Fuck it morgen ga ik de lampen 100% aansturen en omschakelen op 12/12
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System
Collapse
X
-
3/07/2023
Dag 1 op 12/12
bak 1 is mooi op Ec2.3 gebleven pH 5.9
bak 2 is gedaald naar Ec 2.1 en pH6 beetje voeding bijgegeven zodat de Ec op 2.3 kwam pH bleef op 6.
In Beide bakken is er niet veel water en zullen hervuld worden morgen.
De TSW2000 zijn hitte stress is erger geworden, ik heb gemerkt dat de afzuiger erboven niet werkte. Deze ligt nu aan morgen nog eens kijken of ik een verschil merk.
Mja veel strek mogen ze niet hebben met de huidige afbondingen heb ik maar 3 cm over. Iemand dit nog voor gehad? Ipv te dimmen wil ik graag die lamp op een manier hoger hangen… . Ik heb nog een metalen kettinkje over van mijn HPS lamp die ik mss kan gebruiken voor de ene kant en de andere kant met die plastieken katrolletjes vast hangen, ik weet het niet😣.
Nu ja fotootjes hé.
image.jpgimage.jpg
image.jpg
image.jpgimage.jpgimage.jpg
Comment
-
Ik hang ze ook nog eens aan de buitenkanten, dan issue ook net wat hoger.
Dan kan je ook nog de draad pakken onder het lusje, dat hangt van zichzelf wel in evenwicht en dan heb je een paar cm extra
Aan de lamp zelf doe ik ook een oudewijvenknoop rond dat haspelding en dan heb je wederom een paar cm bij.
Ik vrees wel dat je tent heel vol gaat staan als je nu pas 12/12 gaat ma gewoon wegsnoeien dan ofzo
In de bloei zou ik de EC ook wat lager doen, zeker naar het einde toe voor de smaak.
-
Ketting met S haakjes, kun je hem zo hoog hangen totdat de lamp zowat tegen de filter hangt.
20230704_151504.jpg 20230704_151439.jpg succes.
- Likes 2
Comment
-
- Likes 2
Comment
-
Da's heel goed, die dingen worden zeer heet, je hebt ook dezelfde lamp als ik, wel betere spacing tussen de bars in jouw geval precies! Ik ben er wel een beetje jaloers op.
de kabel is wel heel lang dus ik heb m op zolder aan een van de balken kunnen hangen, miss kan ie bij jou ergens tegenaan? Ik zou hem zo ver mogelijk van de tent hangen als dat gaat.
-
4/07/2023 (deel 2)
bak 1: watervervanging Ec2.3 pH5.5
bak 2 gewoon gelaten Ec is gedaald naar 2.2 pH6.
Gvd ik heb het helemaal gehad met mijn 1ml spuiten zeker 120ml van plagron A en 120ml van plagron b moeten indoen😖😖😖.
Morgen heb ik nieuwe spuitjes nodig en groter!!!
Comment
-
5/07/2023
water pffffff😮💨
waar te beginnen.
Voor het wateren heb ik spuiten gehaald van 60ml dus ja ik was heel relaxed. Maar daarna ging bijna alles mis wat mis kon gaan. Ik weet van gisteren dat ik heel veel voeding nodig had dus beide spuiten met 60ml gevuld en in bak 2 gedaan.
De Ec gemeten maar die gaf 0 aan, de winkels al dicht, dusja gedaan met relaxen. Gisteren werkt hij nog!
Nu ja nieuwe batterijen in gedaan opbieuw vlug even water gemeten, die gaf veel meer dan normaal was voor water.
Terug gekalibreerd.
Terug bak 2 voeding geven en daarna afgezuurd het duurde lang voor dat hij afgezuurd was, en zuur bij doen. Ik vond het wat aardig.
Nu ja ik zeg ik zal ondertussen mijn bak 1 eens gaan opmeten. Mat ik daar een Ec van 3.3 ipv 2.3
Gisteren was het laat ik was waarschijnlijk te moe.
Nu ja goed terug naar bak 2 even de pH terug gaan op meten.
De pH gaf in bak 2 een pH aan van 3.3
Dusja dan water uit bak 2 gedaan en bijgehouden in een apparte ton.
Vers water bij gedaan om de pH te verhogen. Dan was mijn Ec gezakt.
Water van bak 1 dan in bak 2 gedaan om de Ec op te krikken.
Ondertussen is het water van bak 1 gezakt met nog steeds een te hoge pH, dus vers water in gedaan om de Ec te laten dalen.
