Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zou zeggen maak het jezelf niet nog moeilijker en probeer eerst een ronde alles normaal te kunnen oogsten en daarna weer wat anders toevoegen, want het kweken verloopt nog niet vlekkeloos.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Blijkbaar snap je het principe nog niet helemaal.

Natuurlijk komt de oude voeding ook terug bij mij in het vat en ook veranderen de waarden steeds maar wateren gebeurt minder vaak dus controleer ik ook minder vaak. Zowel jouw als mijn manier van kweken zijn beide hydro en de media waarmee we werken inert. Het enige verschil is dat steentjes geen capillaire werking hebben en steenwol wel. De steentjes moeten eigenlijk steeds nat gemaakt worden i.t.t. steenwol dat water opneemt. Doordat die steentjes steeds nat gemaakt moeten worden, is het immers veel praktischer dat ze niet weer droog worden dus is DWC dan veel makkelijker. Of steenwol, ook veel praktischer en wat mij betreft ook nog weer praktischer dan DWC.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Hork als de steenwol nog 100% nat is zuigt hij toch helemaal geen water meer in omdat hij verzadigd is (geen caputilaire werking op dat moment meer)?

• SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Hahaha speciaal weer is even op dit forum gekeken om te kijken hoe het met jou tent gaat.. wat een werk heb je er toch aan man! Lekker een rdwc systeem erin zitten liefst met een continu ph en ec meter buiten de tent en dan volzetten dat hok! Ja dwc heb je minder planten maar geloof me ze gaan harder groeien dan je nu doet.

​28/08/2023 (deel 1)

Terug wat planten naar onder getrokken.

2 mooie toppen hebben moeten aan toprot heloven dus die ervan geknipt.

Momenteel ben ik blij dat ik veel getopt heb en vele kleinere toppen heb waar ik over twijfelde om een volgende keer minder te toppen om mooi grote toppen te hebben. Blij deze keer niet nog een 2tal weken te gaan voor ik met zuiver water spoel hopelijk verspreid hem niet teveel door.

Dit was de plaats waar een maand geleden mijn zwenkventilator stond te draaien ook blij dat die weg is anders was het volledig feest.

image.jpg​image.jpg​

image.jpg​

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Kilo haal je echt wel, ik heb dat al bijna met de helft.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Sommige hier laten best wel wat tak hangen voor ze wegen, zo komen ze natuurlijk makkelijker aan hoge getallen op de schaal.

Staar je niet blind op het gewicht zou ik zeggen, enige wat telt is de kwaliteit

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dat zou een beetje jezelf voor de gek houden zijn niet?🙂 wel alleen wegen wat je rookt uiteraard anders weet je nog niet veel 🙃

28/08/2023 (deel 2)

Bakken ververst zelfde hoeveelheid water en voeding toch meet ik bij de eerste bak 1.9 en bij de 2de versprong hij tussen 1.7 en 1.8. pH6.3 ik vertrouw het niet 100 procent dus morgen eens opnieuw meten… ik verwacht stijgingen met wat er in de blokken aanwezig moet zitten en ik geen tijd had om te spoelen nuja zien wel desnoods wat water erbij

Comment

29/08/2023 (deel 1)

Ec is gezakt naar mijn verbazing naar 1.9 getrokken pH rond de 6.3

Comment

29/08/2023 (deel 2)

Mijn planten eten terug🥳.
        De ec waarden waren 0.2 gedaald.
        Bak 1:Ec2.2 ph5.9 even uitgeschoten ik zie wel
        Bak 2:Ec2.0 ph6.1

Comment

29/08/2023 (deel 3)

Terug toprot gespot vermoed ik. Ik wacht nog even af tot het iets duidelijker is. Hopelijk niet iedere dag zo of ik heb niets op het einde😟..
          image.jpg​image.jpgimage.jpg​​

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Wanneer je luchtvochtigheid zo hoog is krijg je condensvorming op de toppen en dat begint te rotten wanneer de lamp er op schijnt. Had er ook last van in mijn kleine dr 120 tent, ten einde maar een kachel erbij gezet op 30 graden voor de inlaat te blazen. Heb alsnog wat rot gevonden maar daarmee heb ik het onder controle gekregen.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Mja ik ga overdag mijn ramen openlaten snachts dicht hopelijk blijft de rv wat lager dan

Pfff juist haan kijken mijn kweekruimte staat op vochtigheid 73%. Lucht naar buiten geblazen via een aircodoekje die aan een kantelraam hangt.

