Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnees op rdwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amnees op rdwc

    Korting op 420shop
    Een goedendag hier zijn we weer.
    na een tijdje afwezig te zijn geweest op dit forum en vooral actief te zijn geweest op telegram groepen toch besloten hier ook maar weer eens te kijken.

    Laat ik nou net toevallig een kleine run starten dus kan jullie mooi meenemen.

    allereerst dit is geen top run alsin de tent staat nu toevallig leeg (word normaal gebruikt voor andere doeleinden) en het rdwc systeem was al met pensioen maar toch nog maar is aan geslingerd.

    Deze run is vooral bedoeld om weer een beetje in te komen na de zomerstop.

    Waar we mee werken deze run.

    lamp: Spiderfarmer sf1000
    ​Tent: Gorilla 60x120
    Rdwc systeem: custom setup van Growrilla

    Verder alle toeters en bellen denk aan water chiller guardian monitor etc.

    Voedingslijn is van Terra Aquatica en dan de 3 part.

    Genetica is Amnees van superstrain.



    #2
    De run is afgelopen week van start gegaan

    We beginnen natuurlijk met die vieze hydro korrels schoon proberen te krijgen wat nooit perfect wil (ik vraag me oprecht af of we daar geen gewone knikkers in zouden kunnen gooien) maar nadat ze zo goed als mogelijk schoon waren alles afgezuurd naar een ph van 5,8.

    Daarna heel het systeem schoon gemaakt met bleek.

    zaad in koffie filter gedaan maar helaas kwam de eerste niet boven (zijn al oude zaden ook) maar met de 2de had ik meer geluk.

    Daarna zaad in steenwol gedaan en direct in het systeem geplaatst. Dit doe ik normaal gesproken niet en plaats ik ze eerst in een dicht ruimte zodat ze goed vochtig blijven maar ik merk dat als ik ze daar uithaal ze altijd even in shock raken. Ik ben heel benieuwd of dat nu anders gaat wezen.

    En dat brengt ons naar het heden waar ze nu 2 dagen in het systeem zitten en de plant net is komen kijken.

    Comment


      #3
      Leuk om mee te kunnen kijken met een hydro kweek.
      Ik heb zelf 2 Mini grow one kastjes, micro kweek en op aarde, dus totaal andere setting.


      Veel plezier met je kweek!

      Comment


      • SteamBoat
        SteamBoat commented
        Editing a comment
        Kijk dat is leuk. Ik heb zelf ook een mgb maar dan op cocos puur tegen de verveling.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Haha Ok, wat grappig. 😂
        Tja beetje afwisseling is altijd goed.

      #4
      Onder het mom van "picture or it didnt happen"


      20240708_103841.jpg
      Dit is alles wat in de tent staat en natuurlijk staan de chiller etc erbuiten.

      20240708_103854.jpg
      Mensen vragen wel eens waarom ik een controlle pot gebruik terwijl er maar 1 plant inzit.
      Dit is hoe mijn controlle pot van binnen eruitziet

      En waar kabels/slangen lopen kan geen wortel zitten.

      20240708_103903.jpg
      Ik blaas trouwens veel meer lucht door het systeem als wat nodig is maar heb dit altijd zo gedaan en werkt perfect voor mij.

      20240708_103915.jpg
      owja hadden jullie de strijdster al ontmoet?
      Ik noem haar marielle.

      Met vriendelijke groet,

      Bartje

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Welkom op de wereld Marielle. 🎉

      #5
      Suc6 SteamBoat, kom wel af en toe meekijken, ben zelf buiten bezig met een soort kratky systeem wat het niet meer is want heb ook zuurstof en een stromingpompje toegevoegd aan de bakken maar ze doen het goed en mooie witte wortels.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En de ph omhoog toch.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Valt best mee, 1x in de week even bijstellen, wel als je al het water ververst dan na twee dagen even controleren

      • SteamBoat
        SteamBoat commented
        Editing a comment
        Zuurstof is zn beetje de bottlenek voor dwc! Meer zuurstof is altijd beter ik ben zelf ook qctief bezig om meer zuurstof in het water te krijgen 1 groot voorbeeld ervan is water koeling want hoe lager de temps hoe meer zuurstof.

      #6
      Kleine update plantje maakt het goed.
      Ph is stabiel op 5,8
      temps is binnen de grenzen dus ik ga niet klagen

      20240711_223410.jpg
      netje nu wel helemaal aangevuld met korrels voor stevigheid en zodat de onderkant minder snel uitdroogt.

      Begin is altijd veel geduld hebben begin is altijd langzaam.

      Comment


        #7
        Heej zijn we weer. Vandaag weer is even een update want na een paar dagen niet bij het vrouwtje gekeken te hebben was ik positief verrast.

        20240718_063547.jpg

        De plant is snel vooruit gegaan en dat kan eigenlijk maar 1 ding betekenen

        20240718_063601.jpg

        We hebben de eerste wortel in het water.
        Dit is altijd een heugelijk moment want vanaf hier komt er eindelijk wat snelheid in te zitten.

