤. of wacht ik gewoon tot ik zie welke de lucht in schieten bij het omslaan?

image.jpgimage.jpg
        image.jpg

Comment

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Een mooi gelijk veldje waar de meesten van dromen

29/06/2023
        Gisteren eens in het donker naar mijn tent geweest met alles toe en de lichten aan. Ik merkte aan de naden en waar de rits is daar er een heel klein beetje licht van de lampen naar buiten gaat.

Ik hoop echt dat dit niet voor herma’s gaat zorgen het is echt allemaal zo miniscuul. Er zijn zelfs flappen aan de binnenkant aan de rits.
        Hongerig zijn ze alsnogmaals de Ec opgevoerd deze keer.
        Bak 1: was gedaald naar Ec1.9 pH6.1=>Ec2.2 pH6.1
        Bak2: was gedaald naar Ec2.0 pH6.2=>Ec2.2 pH6.1

Een week of 2 terug zat ik nog op 1.6 te voeden en nu op 2.2, ik vermoed dat het met iets frisser weer te maken heeft dat er meer zuurstof in het water zit en dat merk ik aan de groei ook.

Over de plantjes niet veel te zeggen behalve dat de scheuten aan de getopte toppen iets beginnen te groeien maar nog niet genoeg om op 12/12 over te gaan maar het begint te kriebelen om te doen, nog even geduld hebben denk ik.
        Fotootjes

image.jpgimage.jpg​​

image.jpg

Comment

Zo ziet het eruit in het donker als de lampen in mijn tent aan staan.

You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

Comment

Ziet er goed uit man, je harde inzet wordt beloond zo te zien!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

Wacht hij is nog niet over op 12-12? (Ik wil hier niks mee zeggen hoor maar dacht dat mensen dat altijd vrij vroeg deden) Ziet er wel goed uit man!

Comment

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Ik had idd al eeuwen geleden moeten omschakelen.

Maar ik had achterstand aan 1 kant van mijn tent.

En ze begonnen maar echt te eten als ik op reis was en te groeien, dat was het moment dat ik moest omschakelen. Maar omdat ik er zelf niet bij was durfde ik dat niet overlaten.

Wanneer ik terug was waren ze stevig gegroeid dus heb ik getopt.

Nu zijn ze hiervan aan het herstellen als ook van het lollipoppen, ik wil het niet op het eind van veg verkloten.

Sativa’s eerder dan indica’s.

• Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Voordeel is dat je dikke vette toppen gaat hebben, gewoon lekker bijsnoeien zodat ze niet te hard gaan strekken

Denk dat je nog mooi op tijd bent hoor!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Hoe bedoel je op tijd?

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Dat je niet te laat bent met 12/12.

Hier gelezen in bloei dat ik best een pH aanhoud van 6,25. Kan iemand bevestigen dat dit ao is?

PH and EC or TDS values for hydro marijuana growers are important. How to measure and adjust the ph and ec/tds value in hydro growing systems? Best levels

Comment

30/06/2023

De dames hebben nog meer gegeten dus Ec opgedreven van bak 1, van bak 2 is dat mss ook nodig maar verlopig niet gedaan.

Bak 1: is gedaald naar Ec2.0 en Ph 6.2=> Ec2.3 en pH5.5
                Bak 2: is hetzelfde gebleven Ec2.2 en pH6.2 maar zeer veel gedronken (dacht ik maar ik was mis). Dus naar Ec2.2 met pH5.5.

Ik dacht dat de bak 2 water gedronken was als ik de bakken zag (Zie foto), maar dan zag ik dat de steentjes ondergedrenkt in water waren (zie foto).

Dusja even dus uitlaat afgedaan en ja hoor een mooie tros wortelen viel eruit.

Momenteel heb ik eeb extra bak onder de steentjes geplaatst en is het water geleidelijkaan aan het wegdrippen (pompen afgelegd voor deze vandaag), want anders kan ik door de drijvende steentjes niet zien hoe ik de wortels eruit krijg.

Knippen doe ik niet graag maar al water ik eruit kan trekken en ergens anders onder de stenen kan leggen zoveel te beter.

En en dat zelfs met een roostertje op de uitlaat als het water weg os wil ik dat eens in detail zien.

plantjes mja niet veel te melden nieuwe blaadjes groeien goed ik zal eens fotootjes moeten vergelijken met juist na het toppen als ik tijd vind vandaag.

Fotootjes

image.jpgimage.jpg​​

image.jpg

image.pngimage.jpg​​

image.jpg

image.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Wortels kan je weg knippen hoor als dat nodig is.

Volgende week zit ie waarschijnlijk weer verstopt.

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ik trek ze liever uit en steek ze 30cm terug weg

​1/07/2023

Bak 1 is hetzelfde gebleven Ec2.3 pH5.8
                Bak 2 is hetzelfde gebleven omdat hier niet meer uitgepompt is
                Bak 3 (het stilstaand water vanuit de tray van bak 2) Ec is gedaald naar 2.1 en pH6.5, Ec2.3 pH5.4 jip terug beetje uitgeschoten met de pH min.
                bak 3 gaat nu naar de plantjes en terug naar bak 2.

Ja worteltjes hé de FC4800 kant is nog niet verstopt maar het probleem vormt hem hier ook. Ik wacht tot bak 3 leeg is en ik die ook wat snoeien, en ik laat de uitgangen open en bloot zodat ik er gemakkelijker aan kan en dat wordt dagelijks omleiden.

Dusja hetzelfde voor de tsw2000 kant, hier wel al gesnoeid.

Fotootjes.
                image.jpg
                image.jpg
                image.jpgimage.jpg​​

image.jpg

Comment

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ik twijfel. Maar ik weet niet hoeveel keer per dag.

Als ik vloed kan ik een groter oppervlakte nat maken denk ik dus nog meer wortelen.

Mijn rockwoll zal wel niet nat worden.

Wat raad jij aan?

• Elkwazizi
                  Elkwazizi commented
                  Editing a comment
                  Heb je een bak die je kan vloeden?
                  Met het druppelsysteem kom je er ook zeker hoor.
                  Zelf doe ik 3x tijdens de groei en 4x tijdens de bloei en dan in de nacht enkel een keer als het echt warm is ofzo.
                  Ik ga nu eens proberen met vaker te spoelen zodra het in mijn tent wat hoger staat, maar 3-4x als de lamp aan is, is dus zat.

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Mijn bak kan ik laten vloeden, die is wel niet zo diep als die van jou.

Door een rubbertje in het gat waar de druppelaar doorkomt kan ik de bak waterdicht maken.

Vloeden tot hij vol met water staat en dan terug laten leeglopen?

Ik weet niet hoe ik mijn wortelprobleem permanent oplos.

​2/07/2023

De keuze genomen om toch niet naar een eb en vloed systeem over te gaan. Eb en vloed zou mijn wortelen nog sneller laten groeien wat goed is maar bij een verstopping mag ik constant de stenen ontgraven, terwijl ik nu op wat airprunning reken of op aijn minst niet moet graven. Bij een volgende kweek zal ik het iets slimmer aanpakken.

bak 1:Ec2.3 pH5.8
                bak 2:Ec2.3 pH5.5 nergens moeten bijzuren.

Plantjes beetje hittestress maar de lamp staat er dicht bij. De FC4800 kant de worteltjes ook uit de uitlaat gedaan.

Straks nog even kijken hoe het met de groei zit vg met afgelopen woensdag.

Fotootjes

image.jpg

image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​

Comment

De vergelijking met woensdag bij mojn laatste topping.
                  image.jpgimage.jpg

Comment

Bezig...
                  X