Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10/07/2023 (Deel 1)

Een 1,5 dag geleden en de Ec zijn terug gestegen. Net zoals de temperaturen, dat doet me een beetje denken aan mijn plantjes voor ik op reis ging.

Toen was het ook warm en aten mijn planten weinig voeding.

Bak 1: Ec is gestegen naar 2.6 pH6.0 dus die heb ik terug laten dalen naar Ec2.2 pH5.5
    Bak 2: Ec is gestegen naar 2.5 pH6.0 dus die laten dalen naar Ec2.4 pH5.7.

Ik hoop dat de Ec niet zal stijgen morgen maar door de flinke stijging (bak 1 is dat 0,3 en in bak 2 is dat 0,2) geloof ik dat een daling van Ec met 0.1 van mijn laatste regeling niet voldoende zal zijn.

Aan de andere kant hebben ze mss wat minder nodig omdat ze nog vol zitten van de dag ervoor.

Nu ja ik blijf monitoren.

Comment

​10/07/2023 (Deel 2)

Mja groeispurt. Aan de FC4800 kant hebben bepaalde planten tegen mijn lamp gegroeit zoals op de foto getoond wordt.

Hierdoor voelde ik mij genoodzaakt om terug te toppen, ik hoop echt dat ik het hiermee niet verkloot heb dat ze herma worden of niet op tijd herstellen.

In een helptopic heeft Rreppellsteeltjam me verzekerd dat dit niet zal gebeuren, thumbs up.

Dit staat niet op de foto omdat de lampen juist afvielen wanneer ik gedaan had en spurte om de tent te sluiten.

Mja de topjes heb ik als snijbloemen in mijn stekjes tent gedaan uit de hoop dat de groei niet voor niets was en als een derde lukt als stekjes ben ik al blij.

De tsw2000 kant ook getopt maar die lamp kan nog wat hoger. Die groeispurt mag dan stoppen hopelijk.

Nergens verder gedieft omdat ik al genoeg high stress training gedaan heb dat ik niet wou in dit stadium.

Fotootjes van voor het toppen vandaag

image.jpgimage.jpg​​

image.jpgimage.jpg​​

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja veel te lang gewacht en dan krijg je hoogte problemen, snoeien is de enige oplossing

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Exact, knakken kan ook maar ze gaan nog wel ff doorgroeien dus eerst lekker snoeien

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        True maar in mijn defense kon ik niet anders door omstandigheden😞

11/07/2023 (deel 1)

Water. Beide zijn lichtjes gestegen.
      Bak 1 en 2 Ec2.3 en pH5.8.

Ik heb het water zo gelaten. Morgenochtend bekijk het wel even desnoods naar de 2.1.

De plantjes even wat fotootjes tonen hoe het was als ik de tent opentrok vandaag.

De planten aan de fc4800 kant zijn weer te groot. Nu ja vandaag niet getopt ik kijk of ik op een andere manier die terug kan hoger plaatsen.

image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​

Last edited by NewNoobie; 11 July 2023, 20:21.

Comment

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Als je de EC verlaagt, gaan ze ook trager groeien, meer bloeivoeding kan ook helpen

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik geef constant plagron hydro A en B. Dit wordt ook gegeven in de bloei zoals op het growschema.

Wel afgelengd met green sensation maar dat is pas als ik gemiddeld 10 witte haartjes tel aan de toppen gemiddeld

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Green sensation is een week of 3 nadat er topjes zichtbaar zijn pas. Spul is zo al duur genoeg.
        Zelf heb ik 2 stuks A+B, de voedingsbehoefte in de groei en bloei zijn anders en dat weerspiegelt zich in de hoeveelheden n-p-k die wat anders zijn.
        Je kan trouwens ook Pk13-14 geven, dat kan al vroeger en is goedkoper.

11/07/2023 (deel 2)

Nu ja vandaag gedieft op mijn toprot tent een ietswat minder toprot tent te maken. Valt wel op aan de TSW2000 kant veel meer stretch had door wss die planten onder een minder sterke lamp te plaatsen.