Ik versta niet hoe jullie een ruimte kwa variabelen onder controle krijgen. Blazen jullie allemaal naar een andere kamer die dan daar beschimmeld? Hoe brengen jullie de lucht naar buiten zonder veel watmte te verliezen of vocht binnen te laten?

Comment

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Mja voor mij geen optie helaas

• SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Allereerst je filter gaat het niet doen bij 73% dus hou die geur in de gaten.

Lucht afzuiging gaat regelrecht naar buiten in mijn geval.

Plaatst je een lv meter binnen de tent en buiten de tent mocht die in de tent nou veel hoger wezen dan er buiten word het tijd voor een dikkere afzuiging.

Trouwens 1 top rot is alles eraf. (Vooral als het er niet oplijkt dat je de lv drastisch naar beneden gaat krijgen) Rot is by far het slechtste wat je kan overkomen maar goed dit is mijn mening.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            SteamBoat alls je toprot hebt in grote toppen is dat natuurlijk zeer erg gelukkig is dit een scrog waar de wiet verdeelt wordt in veel meer toppen van even hardheid. Dus een too weggooien is niet zo erg dan dat je een paar grootte toppen groeit. Ik ben er zeker van dat veeel minder kwijt ben dan u. Toprot groeit het snelst in de grote toppen jammer genoeg. Daarom dat een scrog beter is 😉

30/08/2023 (deel 1)

Mijn babietjes hebben al mooi de ruimte gevuld. Ik vertrouw die lange wel niet ik denk dat die mss mijn slechte genetica is. Verder een magnesium te kort nuja alles staat nog in groeifaze dus hier is het wel heeel gemakzuchtig al een maand niet meer naar mijn water gekeken. Hoogtijd dat ik dat eens doe voor mijn grote planten klaar zijn zodat die bladen mooi zijn.

Mijn water druipte ook niet mooi weg maar nu heb ik iets onder mijn eb en vloei tafel geplaatst zodat dit wel gebeurd.

foto

image.jpg​​​​​​​​

Comment

• SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Ph niett te constant houden af en toe een daggie 5,5 of 6,5 draaien is niet erg. Zorgt dat je minder tekorten hebt.

Dat ze beginnen te sprieten is een teken dat ze meer licht willen. Dus of de lamp lager hangen en/of het wattage wat opvoeren.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Gaan al vollebak. Teal wachten zijn tot ik een lamp over heb ik vrees dat als het voor 1m2 bedoelt te dicht niet alles goed belicht wordt maar ik zal eens meten. Bedankt voor de hint😉

Vanochtend mijn slangen vervangen zodat het maar 1 reservoir is vanavond gepiept omdat ik het raar vind dat mijn reservoir zo leeg is. Jip de geond van de tent staat onder water en ik kan er pas iets aan doen mirgen middag🥺

Comment

Deustraties vandaag. Weer wat rot weggesneden. Geprobeerd om de voedingscomputer aan de praat te krijgen voorlopig niet in geslaagd. Een gat verkeerd geboord in een nieuw voedingsvat geboord geprobeerd om op te lossen maar lekte toch. Bij het gieten naar een van mijn originele voedingsvaten gemorst😓.

Dan gemerkt dat de afvoer buizen lekten. Tent mogen dweilen. En dan 2 reservoirs onder mijn tafels gedaan zodat het water daar kan afvloeien. En dan merk ik dat 1 tafel plots geen water krijgt😞 (en nee de druppelaars zijn niet verstopt). Hopla de lamp uit omdat het de rust periode is en ik lan er niets meer aan doen tot morgen achter mijn werk😩.