Ondertussen vielen mijn lampen uit, snel moeten lopen om mijn tent toe te doen. (Dus geen foto’s van de planten vandaag)
Nu bak 1 op Ec is moest ik de pH terug naar onder halen. Dus zuur water uit de ton terug gehaald en in bak 1 gedaan.
Bak 1 extra afgezuurd.
Mijn nieuwe voeding die ik bijna 2 weken geleden kocht is bijna terug op.
Nu ja uiteindelijk bak 1:Ec2.3 pH5.5
Bak 2: Ec2.3 pH5.9 (en nope niet terug verder afgezuurd).
En als dat nog niet genoeg was draaide mijn mixer van bak 1 niet meer!
Dan gelukkig kunnen oplossen door met een schroevendraaier een klein duwtje te geven aan de schroefje van de mixer terwijl hij in het stopcontact zat.
Wat een bewogen dagje die gemakkelijk moest zijn😮💨
Comment
-
6/07/2023
bak 1: Ec2.2 pH6.0=>Ec2.3 pH5.8
bak 2: Ec2.4 pH6.3 => Ec2.3 pH5.8
lichte stijging in bak 2 nu ja met al die rariteiten van gisteren gwn even terug op 2.3 gezet.
Natuurlijk voornamelijk mijn restwater gebruikt om Ec te verhogen of pH te verlagen afgelengd met gewoon water of extra zuur, jaja zo gierig ben ik wel🙃.
Mja nog geen bloei ik denk dat er wel wat de lucht in schieten.
Ik begin me af te vragen of ik niet te weinig gelollipopt heb want onder mijn bovenste netje is het toch maar een groot bos, ontvlader gaat moeilijk met al die takken.
Nog steeds hittestress maar het is de tweede keer dat mijn clipventilator ervan valt dusja mss is het morgen beter.
Mja die verbrande bladranden in de tsw2000 kant zullen niet meer verdwijnen so be it.
Geraak in bloei aub🙏.
Fotootjes
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Comment
-
7/07/2023
Bak 1: gedaald naar Ec2.2 pH6.1 naar Ec2.4 pH6.0 gebracht met mijn reserve voedingswater
Bak 2: terug gestegen naar Ec2.4 pH6.0 naar Ec 2.3 pH6 gedaan. Als die terug stijgt morgen dan zal ik die laten dalen naar Ec2.2.
Plantjes. Mja veel te groot veel te dicht op mijn lampen. Sommige bladen zien bruin aan de zijkanten, ik neem aan hitte stress. Mijn vochtigheid is vaak rond de 30%.
zoiezo ga ik nog die en later anders worden dit popcorn nugs en grotere kans op schimmel tussen de plant in denk ik. Gewoon geleidelijk aan aanpakken.
Mja mijn lampen hoger hangen zal niet gemakkelijk zijn met die buis denk ik.
Fotootjes
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
- Likes 1
Comment
-
Zo te zien is dat van je Ph en Ec schommelingen, de puntjes zien er verbrand uit, ik zou wat zakken in je EC persoonlijk, ook voor de smaak achteraf.
En de bloei gaat pas over een weekje zichtbaar worden want je lamp is nog niet zo lang 12/12, na schakelen duurt het al snel 2 weken.
Je kan evt. langer donker proberen, dus pas 11u licht/ 13 donker of zelfs 10/14 om de bloei er sneller in te krijgen
Ongeacht ziet alles er nog Ok uit, beter nu dan in de bloei want in de groei gaat ie nog herpakken en je hebt de groei er wat uitgenomen, iets wat broodnodig gaat zijn zo te zien, ik zou nog wat trimmen in de hoop dat ze niet te groot meer worden
-
9/07/2023 (Deel 1)
Gisteren lui geweest en dat heeft hem vertaald in het water.
Beide bakken is de Ec gestegen van 2.3 naar 2.8😅.
Nu ja goed vandaag een nieuwe dag en
niet lui. Al het reserve water gebruikt nu en wat extra water en zuur.
Bak 1:Ec2.3 pH5.5
Bak 2:Ec 2.3 pH5.9.
Hopelijk zuipen maar plagron adverteerd dat de voeding minimaal 7dagen meegaat. Ik ga hopen dat ik het iets langer kan trekken zodat die bakken mooi geledigd zijn.
Comment
-
9/07/2023 (deel 3)
Thoja omdat ik denk dat mijn tent eerder een toprotentje zou komen heb ik toch wat gediefd.
2 uur aan bezig geweest.
De grootete bladeren aan de stam weg gedaan. En een beetje waar mogelijk dat de bladen elkaar raken.
Het is bog ver van klaar maar dit het resultaat voor en na.
Fotootjes van de FC4800 kant.
image.jpgimage.jpg
- Likes 1
Comment
Comment