3uren half gewerkt aan het dieven. Het resultaat (wel moeilijk op foto te tonen)

FC4800 vooraf

image.jpg​FC4800 achteraf
      image.jpgimage.jpgimage.jpg​​De TSW2000 kant vooraf

image.jpg​De TSW2000 kant achteraf

image.jpg

Algemeen overzichtje achteraf
      image.jpg

Comment

12/07/2023 (deel 1)

bak 1: was van Ec2.3 gestegen naar 2.6 met een pH van 5.8 dus heb ik die nog meer verlaagt naar Ec2.1 pH5.7

bak 2: was van Ec2.3 naar een 2.5 gestegen met een pH van 5.9 dus heb ik die ook verlaagt naar Ec2.1 pH5.6

Echt triestig dat die nu terug minder eten het een beetje bergaf😢.

Morgen moet ik sneller ingrijpen!

Ik wil eens zien dat die Ec hetzelfde blijft of zakt omdat ze eten!

Comment

12/07/2023 (deel 2)

Echt tevreden over mijn planten ben ik niet meer. Ze staan mooi groen en ze groeien snel.

Maar iedere keer dat ik mag bijsnoeien van boven zie ik enkel kleine dunne zijsteeltjes die het bovenste van de planten bedeken.

En dan denk ik dit worden nooit dikke toppen maar zeer veel kleine😭. Veel trim werk voor mij.

Dan zie ik die miniscule zijtakjes aan die hoofdstam wat lager waar ik voor de plant zuurstof te geven gedieft heb. En vrees is dat die niet veel zullen groeien 😭😭.

Los daarvan hangt er nog zoveel blad maar ik heb zoveel kleine zijtakken en ik kan die moeilijk zonder bladen zetten😭😭😭.

Ik hoop zo dat ik daar die dichte groei geen toprot krijg! Iedere keer dat ik de tent opentrek zie ik wel ergens paar balden met water op😭😭😭😭.

Pffff de fotootjes van wanneer ik de tent open trok☹️.

Comment

​12/07/2023 (deel 3)

Dit bedoel ik met dikke stammen en dan zooon dom dun zijtakje over houden.

image.jpgimage.jpg​​
            Dit bedoel ik met kleine zijtakjes zonder grote bladen waar ik vn vrees dat die niet veel meer zullen groeien.

image.jpg

En dit bedoel ik met dat er te weinig plaats tussen is maar dat ik moeilijk alle bladen kan weghalen.

image.jpg​​​​​​​
            Ik voel e niet echt tevreden over mijn kweek los van dat ze goed groeien en gezond staan.

Comment

Dunne stammen is een teken van gebrek aan licht.
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Ze staat op 100%. Best terug weer even laten zakken?

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                De strek zit er nu al goed in, volgende keer mag de lamp er vroeger dichter op maar nu is dat zeker ook nog aan te raden. De lamp hangt idealiter op het punt dat de planten weinig toenemen in hoogte.

13/07/2023 (deel 1)

Brrr waarom eten mijn dames plots zo weinig? Gaan die in nutrition lock van een te hoge Ec te hebben gehad ik weet het niet beide Ec2.5 terug gestegen dit is al een paar dagen zo pH5.8 maar dat is normaal met die voeding die blijft zitten.

Terug afgelengd met water deze keer naar iets lager terug.

Bak 1: Ec2.0 pH5.8
              Bak 2: Ec2.0 pH5.7

Ik denk dat ik zondag als ik het water eens vervang mss eens een dagje met afgezuurd water draai om de planten mss wat honger te laten krijgen vooralleer ik terug naar 2.0 ofzo gaat ik
              weet het niet. Zal wel wat googelen.

Ik heb de indruk dat die gewoon zuiver water dronken nu.

Comment

13/07/2023 (deel 2)

Vandaag niet veel gedaan enkel de lamp wat verlaagt op aanraden van Hork.

Ik weet niet of ik nogmaals ga toppen in het weekend of voor bekeken hou.

Mss van het weekend eens een dwc cloner halen om mijn snijbloemen in een stroomversnelling laten clonen en ik heb het gevoel dat ik wel vaker met stekjes ga werken.

Fotootjes.

image.jpgimage.jpg​​

image.jpg

Comment

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Hoelang staan ze nu al op 12/12?

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  DerpiE Van 3/07/2023 dus vandaag 11 dagen
                  Last edited by NewNoobie; 14 July 2023, 14:53.

14/07/2023 (deel 2)

Aan de tsw2000 kant is een plant bijna tegen de lamp gegroeid dus die even wat hoger geplaatst.