Oja en plots begon die voedingscomputer te pompen en nogmaals buiten mijn tent mogen dweilen😠.

morgen terug een dag hopelijk draait het geluk even mijn kant uit.

Wat dom van mij om mijn opstelling te willen veranderen😭

Comment

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Iets veranderen wat werkt tijdens de kweek is idd niet zo verstandig, zeker niet zo dicht bij de oogst..

Zou gewoon luisteren naar hork en overschakelen naar rfx/slabs volgende ronde moest ik van jou zijn. Ben zelf onlangs een testje begonnen op rfx en daar hoef je (zeker de eerste weken) niet meer dan 2x water te geven per week.

• NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              DerpiE Hork SteamBoat dat is allemaal waar. Zoiezo steenwol of rdwc. Dat de wortels het water aanpassen vind ik niet erg want dat is een teken dat ze iets opnemen of niet (als ik de voedingscomputer aan de praat krijg). Nadeel is wel dat ik geen sog kan doen nu ik stekken kan maken en een bijkomende waterkoeler.

Geen stenen meer voor mij! Je kan gemakkelijk een plant uitnemen en achteraf die stenen niet kuisen geen pH die stijgt al hoewel denk ik die afgezuurd te hebben naar 6.5 wat mss niet zo slim was ik zou eens moeten terugkijken.

• SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment

Kijk dit groeiverslag dit is waarom je dwc zou moeten willen

NewNoobie het is beslist niet nodig dat de wortels de hele tijd in het voedingswater hangen om te meten of ze iets opnemen. Nadat je de planten op steenwol hebt gewaterd en meet wat terugkomt weet je dat ook.

Kweken op DWC is optimaal als je met weinig planten werkt en kunt uitsluiten dat er ongedierte op komt, want de planten zijn niet mobiel en lastig te behandelen. Misschien kan je ze met wortels en al uit het DWC systeem halen, maar de kans op beschadigingen is dat groter als wanneer je de plant met pot en al van de tafel pakken kunt. Aangezien ik werk met stekken, weet ik dat het risico op beestjes zo groot is, dat je er maar beter op anticipeert. Dus heb ik mobiele planten nodig die ik kan dompelen, ontbladeren, douchen etc etc.

Daarom kies ik voor steenwol en ook omdat het i.t.t. aarde en kokos niet afgeeft in het water. Niet omdat ik denk dat het beter is dan andere media, het heeft slechts de voordelen die ik zoek.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

4/08/2023 (deel 1)

Vandaag 2 reservoirs terug de eerste op Ec2.0 de andere op Ec2.2 waar ik ze min of meer achtergelaten heb. Door dat mijn afvoerbuizen lekten heb ik jammergenoeg de bakken eronder geplaatst waar het wat warmer kan worden en zeker deze dagen.

bak 2 die geen water kon pompen waarvan de pomp niet stuk is en de leidingen niet verstopt als ik erdoor blaasde kon plotseling terug water pompen dus blij🥳.

Bak 1 die wel werkte ging plots niet meer.

Waarom vroeg ik me af. Ik had de leidingen langer gemaakt en wanneer ik de overschot slang die opgerold was ontrolde plotseling water

Al die moeite voor zooon klein probleem.

Nuja dat loste mijn lek in mijn afvoer niet op en mijn nieuwe bak.

Nuja genoeg geklooi het moet maar 2 weken zo. Morgen de luchtontvochtiger er in als de lucht nog zeer vochtig zou worden.

Comment

• Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Luchtbelletje?

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Highrider teveel weerstand door dat dat het opgerold was

Veel thc maar nog niet klaar foto van gisteren.

image.jpg​

Comment

Ik heb zojuist het verslag eens even doorgenomen en mijn mening is vooral... je bent er te druk mee en negeert de basiswaarden.. Ja... ik was er ook altijd druk mee maar een wijziging doe je pas nadat je het effect van de vorige weet.. niet alles tegelijk!!.. Ik wil je niet onnodig op kosten jagen maar ik lees dingen als CO2 toevoegen, te weinig licht en besparen op een airco. Nou ik zal even (hopelijk) in het kort samenvatten waarom ik dat vreemd vind.

