Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

18/09/2023

Alles is geknipt. Nog redelijk wat opruimwerk nodig in de tent.

Mijn stekkentent is ook klaar voor in bloei te plaatsen maar dat zal voor dit weekend zijn als ik mijn lamp FC4800 smart verplaatst heb even rust om andere dingen te doen.

Ook nog eens stekjes nemen met op het oog die niet te laten groeien maar gewoon te laten overwinteren om ergens in maart opnieuw te beginnen.

Ofwel doe ik het in de final stretch.

Vandaag ook een afzuiger geplaatst in mijn stekkentent en waterreservoir gereinigt. Dat lag vol met iets wit op de bodem, ik vermoed kalk of oude voeding.

Alles is aan het drogen nu.

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Nee omdat het niet in een tent droogt๐Ÿ˜… Er zou een beetje teveel op de foto staan๐Ÿ˜…

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Begrijpelijk dan wel in een donkere ruimte toch mag ik hopen? En probeer je temp/LV te regelen?

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Temperatuur is ok. Ontvochtiger staat te draaien zodat die niet te hoog oploopt met dat mijn stekkentent paar kamer naast staat (met de deur wel dicht waar mijn wiet droogt)

โ€‹Het opruimen is begonnen. De stammen lekker een 2eurostuk groot en wat een wortelmassa! Heel die bodem lag boordevol. Ik heb 1 tafel geledigd zodat die kan dienen voor mijn nieuwe stekken die ik plan te nemen. Een winkelzak vol van 1 tafel.

image.jpgโ€‹image.jpgโ€‹โ€‹image.jpgโ€‹

Comment

Voila de wiet is nu ook aan het curen in de grove bags๐Ÿฅณ
      image.jpgโ€‹

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Babz die heb ik niet meer nodig in die zakken๐Ÿ˜‰.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Heb het net ff gegoogled, interessant product, ga het absoluut in m'n achterhoofd houden voor wanneer ik zover ben.

Geniet van je prachtige wietje!

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Babz bedankt. Ik had toch iets nieuws nodig en die potten nemen zoveel plaats in. En in zooon zakken kan je redelijk veel kwijt. Wel heel goed moeten zoeken waar je die kan vinden๐Ÿ˜…

Voila vijvermandjes en slabs gekocht om dan Hork zijn methode toe te passen.

Comment

27/09/2023

Ja ik had dus rot in een tent waar ik nieuwe clonen ging zetten. Enerzijds heb ik de tsw2000 voor 1 m2 anders zijds heb ik de veel betere fc4800.

Ik vond het jammer om de slechtere lamp te gebruiken om af te bloeien, dus gebruik ik nu de fc4800.

Anderzijds vind ik het een verkwisting om die dan in een 100x100 tent te laten draaien.

Ik had dus een nieuwe tent nodigโ€ฆ. Mijn eb en vloed systeem is 100x100 en ik heb beslist om wat plaats over te hebben voor een ontvochtiger met dat ik in de winter niet veel ramen open kan latenโ€ฆ .
        Dus een nieuwe tent gekocht. 150x150 met de FC4800 erin. Die draait nu 18u per dag met dat speciale dagritme in de lamp.

Dit laad ik zo door gaan tot ik de andere tent klaar gemaakt heb voor klonen die ik laat overwinteren tot volgende lente.

Ik denk dat ik wel wat selectief mag zijn met mijn huidige klonen want mijn tray staat overvol wat voor teveel strek volgt maar door de teveel uren dat ik erin bezig ben wordt het even op de lange adrm geschoven.

Bedankt om alles te lezen.

Fotomomentโ€‹

image.jpgโ€‹

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Jij hebt het er maar druk mee. Welke merk tent heb je gehaald?

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik weet niet juist staat er niet op.

Veel te lang over gedaan. Maar vandaag defoliation en nieuwe klonen nemen van de mooiste.

Deze keer zal ik de hoofdbranches houden dat ze wat minder competitie onderling hebben de feeksen eruit. En als er nog tijd rest extra rotswoll van slabs in vijvermantjes.

Nog even de moed verzamelen want alles staat veel te vol. Vandaag moet op 12/12!

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Grapje pol.. heb je vroeger wel wat verslagen getikt of nooit aan begonnen? Ben ook wel benieuwd nu eig. Hoeveel liter cal/mag je verbruikt per kweek enz

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Die calmag wil ik ook wel weten

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Calmag gewoon normaal.

Alleen prive verslag weleens gedaan, niet teveel op interweb zetten is verstandiger.