De eerste tekenen van echte bloei, even de alle planten checken morgen.Of dit overal zo is.

Nuja onder de rokjes omdat de dames te weinig eten ook wat dode bladeren, mss toch snel in het kort even spoelen met afgezuurd water.

Fotootjes

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Comment

14/07/2023 (deel 2)

grrrr de Ec is van 2.0 naar 2.3 gegaan. Zojuist 10liter zuiver water toegevoegd tot de Ec op 1.8 en pH5.8 kwam te staan. Wanneer zal die Ec eens zakken!

Planten geven bloeiverschijnselen (niet allemaal), mss moet ik de pH al opkrikken?

De relatieve vochtigheid op mijn afzuigregelaar toont 80procent aan😳.

Zou het daaraan liggen dat ze weinig eten????

Ik ben even radeloos😣.

Als de Ec niet daalt spoel ik met afgezuurd water😕.

Is het verstandig om te voeden als de lampen niet aan staan?

Help

Comment

• NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    mafferd hoe zou je uitdunnen? Meer blad af van onder? Of hele zijtakken weg gooien? Zodat de dikkere wat meer licht krijgen?

Want hoe het er nu uitzie denk ik dat ik veel luchtige kleine wiet ga hebben. Denk ik

• Elkwazizi
                    Elkwazizi commented
                    Editing a comment
                    Alle bladeren onder je net kunnen in principe weg, ik kijk meestal per tak en laat de bovenste 3-4 nodes onaangeroerd maar alles eronder knip ik kaal.

Elke ronde doe ik zo'n opkuisje rond deze tijd: de groeispurt. Als je tent volzit in de spurt dan kunnen ze maar 1 kant op en da's omhoog en mijn ervaring is dat ze zo te werk gaan: ik moet groeien, er is maar 1 weg waar ik heen kan en dan wordt het competitie om licht voor alles daaronder: iedereen gaat strekken en zelfs de lamp voorbij. Ik heb het nu al heel vaak gehad

Als ze nog verder de hoogte ingaan en je wil ze niet knakken dan kan je ze met loodjes (bv die je om te vissen gebruikt) of iets dergelijks ook naar beneden trekken, ze gaan toch weer naar het licht toe en dan eindig je met een S.

En wat SteamBoat zegt: EC is in mijn ogen veel te hoog, je wilt dat ze minder groeien: Ze eten al minder en als je ze nu wat minder geeft gaat de groei er ook verder uitgaan.
                    Overvoeden is ook een ding, ondervoeden doe je heel moeilijk want ze kunnen zelf goed bepalen wat ze willen opnemen, maar als er teveel van is hebben ze niet te kiezen. Je ziet zo aan je EC wat er moet gebeuren: als die daalt mag er meer voeding in, is het andersom: minder.

Eenmaal ze een week of 2 in de bloei staan, zijn ze pas helemaal uitgegroei dus als ik in zo'n situatie zit schakel ik over naar 100% bloei A+B. Plagron heeft inderdaad enkel die ene, daarom ben ik naar iets anders overgegaan: Dutchpro.

Komt goed, de bloei komt eraan houd dus je EC goed bij en pas aan op basis daarvan want de dames gaan je zelf vertellen of ze meer of minder willen

• NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Elkwazizi met bloei bedoel je daarmee echte bloei (voor green sensation te gebruiken of vanaf de preflower)?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beide gebruikt om compacte wiet te krijgen, plagron adverteerd dat in green sensation al PK13/14 booster al aanwezig is.

Wat raad je aan?

Vanmorgen eens gekeken.

De maximale vochtigheid van mijn meter binnen in de tent blijft op 55%.

De sensor van de vochtmeter van mijn afzuiger ligt meer in het bladerdek.

Straks nog even opzoeken of dat dieen nog slim is op een laat stadium zoals nu.

Comment

Ow zeker hoe hoger de lv hoe minder ze drinken

Comment

15/07/2023 (deel1)

Mja die planten blijven maar groeien hé. Weeral ene bijna tegen de lamp. Ik moet dringen terug dieven maar ik zie het vandaag nog niet zitten.

Alles (te)vol met toppen.

fotootjes

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg​​​​​

Comment

Bezig...
                      X