        Voor de scherpe kijkers ja de plant is een beetje kreukelig en dat heeft waarschijnlijk met de lv te maken want ik ben in dezelfde ruimte tegelijk een plant aan het afbloeien met hele dikke toppen dus wil geen risico lopen.

        Ik vervang de voeding 1x in de week in het weekend meestal. Na de wissel eerst 3 dagen op een ph van 6,4 gedraaid zodat die bepaalde stoffen wat makkelijker kan opnemen en nu is die terug naar 5,8.

        Jaaaa en dat was hem weer challazzz

        Comment


        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Hhahhahaa nee schat dat lees je verkeerd... ik vervang 1x per week het voedingswater. Het enigste wat ik gedaan heb om de ph van 6,4 naar 5,8 te brengen is 1 ml ph-

        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Daarnaast voedings water vervangen is 10 minuten werk en aangezien er een continu meter inhangt hoef ik er de rest van de week niet eens naar om te kijken.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Lol ik heb nog nooit 10 minuten bezig geweest met mijn voedingswater in een week, nog nooit moeten vervangen ook heel jammer van de voeding dat je wegkiepert en dat voor die kleine planten😅😂. Niet echt verkeerd gelezen dan🤔

        #8
        Zo bamm alweer een nieuwe foto.

        vaart zit er goed in ondertussen ik hoop deze week hem nog te toppen en dan hopelijk volgend weekend schakkelen.

        Vandaag voedingwater vervangen en dan zien we donderdag ofzo wel weer

        20240721_063610.jpg

        Comment


          #9
          Ik volg!

          maar waarom een grote tent en klein lampje? Horen minimaal 2 van die in te hangen lijkt mij.

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Hier heb je helemaal gelijk in! Deze tent word normaal gebruikt als droog tent maar staat nu leeg vanwege de zomer stop vandaar dat ik dit systeem hier even ingezet heb!

          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Haha je kan niet stil zitten zo te zien!

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Hier heb je wel gelijk in en het is natuurlijk ook weer even inkomen alvast

          #10
          Even een kleine update maar weer.

          Eerste weken voelen altijd beetje als vakantie want veel progress en weinig werk.

          20240727_112627.jpg

          Allereerst een foto van de plant.
          hij staat er een beetje troosteloos bij en de vorige keer dat ik deze genetica had was dat hetzelfde maar dat werden mijn beste planten ooit dus ik denk dat het nu ook wel bij trekt.

          20240727_112616.jpg

          Ik heb hem net getopt en ik hoop morgen nacht hem te switchen naar 12/12

          was hem weer latersss

          Comment


            #11
            Erg leuk om weer een keer een hydrokweetje te volgen. Ben zelf erg van van (R)DWC maar het vergt veel controle. Dit is natuurlijk af te vangen door een computer maar dat is een forse investering. Ach als ik weer definitief een vaste plek in NL heb zal ik er vast weer een keer aan beginnen. Blijft erg prettig om niet steeds met zakken te hoeven sjouwen.
            Lopend Verslag

            Comment


            • SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Persoonlijk vind de controlle die je hebt juist een heel groot pluspunt

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Is ook een pluspunt maar tevens een vereiste. Op aarde kan je best een keer gewoon kraanwater geven, de buffer vangt voldoende op. Op rdwc heb je vrijwel direct een probleem is mijn ervaring. Anderzijds is het ook veel makkelijker op te lossen

            #12
            Afgelopen weekend de plant naar 12/12 gezet maar ook direct bij moeten knippen want de bladeren werden zo groot dat de takken eronder er last van kregen. Dit houd in dat de plant getopt kaal geknipt en geswitched is naar 12/12 binnen 4 dagen eigenlijk is dat veelste snel en dat is te zien.

            20240730_011531.jpg

            Plant heeft een tik gekregen

            20240730_011522.jpg

            Maar deze fotos zijn al weer een paar dagen oud want ik had helaas nog geen tijd om ze online te zetten maar ik kan wel vertellen dat de plant er nu echt stukken beter bij staat.

            Aankomende weekend maar is even kijken of ik nieuwe fotos kan maken!

            Comment


              #13
              Goed de beloofde foto's

              20240803_212118.jpg 20240803_212122.jpg 20240803_212109.jpg

              Dit is hoe de am er nu bij staat.
              ik ga hem wel direct weer een beetje bij knippen zodat alles wel genoeg licht blijft krijgen.

              Comment


              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Dat is inderdaad een goeie voor de volgende keer!! Hij is de laatste paar dagen al behoorlijk de hoogte in gegaan moet ik zeggen maar dat komt omdat die op 12 12 staat nu

              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ik zou dat wel doen wat Voor het eerst zegt. Je krijgt zo echt een krop sla haha

              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Hahaha ik heb hem wat hoger gehangen bedankt guyss
            Bezig...
            X