Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eb en vloed. Anesia seeds orignal gorilla #4 en frozen black cherry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

27/07/2024

Geen gemakkelijk kweekje dit met de verschillende voedingsbehoeftes tussen sativa’s (eten weinig) en indica’s (eten veel). Na het “geef me paars” kweekje zal ik niet meer zo uiteenlopende soorten kiezen.

Maar al bij al toch nog mooi resultaat. En zeggen dat die knollen nog moeten aandikken. Vanaf volgende week geven we green sensation om de planten nog meer trek naar voeding te laten krijgen.

image.jpg

Comment

27/07/2024 deel 2

Toch even opnieuw gaan kijken. Bij nader inzien zijn het een paar planten die ondervoed uitzien en andere overvoed zijn binnen dezelfde soort. Door verschillende behoeftes en 1 voedingstank. Jaja met klonen werken is beter maar je hebt minder soortjes dan maar man wou ik die lichtkleurige wat donkerder. Maar dan geraken andere wat overvoed.

Week 3 bloei maar.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Oh wow dat is idd een flinke hoeveelheid water, maar op het einde van de rit zal je goed beloond worden gelukkig. 😁
        Last edited by Babz; 28 July 2024, 13:22.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Verslagje net pas ontdekt. Aardig turbulent kweekje maar zoals kelder altijd zegt wiet zal er zijn. Denk alleen niet dat je paarse wiet gaat krijgen maar we gaan het zien.

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        De accenten zijn er maar idd niet veel vgl met wat er geadverteerd wordt en andere kweekverslagen

28/07/2024

Dit is voor mezelf de tekst.
      aan het spoelen geweest rechterkant nog 2/3 doen.
      Linkerkant voeden morgen.

Comment

29/07/2024

Even een fotootje van ene die wat trekken van wat paarsheid vertoont. Veel is het niet voor week 3 héBoswachter?

Verder zal ik het aantal voedingscyclussen (van 3 naar 2, een sochtends 2u na lampen aan en 1 savonds 2 u voor lampen uit) even naar onder halen om overbewatering uit de vergelijking te halen, dit zal het voedingsvat stabieler maken door dat er minder water terug vloeit en met de hoop dat de planten minder verplicht zijn om alles leeg te slurpen. Ec staat maar op een lage 1,3. Trek eens die ec ferm omlaag plantjes want ik wil voeding geven maar eerst uw huidige concentraties verwerken graag! En kom terug iets groener of beter paars!

image.jpgimage.jpg

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Bo$wachter zou het helpen om snacht een paar uur een ventilator te laten draaien op die zouden moeten verkleuren? Ik heb het ook gelezen dat koude helpt.

@Rreppelsteeltjam en idd zoiezo moeten de genen aanwezig zijn.

Met mijn brucebanner #3 had ik ook waar mijn ventilator draaide dat die wat paars werden.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          M’n eerste kweek had ik nog geen afzuiging na buiten maar altijd m’n raam op de kiep. Die ronde heb ik in de winter gedraaid en vanwege de zonnepanelen draai ik overdag dus snachts daalde de temp enorm wat resulteerde in paarse wiet.

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Zelfde reden hier ook😁 overdag en als er een klein lichtlek is is het nog zo erg niet. Ok nacht en dag temperaturen kunnen wat uit elkaar liggen

Na het spoelen 3 dagen later blijven de gele bladen aanhouden. Terug de voeding opdrijven voor planten in groei kleine krijgen ze 1,6. No way dat die grotere minder nodig hebben. Opgetrokken naar 1,8. Uv lampen even niet gebruiken. Ik twijfel om de lampsterkte wat te laten afbemen aan de linkse kant.

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Kan allemaal, jouw feestje.

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Domme is gewoon dat het niet op alle planten is. Na geef mij paars kweekje terug 1 soort lesje geleerd hier😖

Nu zelfs aan het twijfelen ofdat het geen bleach is door de lampen. In groei had ik het ook en met bloei heb ik die terug naar 100% geplaatst. Staan 40cm vanaf. Als het in 2 dagen niet beter zal ik de lamp wat verzwakken.

image.jpg

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Bij mijn weten is er alleen spraken van Bleach als je toppen wit worden.. anders hebben we het gewoon over verkleurd blad 🤷🏼‍♂️

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Mijn menger was ook stilgevallen😔

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dit is geen licht bleach en met een Ec van 1.8 ook geen tekort. Zo hoog ben ik nog nooit gegaan en mijn planten blijven groen. Breng de pH eens naar 5.0 en laat die een paar dagen oplopen. Hoger dan Ec 1.4 moet nooit nodig zijn om uw planten groen te houden.

Ow ja die uv lamp kan ook de ellende veroorzaken, die lampen voegen namelijk niets toe dus kunnen ze enkel kwaad. Geen enkele professionele tuinder gebruikt ze daarvoor is er de zon.

Edit my bad Google vertelt me dat uv lampen wel nut hebben, dus ik laat me graag bijscholen!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Vind het er goed uitzien hoor Noobie en de toppen gaan prima.

