Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

Tnx Dude, zal is ff checken wat zo een osmose filter inkoop kost, ff snel op internet is het +/- 110 euro voor 190L per 24 uur unit.

P.s.: de ph is vanacht met 0.1 gestegen...

Grtz.

Comment

Hij kan beter stijgen dan zakken poffie. Planten kunnen beter tegen een PH van 6.5 dan van 3.2 ofzo...

Maar je heb ze nog goedkoper en met een hogere capaciteit, zie hier http://www.osmoseapparaat.nl/

Veel succes!!!

Grtz
      Last edited by THC Dude; 4 November 2011, 19:33.

Comment

Je kunt rustig Ph- en Ph+ mengen, maar niet puur tenzij je een brandwonden fetisj hebt.
        Ik neem aan dat de Ph+ een carbonaat bevat en de Ph- een simpel zuur.
        Het zuur uit de Ph- en je plant/bacto reageert met de carbonaat en vormt koolstofdioxide en water.

De voeding die je gebruikt bevat een Ph buffer. Wat je probleem lijkt te zijn is de hardheid van het water wat een flink gedeelte van de buffer capaciteit opneemt bij het mengen.
        De flora micro is er ook in een hard water variant misschien kunt je daar naar kijken (als je die nog niet hebt) en anders moet je toch echt denken aan een water ontharder.

Comment

Poffert gaat ook aan het osmose water, ook al is de ph eindelijk stabiel (+ 0.1 in 12 uur, ipv - 0.12 per uur), omdat door water verversen, de biologische balans weer word verstoord. Wel ff kijken welke ik ga halen:

Dit toestel is voorzien van een koolfilter, sedimentfilter en een externe stromingsbegrenzer welke zorgt voor de juiste verhouding tussen osmose en afvalwater.
          Dit type filter vermengt het met schijnbaar met leiding water, en dat wil ik niet.

@Helgast: PH- die ik gebruik bevatten salpeterzuur(groei) fosforzuur(bloei),en idd de PH+ is kaliloog(kaliumbicarbonaat).
          Afbeelding 1331.jpg
          Heb voeding toegevoegd, zit nu op 75% van het schema.

Grtz.

Comment

hey poff
            Ze zien er bij jou ook prima uit.
            Gzz

Comment

Nee, dat afval water wordt apart gescheiden en afgevoerd via een apart slangetje.
              Dat bedoelen ze met goede verhouding...anders heb je meer afval water dan osmose als dat minder zou zijn, snappie????

Wij gaan er ook eentje bestellen eind van de maand wij nemen deze http://www.osmoseapparaat.nl/OsmoPure/OsmoPure+100+BA

Maar je planten zien er goed uit pof, houden zo!!!!

Grtz

Comment

Mmm, ik dacht dat water (onder druk) door het mebraam kan, enkel grotere moluculen worden tegen gehouden, hoe kom je dan aan afval water????

Ben er zelf nog niet uit welke ik ga halen, voor het hele huis zou mooi zijn, maar om te douchen (zonder reservoir) moet je een grote nemen, waarschijnlijk word het dus een kleintje.

Grtz.

Comment

Je zou even op youtube kunnen kijken over die osmose apparaten, dan zie je hoe dat afval water werkt en af wordt gevoerd.
                  Ik snap het ook nog niet helemaal maar ben druk bezig het uit te vogelen

Wat ik heb kunnen vinden is dat van de 3 buizen er 2 worden gebruikt om te filteren (en daar staat idd druk op) en die kleine dient voor het afval water waar dus die kalk, chloor en al die andere zooi zich ophoopt en die je moet schoon spoelen en/of vervangen.

Grtz

Comment

Comment

@THC Dude: ff op youtube kijken dan maar, hoeveel BAR is je waterdruk eigenlijk?

