Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ligt het aan mij of heb je serieus problemen op die eerste foto? Dat blad gaat echt dood nu terwijl je nog maar begin bloei zit.. nog geen actie ondernemen voordat anderen hiermee instemmen want zoveel ervaring heb ik niet maar lijkt me niet goed toe!

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      SteamBoat die is tegen de lamp aangegroeid en heeft die mozaik virus. Ze eten gewoon veel te weinig al geprobeerd om te spoelen. En constant zitten bijregelen ook. Ik denk dat ik toch te vroeg met green sensation begonnen ben waarmee met die lage Ec ze wat weinig N kregen. Vandaag het voedingsvat veranderen en hopen dat ze terug eten.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ze zien er idd wat geler uit

• SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Heb je een foto van specifiek die plant? Waar dichter erop zegmaar?

6/08/2023 (deel 2)

Zoals SteamBoat opmerkte begonnen mijn bladen te vergelen overal.

Dus bak 1 eerst met zuiver water doorgetrokken en dan de bak 1 ververst met terug Ec1.4 zoals gisteren met het verschil dat het terug enkel plagron A en B is.

De Ec moest lager omdat het water meer daalde in vergelijking met de voeding en ik lengde af met water waar green sensation in zat en achter een eind was de enigste voeding die de plant had wss PK omdat die Ec direct met de GS opgekrikt was of dat is mijn theorie.

Doordat ze te weinig N gekregen hebben denk ik ook dat ik de kans misgelopen heb om de coalas tegen elkaar te laten aangroeien overal omdat ze nog redelijk N nodig hebben in de eerste 2 weken bloei (daarom dat GS niet op de eerste week bloei staat).

Met plagron A zal er terug N voeding zijn die voornamelijk gebruikt wordt tijdens de groeifaze maar een klein beetje is ook nodig in de bloeifaze dusja laten we hopen wat dat ik nu al een week doe dat ze beginnen eten!

Met de lollipoppen heb geen reserve blaadjes waar ze mobiele voedingsstoffen kunnen ontrekken. Ik denk dat vergeelde blaadjes ook niet meer groener kunnen komen nuja toch hopen (een idiote hoop).

Die kant is ondertussen een reis tegen de klok gekomen en ze moeten nog anderhalve maand😢.

Oja 2ml/l waterstofperoxide toegevoegd om bacterien te doden (ik had die opmerking gevonden in het kweekverslag van SteamBoat gemaakt door Rreppellsteeltjam ).

Fotootjes terwijl het juist donker was.
    image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​image.jpg

Comment

7/08/2023 (deel 1)

Bak 1: van gisteren de waterbak ververst en op Ec1.4 gebracht vanmorgen was die gedaald naar 0,9 met de pomp constant te laten doordraaien. Nu niet te snel gevierd ik had gespoeld ervoor dus daarom kan die ook gedaald zijn. Terug op 1.4 ph5.9 als die vanavond gedaald is krik hem op naar 1.6.

Comment

• mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        Als je een keer moet doorspoelen zoals jij zegt dan kan dat goed zijn om een eerdere gemaakte fout te herstellen. Spoel dan wel met water op het juiste ec / ph gebracht, en doe afstand van dat drain water.. begin dan vers met een reservoir, ec uit de kraan +1 dan heb je een stabiele basis. Houd dan die waardes eens vast gewoon zeggen ik zeg dat het 1.4 word en daar doen jullie het maar mee. Dan zie je na enkele dagen daar het effect van en kan je sturen op basis wat je planten je vertellen. Word het een veel relaxtere manier van kweken dan continu gaan proberen bij te sturen. Zie het als een eb en vloed daar heeft meten in je vat op drain ook geen zin.

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        mafferd dat deed ik met bak 3😉. Mja ebb and flow met steenwol zeker. Die gedragen zich als sponsen en zolang die verzadigd zijn met voedingswater zullen ze geen nieuw meer aanzuigen veronderstel ik. Met drip system duw je door de awaartekracht het oude voedingswater uit de blokken.

Nuja je hebt wel een punt

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Yes zoals mafferd zegt: Spoel een keer door en doe je EC van je water +1, naar het einde van de bloei gaan ze waarschijnlijk terug hongeriger worden.
        GS altijd pas na 3 weken echte bloei (dus niet vanaf 12/12 te tellen maar als er pruikjes opstaan).
        Starten met 0.5ml/l en dan naar 1ml/l

7/08/2023 (deel 1)

Bak 1: was gedaald tot Ec1.0 dus ik heb de Ec opgekrikt naar 1.7 pH6.2

Bak 2: Ec is van 1.6 naar 1.6 gestegen pHgedaald tot 5.8 ik heb hier nog niet kunnen naar kijken vandaag, het plan was om het vat te laten vervangen zoals bij bak 1. Mss straks nig even doen maar bijna bed tijd dan kijk ik nog graag een filmpje.

Comment

7/08/2023 (deel 2)

Mja nieuw speelgoed dus deze opgehangen een gloednieuwe FC4800 smart. Ik heb die toch vollebak laten draaien. Als ik het zo bedenk, de plantjes buiten zullen ook niet hermafrodieten als het plots mooier meer is en meer zon schijnt.

1 slachtoffer gevallen bij het verhangen, wat vaseline op gedaan.

Ik hoop dat de toppen wat dikker zullen komen en meer ontwikkeld nu dat mijn tent 100% belicht is.

De driver heb ik op mijn tent geplaatst.

Fotootjes

image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​image.jpg​​

Last edited by NewNoobie; 7 August 2023, 21:30.

Comment

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ziet er nog altijd OK uit, naast die vergeelde is alles nog dik in orde!