Waarom CO2 toevoegen als je al licht te kort komt... je vergroot letterlijk je probleem! En meer licht is meer warmte dus je lost geen probleem op maar verlegt deze.. Een airco vind je zonde... maar het lost wel 2 problemen ineens op... lagere luchtvochtigheid en lagere temperatuur (de meeste airco's kunnen naast koelen/verwarmen ook ontvochtigen). Je opbrengst zal niet meer zijn maar wel beter (minder kans op rot).

En buiten de korte uitleg...

Je kan het ook anders zien... je hebt teveel warmte, te veel vocht en te weinig licht. Koop dan een krachtiger lamp (tussen 400 en 800 Watt per M2), hang deze op zo'n 30 cm boven de planten en zet de CO2 continu tijdens licht aan op 1500PPM. Wedden dat je 5 planten de eerste ronde niet kunt managen maar dat is niet goedkoop.. Maar dan komt je volgende probleem (zeker als je een gasgenerator gebruikt) WARMTE... Kut, daar heb je die airco weer.... en ja... dan ben je van je vocht af.... sterker nog.... ik kreeg het op momenten niet boven de 18% RH. Daarvoor zette ik er Bevochtigers in. Ingestelde temperatuur Prima Klima..... 38ËšC.. Hoe ik at deed... door het verschil in temperatuur op te zoeken onder en boven de luchtdichte kast. Dat scheelde 8ËšC en onderin was het 30ËšC en dus heb ik daar de sensor gehangen.. Airco stond ingeschakeld op 35ËšC scheelde veel afzuiging.. Kan je verzekeren dat je filter het er zeer zwaar mee krijgt.

Je zou een van mijn laatste bouwverslagen eens moeten lezen.... dan snap je dat ik dat niet allemaal even in een middagje heb gebouwd.. Laat staan tijdens een lopende ronde. En je wil al helemaal niet weten wat het allemaal kostte (nog buiten het financiële deel). Maar eerlijk is eerlijk... kijk even naar de opbrengst, DE DUUR, en vooral de maat van de plant... het leken oprecht wel buitenplanten met hoogtes tot 170cm vanaf substraat. Die voedingscomputer ga je plezier van krijgen... maar probeer hem even lekker uit op een flinke emmer water... het systeem is geschikt vanaf 50 liter. Je kan met een voedingsvat werken (nadeel) of een buffervat met een continu doorloop (mijn voorkeur, namelijk alle water hetzelfde (heeft ook nadelen)). Als je met losse vaten werkt die uitneembaar zijn uit het systeem is het allemaal goed te doen, ook met scrog. Heb je. een vaste opstelling... tja ik hoop voor je dat je geen ellende krijgt met 1 van de planten.

EDIT: Let op... echt niet als afzeiken bedoelt... ik probeer je mijn mening uit te leggen
                Lopend verslag​

Comment

• Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Ik denk dat jij het principe van de airco niet helemaal begrijpt.. Het idee is juist dat je lucht niet naar buiten gaat.. Je regelt de temperatuur en de luchtvochtigheid. Met CO2 probeer je zo gesloten mogelijk te werken.. De airco houdt de temperatuur onder controle en de luchtvochtigheid.. Ga je met CO2 werken red je het wellicht niet met een mobiele airco maar moet je gaan denken aan een vaste installatie.. en wat betreft stekjes.. ik snap je idee... maar doet verder niet af aan het proces.. alleen de start is anders.

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Voor het eerst ik snap het principe wel maar ik kan het me niet bekostigen. Die CO2 waar ik over opzocht was low budget, zelfs ook hoe ik het met gist kon maken.

Eerlijk gezegd wil ik er allemaal niet aan beginnen want het is me al te duur.

Het is meer dan de start omdat ik met stekken met veel meer planten kan kweken en goedkoper dan ik dat aan zaad moet aankopen en meer planten is ook sneller.

• Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  beetje late reactie... maar als je niet met co2 wil werken is de oplossing toch nog veel simpeler? Gewoon wat minder licht erop.. scheelt ook weer in de kosten
              Bezig...
              X