Voor het eerst ik heb geen ervaring met uv lampen maar er wordt beweerd dat het opbrengst verhogend werkt. Men heeft een extra tijdklok voor de uv lamp las ik. Die hoeft maar 2 uur per etmaal aan ofzo.

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Mja ik wil graag boosters gebruiken en de blaadjes zijn wat geel ook verliezen ze veel blaadjes en ze moeten nog 5 weken. Toch trachten ze wat extra N te laten opslaan in hun bladen als reserve voor als de PK verhouding groter wordt.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Hork of het werkt weet ik niet, ik heb ze standaard in mijn lampen zitten. Tenslotte heb ik Full-Spectrum lampen.. ik dacht aanvankelijk dat het defecte leds waren

1/08/2024

Voedingsvat in 2 getrokken. Linkerkant staat op 1,3 juist voor de lampen nog eens gevoed omdat ze de hele dag niets te drinken hadden.

Hier verwacht ik dat de Ec zal stijgen blijkbaar drinken planten snachts maar nemen ze geen voeding op. Hiermee zal ik enkel voeden als de lampen aan gaan en eens halverwege. Om ze wat droger te hebben snachts en met wat minder voeding hopelijk.

Ander vat op 1,8 en eens paar dagen planten bekijken hoe ze erop reageren en wat het vat doet. Water gestolen van dit vat voor mijn ander en wat nieuwe emmers bijgekieperd dus de nido mag die weer naar de juiste waarden halen.

Verder de plantjes die geel zijn zijn dat wat van onder en boven, spoelen met lage Ec en waterstofperoxide 3ml/l paar dagen geleden gegaan dus we zien wel.

Irritant is wel dat ik 1 indica in de hoek heb van mijn tent aan de sativa zijde.

Blablabla fotootjes.

image.jpg

Comment

2/08/2024

Water bevindingen. Ec van bak 1 blijft op 1,8. Blaadjes nog niet groener maar geen bladverlies meer wat een lichte vooruitgang is.

Ec van bak 2 is stabiel op 1,3 mar mijn meter is iets onnauwkeuriger dan die van de nido maar laten we zeggen dat dit stabiel blijft voor het gemak.

Comment

5/08/2024

Dehemudifer geplaatst.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Wat een knuppels joh! 😍

Alleen die laatste foto, de top rechts bovenin, geen rot hoop ik?

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Mooi hoor. Het worden er minstens 6.

• NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Nee hoor geen rot, gisteren toch niet.
              6 gram nee hé dat is illegaal hier, het zal wel 3 worden😄.

8/08/2024

Bijgevoegd water aan rechter kant met green sensation op halve kracht ongeveer 0,5ml/l eens kijken wat het geeft de volgende dagen.

Rechterkant momenteel gewoon omdat die nu voeding circa 1,2 a 1,3 krijgen en mijn ec te veel vergroot met gs.

Comment

Wordt een mooie ronde zo te zien!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

12/08/2024

Balen. Toprot gevonden al 4 mooie toppen mogen weg gooien. Mijn buis van mijn ventilator is er van geballen en dit al een tweede keer. Origineel wou ik oogsten wanneer ik wat meer amber zie, nu zal het zeker bij de milcky trichromen zijn😞.

Comment

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Jawel de luchtvochtigheid en warme temperatuur mijn afzuiging werkte niet en blijkbaar mij ontvochtiger ook niet. Nee nog niet gekweekt

• Babz
                  Babz commented
                  Editing a comment
                  Ahh ok, je ontvochtiger deed het niet.
                  Krijg je het weer gefixt denk je?

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ja hoor de vochtigheid van de ontvochtiger meet te laag. Wss omdat het onder mijn tafels minder vochtig is. Nu als de lampen uit staan continu. Dan even kijken of ik morgen water erin vind

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Wel flinke toppers hoor

• kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Oogst of schimmel?

• kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Schimmel, nog eens goed gekeken. Sterkte!

Wat me zooon zorgen baard dat is dat het zo vroeg is. Veel te vroeg om te knippen…

Comment

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ventilator gaat er nog in om een kleurtje te krijgen maar wat verder weg van waar ik rot zag. Ramen dicht en filter opgezet en ontvochtiger volle toeren snachts. Mijn ruimte buiten mijn tent is gewoon niet ideaal, tzal geen geweldige run worden helaas.

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Als ik geen ventilator aanzet krijg ik altijd rot🤷🏼‍♂️🙃 zal mss per situatie afhankelijk zijn of t werkt of niet.

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Bo$wachter het soortje ook de toestand van de planten (wat raar is want ik verwachte dit aan de andere kant omdat de bladen geler zijn). Hoeveel onderdruk er is. En natuurlijk hoe goed je het kan afvoeren, ervoor was het gewoon raam open en buis erdoor. Maar snachts kan het wat vochtiger en kouder buiten de tent komen. Vnvd nog eens mijn filter in de tent hangen zodat ik bij slechte weervoorspellingen gwn in de ruimte met ontvochtiger blaas (of snachts) en anders buiten. Die ook eens in het verlengde weekend nog eens testen.
              Bezig...
              X