8/08/2023 (deel 1)

Bak 1: water gzakt in Ec tot 1.2🥳 dus opgekrikt deze morgen naar 1.9 pH5.8

Bak 2: water nog niet kunnen vervangen gisteren Ec1.6 gestegen naar 1.7 met hetzelfde aantal water bijgelengd en terug 1.6. Maw ze eten heel weinig. Vanavond moet dit vervangen worden!

Comment

8/08/2023 (deel 2)

Wat een bewogen dagje vandaag. 5uur bezig geweest als het niet meer was😮‍💨.

Bak 1: was tweedagen geleden ververst en ze eten terug mooi. De Ec was terug gezakt die heb ik nu staan op 2.0 pH5.8

Bak 2: doorgespoeld to drain met afgezuurd water (20l). Daarna ververst naar Ec1.6 pH5.8. Moegen verwacht ik dat die terug gezakt is omdat het water in de rockwoll erdoor gespoeld is in mijn bak. Ik wou die vandaag terug bijstellen (nog niet opnieuw gaan kijken). Maar omdat het te laat is vandaag zal get eerste zijn morgenvroeg.

Comment

• Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Komt goed, in het begin ist veel zoeken en extra werk maar tijd en oefening gaat zijn vruchten vrij letterlijk afwerpen

8/08/2023 (deel 3)

Plantjes fotootjes de linkse kant ziet er wat gelee uit maar dat is door de lamp.

image.jpgimage.jpg​​

Comment

8/08/2023 (deel 4)

Geen idee laten we het de babytent noemen dus rolze voor babies omdat ik al blauw gebruik voor water.

Paar stekjes zijn kapot gerot deze heb ik weg gedaan.

Alles verhuis van tent waar mijn eb en flow system staat (wat nog niet in werking is maar dat is voor morgenavond). Het was nodig omdat mijn vorige stekjes ruimte veel te vochtig was.

Alle rockwoll was zeer droog dus alles terug nat gemaakt in afgezuurd water. Ik heb de Ec0,4 hoger dan het water gemaakt zodat die voedingsstof hebben om te groeien.

Ook heb ik mijn TSW2000 lamp die ik nu toch over heb ik daar maar gehangen.

De triestige plantjes die ik denk dat het niet zullen halen heb ik appart op een tray geplaatst. (Paar met zichtbare roots in de startblokken en andere waar ik nog niets zie in een nog apparte tray)

De supercloner heb ik er ook op geplaatst. 2 klonen hebben er al wortels gevat wat niet veel is heb ik appart geplaatst in rockwoll.

Van die 2 waren de wortels bruin nu alle water heb ik afgelengd met waterstofperoxide uit de hoop dat ze het halen en de beginnende rootrot stopt.

Oja in alle blokken zit ook waterstofperoxide al is het maar om alg te voorkomen. (3% 2ml per liter).

Lamp staat op 50% 24/24. Morgen kijk ik tijdens welke ureb ik die laat branden.

Oja hier zit nog geen afzuiging op die tent.

Fototime

image.jpg

Comment

Ik ben een trouwe volger en wardeer de tijd die je er in steekt heel erg.
              en ook lekker overzichtelijk met de kleuren.

Comment

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Mja handig voor mezelf als ik wil nalezen over de water waardes om te kijken wat ik moet doen. En handig voor andere als ze niet geintresseerd zijn in bepaalde onderdelen

9/08/2023 (deel 1)

Vanmorgen de bakken terug bijgesteld naar de waarde van gisteren.

Bak 1: Was gedaald naar Ec 1.7 nu Ec2.0 pH5.7

Bak 2: Was gedaald naar Ec1.2 nu Ec1.6 pH5.8

Even kijken hoe groot mijn buffer is in rockwoll. 0,7dm * 0,7dm * 0,65dm * 8=2,5l water die zeker vastgehouden wordt (kan minder zijn omdat die vol wortels zit en rockwoll zelf maar met dat borrelnootjzs ook iets vasthouden is het een goede gedacht denk ik)
              Last edited by NewNoobie; 9 August 2023, 08:32.

Comment

9/08/2023 (deel 2)

Bak 1: is het zelfde gebleven op Ec2.0 als vanmorgen, graag had ik die Ec terug zien dalen dusja afblijven pH is gestegen tot 6.0.

Bak 2: is de Ec gedaald tot 1.3 dus heb ik bijgesteld tot 1.8 pH is nu 6.1

Comment

9/08/2023 (deel 3)

De linkse kant begint nu ook bruine haartjes te vertonen😕.
                  Mijn vochtigheid loopt savonds hoog op als staan mijn afzuigers vollebak te draaien.

Ik vraag me af waarom rechts op een plant de buds niet groeien😤.

image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​

image.jpgimage.jpg​​

Comment

• Elkwazizi
                    Elkwazizi commented
                    Editing a comment
                    Verder weg van de lamp --> minder licht --> minder gewicht
                    De hoekjes en buitenkanten zijn altijd een beetje minder dan precies int midden

9/08/2023 (deel 4)

Met mijn TSW2000 lamp op 50% wordt het te warm in de tent ik ven bang voor brand hier vandaag verander ik iets hieraan

Comment

10/09/2023 (deel 1)

Vanmorgen gemeten
                    Bak 1: is hetzelfde gebleven Ec2.0 en pH6.2

Bak 2: was gedaald tot Ec1.6 pH6.2 kwam van 1.8 die opgekrikt naar Ec2.0.

Bak 1 stabiel goed maar niet te rap victoria kraaien want vandaag zal het warm worden dus verwacht ik dat ze meer water zullen drinken maar ik hoop van niet.

Comment

Bezig...
                    X