Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zojuist even de ph in het badje met hydroton gemeten. Die kwam op een 6,6 uit vertrekkend van water van 5. Ik vermoed dat de steentjes nog nat waren dus ik heb de ph terug naar onder gehaald.
    Even kijken wat ze morgen doen

Comment

Gisteren heb ik de ph bijgesteld. Iets te veel naar 4,6 waar ik op 5 mikte. Vandaag is die terug 5,6 wat in het bereik ligt voor hydro.

Maar toch met 1Ph in een dag gestegen.

Omdat het in het bereik ligt van hydro laat ik die nu even zo en kijk morgen wat dit doet.

Om te mengen moet ik in de hydroton roeren, mss dat dit ervoor zorgt dat er stukjes afvallen en de ph omhoog gaat ik weet het niet.

Maar na morgen als die nog binnen hydrogebied valt de ph gaan test draaien, dan eens opzoeken hoeveel keer andere kweekverslagen laten vloeden op het einde van een kweek, als dan de ph binnen het hydrogebied blijft zal het test draaien geslaagd zijn.

Omdat door omstandigheden ik niet direct de zaadjes kan laten ontkiemen zal ik voor het ontkiemen de laatste test opnieuw doen omdat ik vermoed dat mijn hydroton terug droog zal zijn en dit mss een invloed kan zijn.

Comment

Vandaag de ph gestegen naar 5,9 nog steeds in het bereik.

Comment

Vandaag Ph 6,08 dus nog lichtjes gestegen maar in veel mindere mate

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ph stijgt de eerste 2 dagen altijd wat, dan even aanpassen en dan zul je zien dat het minder hard stijgt.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Super bedankt voor de tip 😊

Tadaaaa Ph gemeten zojuist blijft op 6,1 wat in hydro bereik blijft.

Nog een paar dagen wachten, ik vraag me af als ik een beetje hydroton droog en achteraf terug in water doe met zelfde Ph ik ze uitgehaald heb of die dat water ook nog zwaar zou stijgen?

Een test voor water later mss.

Bedankt voor de tip Corleone1933.

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Als de hydroton goed gespoeld is en je haalt wat eruit en daarna weer terug zou er niks mogen gebeuren, het is altijd bij verversen van water dat de ph de eerste twee dagen wat oploopt, daarvoor heb ik een ph meter die constant in het water hangt, dan kan je het goed sturen, maar als ik de ph bijstuurde na twee dagen hoefde ik een week er niets meer aan te doen, hij gaat dan heel langzaam omhoog,
            Ben benieuwd hoe het bij jouw gaat draaien, wanneer begin je?

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ergens rond 20 april mik ik op nu ik moet nog een tweede batch hydroton volledig wassen

Zojuist kleine test gedaan om van het druppelsysteem een eb en vloed te maken voor als druppelen minder goed werkt.

Een paar verhogingen bijgekocht voor mijn overvloedbeveiliging. De vraag was of als ik de pomp aangeschakeld bleef het water rap genoeg weg kon.

Met 1 verhoging geraakte ik niet uit mijn verlaagd bakje. Met 2 wel maar slechts erboven. Dus met 3 geprobeerd.

De test is gefaald het water ging na verloop van tijd toch uit mijn tray vloeien. Dus 1 verhoging met een cm verlagen en de test opnieuw uitproberen😊.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Je kan tussen de aanvoer ook een kraan zetten zodat het water niet zo snel de bak ingaat.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de tip

Nogmaals de laatste test gedaan met de overloop. Dit werkt nu.

De ph van de steentjes bleven hangen op een 6,2 wat goed is. Ik wou die wat meer naar beneden krijgen en heb die terug afgezuurd iets teveel zelfs. Die staan nu op Ph 5,2 wat te laag is. Vandaag wil ik die iets hoger dat ze op die ondergrens zitten voor ik verder ga naar de volgende stap.

Comment

Zojuist wat water van de kraan bij gedaan. Staat nu afgezuurd op 5,7 als dit blijft tot zondagmorgen gaan de steentjes in het systeem.

Comment

🤘 Ik vind het super interessant 🤘

​​​​​​
              succes!

Comment

Badge 2 van de stenen gereinigd en staat te weken in water van ph4,5 deze keer

Comment

Badge 2 was gisteren rond de 6Ph, dus die gisteren terug afgezuurd. Zit nu op 5.7. Hopelijk veranderd die nu niet veel meer zodat het testdraaien eindelijk kan beginnen🙂.

Ik hoop zo dat dit maar 1 keer moet gebeuren😅

Comment

Badge naar boven naar 5,8 dus terug afgezuurd

Comment

• Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      De dreft truuk al geprobeerd?

Volgens L dringt de ph- dan beter door en laten de mineralen beter los enz..

• NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Eerlijk gezegd durf ik dat niet omdat ik niet wil dat ik straks dat terug mag uitrinsen als het begint te schuimen want dan gaat er terug water van 8ph erdoor. Badge 1 krijg ik stabiel. Nu vandaag bage 2 op 5,5. (Ik gebruik het hier ook als logboek.

Ok. Het komt dichterbij de uiteindelijke start.
                    Tentjes in orde gezet in eb en vloed modus.
                    zojuist water afezuurd naar Ph5,5. De steentjes waren afgezuurd naar Ph5,7.

Een glas met water van het afgezuurde water op zij gezet om achteraf te kunnen vergelijken.

Voor volledig te vloeden duurde het 3minuten en 25 seconden.

4dagen testdraaien om te kijken of de Ph nog oploopt op dubbel aantal keer zoals ik dat zou doen in de praktijk. En dan achteraf water die ik vooraf uitgehaald heb vergelijken met het water bij mijn tent (voor de eenvoud doe ik dat bij 1 tafel om zuursel en water te besparen).

Beter safe then sorry
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

Comment

De pH loopt altijd een beetje op, dat is normaal. Hierdoor kan de plant een breder spectrum aan voedingstoffen opnemen.

Wachten om de pH te testen is naar mijn idee niet nodig.
                      Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
                        NewNoobie commented
                        Editing a comment
                        Met de borrelnootjes zat je toch met Ph issues?
                        Ik doe het om dat te voorkomen. Nu komende dagen zullen besluit moeten brengen.

• Hork
                        Hork commented
                        Editing a comment
                        Nee hoor, de pH was nooit het probleem.

Badge 2 blijft op Ph 5,5

Comment

• Corleone1933
                        Corleone1933 commented
                        Editing a comment
                        Mooi dan kun je eerdaags aan de gang.
                    Bezig...
                    X