Iets zegt me dat ik te hard gesnoeid heb

image.jpgโ€‹image.jpgโ€‹

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Valt mee, ziet er weer fris uit

Ondertussen wat benuttigd en ik moet zeggen een super wietje. Ervoor was ik heel gestressed door het dagelijkse leven. Erna lekker ontspannen relaxed zonder echt moe te komen of zoals bij haze die paranoia of het doorflippen in het hoofd.
        Mijn hoofd kwam er leeg van en dat kan soms zooon goed aanvoelen. Ik denk dat het is door de mooie sativa/indica balans

Comment

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Kwam die stress niet door het kweken zelf? ๐Ÿคฃ

Tevreden van die curezakken? Dus je hebt die zakken niet meer gelucht sinds de wiet erin gegaan is toch e?

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Tevreden maar een relatieveluchtvochtheidsmeter bij in de zakken plaatsen is wel aan te raden voor de eerste uren om zeker te zijn dat die wiet wel droog genoeg is. Die zakken werken goed maar je moet er niet van verwachten dat te vochtige wiet mooi gaat curen.

Ahhahah je moet wel snel effe nieuwe run beginnen.. hydro channel is best saai zo

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Al bezig

25/10/2023

Geen idee wat ik moet doen de stretch zit er goed in. Beetje defoliation gedaan geen idee wat ik moet doen ik ven sog niet gewoon.

Ik denk dat ik nog eens goed zal snoeien en netje ga plaatsen. Alles beetje in de laatste fase van de final stretch.

image.jpgimage.jpgโ€‹โ€‹

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Knakken die handel, netje erover en plat drukken, had dat ook laatste ronde. Alles goed gekomen door met de harde hand te werk te gaan. Mij viel ook op dat alle geknakte takken dikkere toppen hadden als de rest.

Succes

29/10/2023

Bloei vandaag eindelijk.

Vandaag en gisteren bezig gehouden met defoliation en lolllipopping.

Ik weet terug niet wat gedaan sommige planten halen het bladerdek niet, wss weggooien maar ik ben daar mentaal nog niet klaar voor.

Wss andere grote dan knakken zoals bo$wachter zegt.

Oja ik heb de lampen nu op 100% gezet ipv. Geleidelijk aan uit en aan. Ik vermoed dit goed meegeholpen heeft aan de strek.

Fotootjes

image.jpgimage.jpgโ€‹โ€‹

Comment

Als ik dit zo zie is mijn eerste gedachte dat ze veel te weinig licht hebben gehad. Te weinig licht i.c.m. met teveel water doet ze strekken als een malle.

Vergeet schema's en zoek de volgende ronde zelf eens de sweetspot. Begin met de lamp maximaal dimmen naar 100 watt en zo dicht mogelijk er op. Een van de eerste ledkwekers Wietefras (die hier ooit ook actief was) zei altijd: 'de lamp niet verder van het gewas dan nodig.'

Hetgeen ik uitgelegd heb als zo dicht mogelijk er op, hetgeen betwist werd en uitgelegd als de hand nemen als de vinger je wordt aangeboden. Edoch waarom niet de hand nemen als je kunt, ze kennen de vinger krijgen!

Mijn idee om een s.o.g. te krijgen is dit: dim maximaal, zo dicht mogelijk er op/niet verder er van af dan nodig en houd rekening met de reflectie van de wand. Dus niet zo dicht er op dat die er niet meer is.

En lichtschema's aan de kant en lees de plant.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Hou je stekken gewoon onder een 40w lamp ofzo, als ze te groot worden neem je nieuwe stekken en gooi je de 'oude' weg. Tis nog 5maand tot april ๐Ÿ˜…

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            NewNoobie je schreef: 'Nuja ik zit nu wel maar 480w op 1.5 m2 ipv 1.2m2.' Dan is het zaak maar effectief 120 x 120cm te benutten of je blijft zitten met strek, hetgeen een s.o.g. lastig zo niet onmogelijk maakt.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            True

Sterk maar ga je die lamp upgraden?

Comment

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Nee je kan blijven upgraden en ik wou niet op co2 gaan ergens eindigd het. Ik heb een mega grotere tent en in de herfst winter op een laag pitje. Het is voldoende zo

11/11/2023

verder bloei ik vraag me af ik mijn dichtste planten best verhoog met wat rockwol.

Morgen best doen.

Twijfel ook om powerbuds uit te testen.

image.jpgโ€‹

Comment

Bezig...
        X