Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pietweed&mapito kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: pietweed&mapito kweek

Ik zou wel uitkijken met dat water in je tent pompen, omdat de ene plant meer drink straks als de andere.
    Dan kan je beter met de hand blijven water geven. Werkt denk beter ook.

Heb je wel de maptio ingeweekt en uitgedrukt??

Grtz

Comment

Daar heb je wel een punt,het is een mogelijkheden.
      Ja heb de mapito ingeweek meer als 24u,en alle water er uit geperst voor het in de potten ging

mapito ingeweekt op ec 0,5/ph 5,5 om te beginnen met zaad lijkt mij dat wel goe.
      Gzz

Comment

De PH kan je iets lager houden de volgende keer, PH 5.2 ofzo. Maar later, van week 2 groei, wel de PH naar 5.7 a 5.8 zetten, dat werkt beter met mapito.

Is idd beter om mapito 24 uur te laten weken, dan houd ze veel meer vocht vast namelijk.

Grtz

Comment

oke zal er in het vervolg aan denken.
          En dan nog iets,als de lampen uit zijn kijken ze niet allemaal even mooi,beetje licht groenniet alle maar een paar.
          zal vanavond eens een foto posten met het licht uit.
          Gzz

Comment

Als het er maar een paar zijn niet druk over maken, worden het er meer dan zou ik de EC iets omhoog gooien. Dan trekken ze wel bij.

Heb je al eens een drain gemeten vanuit je potten?? Zo nee, dan ff doen.... kan je zien wat het verloop is van je EC en PH met die mapito, ff een werkje maar het loont wel. En als je alles opschrijft dan weet je op een gegeven moment wat je te wachten staat. Mapito is over het algemeen redelijk stabiel dus dat zou goed moeten zijn.

Das het mooie aan hydro, je kan zelf alles bepalen

Grtz

Comment

die 3 white widow waren zeker gratis
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Hier een paar fotos met de lichten uit.
                nieuw 001.jpgnieuw 002.jpgnieuw 003.jpgnieuw 004.jpg
                En heb hier het gemiddelde drain van alle potten,al snap k er geen ruk van,heb alle mapito ingeweekt op ph5,5 ec0,5/6
                3x w,w ph6,4 ec1,1
                9x the kali ph6,8 ec1,1
                10x ladyburn 1974 ph 6,3 ec1,1

@ poepzak
                jaja free
                Gzz

Comment

Yo piet

Dat is het nadeel met mapito, die zal de eerste paar keer omhoog gaan met de ph. Maar EC kan geen kwaad zo.
                  De volgende keer met water geven, alleen afgezuurd water mee geven. Je moet mapito een beetje behandelen als aarde, het houd meer voeding en vocht vast dan korrels he, dus dat moet je wel in acht nemen.

De volgende keer, voor je begint, net zolang inweken totdat je een drain heb, zoals die erin gaat. Daar ben je wel een dag of 3 mee bezig, wil je dat goed doen.

Nu inwateren met een PH van 5.1 a 5.2, dat doen net zo lang tot je PH goed zit, en dan zou hij goed moeten blijven. En ik zou ff Ata-clean halen, dat houd de algen weg.

Ik weet niet hoevaak je water geeft nu, maar dat kan 1 x per 2 dagen (zodat het er net niet uit komt) mapito houd meer vocht vast he, dus je heb meer kans op ophopingen.

Succes.

Grtz

Comment

het lijkt me nog niet zo gemakkelijk die mapito... gelukkig hebben we thc dude ^^
                    sigpic

Comment

oke bedankt,..THC
                      Hadt al zo links en recht wat verslagen gelezen over mapito kweekvoor k er aan begonnen ben maar ja zo leert men.
                      Ze krijgen water als de potten licht aan voelen dat is om de dag.
                      En die ATA heb k hier staan.
                      nieuw 001.jpgkan gewoon er bij in het voedings vat?.

@BuBBaj
                      Dat is het mooie aan het forumje staat er niet alleen voor.
                      Gzz

Comment

Yo Piet

Die ata-clean kan je elke week in je vat knikkeren als je het bijvult of vers aanmaakt, als preventie. Is niet schadelijk voor je planten.

En daar heb je idd gelijk in...je leerd door het zelf te doen. Anderen laten het er vaak zo makkelijk uitzien, maar in de praktijk is het zoeken naar een eigen middenweg. Dat is bij iedereen weer anders vanwege de omstandigheden enz, enz.

Zolang je PH goed is, zal de rest ook goed zijn. Dat is echt nummer 1 wat je in orde moet hebben met hydro, de PH!!!

Wat is nu je drain gemiddeld?

Succes

@Bubba

lol, ik leer ook nog elke dag bij hoor, en met dit soort dingen moet ik ook weer die grijze massa laten werken omdat het voor mij ook al weer een tijd geleden is dat ik op mapito heb gezeten.

En dit soort probleempjes/uitdagingen zijn altijd leuk om samen op te lossen met de grower vind ik, en als de grower aan het eind dan als nog een lekker rokertje er aan overhoud...vind dat ik erg leuk om te zien. Daar doen we het tenslotte voor toch?? een lekker rokertje en dat we elkaar meer helpen.

Grtz
                        Last edited by THC Dude; 11 October 2011, 11:09.

Comment

Zeer zeker THC dude, daarom hou ik er ook van hier te komen ^^
                          Dit soort runs zijn moeilijk en daarom zijn ze zo intressant om te volgen.

Voor de toekomstige mapito kwekers ^^
                          grtz
                          sigpic

Comment

Heb ze allemaal wat voeding gegeven 200ml per plant,
                            nieuw 004.jpg
                            De drie voor aan laten het nu wat af weten,hoop dat ze nog wel bij trekken.
                            nieuw 002.jpgnieuw 003.jpg

Het gemiddelde,naar dat ze voeding gehadt hebben.

3xww ph6,3 ec1,1
                            9xthe kali ph6,7 ec 1,2
                            10x ladyburn ph6,1 ec1,2

De ph in de potten zakt al.
                            Gzz

Comment

Succes met de run piet.

Comment

Bedankt monty,

Heb net de drain weer gemeten en het is,het zelfden als gisteren dus het is aan het zakku.
                                En wat een gedoe zeg om alle potten naar te meten,kan maar een hobby hebbn.

Heb de mapito 24u ingeweekt daarna uitgeperst en in de potten gedaan,en pas 3 dagen later toen het zaad was ontkiemt ben k de mapito gaan gebruiken,is dat ff een mooie kut.
                                En daarom is mijn ph gaan oplopen dat denk k zelf dan,en dat in die paar dagen
                                .nieuw 002.jpgnieuw 003.jpg
                                Last edited by pietweed; 12 October 2011, 23:16. Reden: ff zo nog iets
                                Gzz

Comment

Bezig...
                                X