Osmose filters functioneren beter bij een hogere werkdruk. Indien u dus de opbrengst wilt verhogen, de filtratie wilt optimaliseren of de waterdruk bij u thuis gewoonweg te laag is, dan kunt u gebruik maken van een boosterpomp. Met de boosterpomp komt de opbrengst op het juiste peil en is ook de waterkwaliteit van het gezuiverde water van betere kwaliteit. Het membraan levert namelijk de beste prestaties onder grote druk.
                      Indien te laag kun je ook voor een type kiezen met het filmtec membraam (lagere werkdruk).

@Helgast: Ben water aan het koken (mineralen er uit) om mijn reservoir bij te vullen, maar het probleem is het grootst warneer ik het complete reservoir ververs. Gelukkig is mijn PH weer stabiel, dit door bacto's, welk ik weer grotendeels(bio filter zit nog wat) weg pleur bij het verversen.

Na het zijn van onder andere dit filmpje, heb ik besloten om een enkel osmose tap punt te maken.
                      Om te kunnen douchen heb je een buffer nodig, maar hoe groter je buffer (tegen druk), hoe groter het verlies.

Grtz.
                      Last edited by Poffertjesporem; 6 November 2011, 13:16. Reden: filmpje

Comment

Ben je zelf je water aan het destilleren? Zo ja dan is het een stuk goedkoper om gewoon ergens een paar jerrycans demi te kopen.
                        Het verdampen en condenseren van een grote hoeveelheid water kost een enorme hoeveelheid energie dus dat zou ik niet doen.

Daarnaast is de voeding die je gebruikt niet gemaakt om met demi te werken, de mineralen in het kraanwater zijn nodig om een goed medium te vormen.
                        Alleen wanneer je laboratorium medium gebruikt om je water te verrijken is het verstandig demi te gebruiken.

Comment

@ Helghast

GHE, Advanced Hydroponics, Advanced Nutrients, Canna Aqua en de ATA AWA lijn van Atima werken allemaal 100x beter in osmose/demi water omdat daar die mineralen en al die andere zooi er niet in zit, wat je voeding volledig kan verstoren + je moet constant afzuren wat ook niet bevordelijk is voor je voeding en je plant. Zeker als je een recirculatie-systeem gebruikt.

En als hij een osmose apparaat op de wasmachine kraan zet dan kost dat helemaal niets, ja de investering van dat osmoseapparaat, maar dat heb je eruit na 1 oogst.

Goe bezig poffie!!!!

Grtz

Comment

@Helgast: Dit is ff tijdenijk, wil de balans die ik eindelijk heb , niet verstoren. De KH is ook door Bacto's te sturen....

@Dude&Helgast: Ben aan het googlen voor een kationenwisselaar, deze laat zouten en co2 er in zitten, mischien ff zelf hobbyen met koostof en mineraal filter er bij. Anders word het deze: http://www.osmoseapparaat.nl/Osmosea...r+en+TDS+meter
                            Ben me nog ff aan het in lezen, voornamelijk op Zeewateraquarium forum's.

Grtz.

Comment

nice kweekje!

Comment

Wat Info:
                                http://www.home.zonnet.nl/rsetteur/aquarium/kation_over%20het%20ontzouten%20van%20water.doc

Hars:
                                http://www.boomlab.nl/Webshop_Boom_B...ppel.html?core[navigationitemid]=1049&shop[view]=productdetail&shop[productid]=19777
                                Idee:
                                Afbeelding 1332.jpg
                                Ipv het water 24 uur te ontchloren, wil ik het water voorberijding's vat gaan filteren met koolstof en kationen. Ik heb gekozen voor deze low tec aanpak omdat ik niet weet wat het volume is van 500gr hars. Nu laat ik het water een nachtje circuleren, en weet ik zeker dat het voldoende is blootgesteld aan de filter media's.

Warneer blijkt dat Kat hars van 500gr een volume heeft van 1,5l of meer word het ontwerp aangepast, maar een anionenwisselaar filter komt er niet bij te hangen.

Grtz.

Comment

Bezig...
                                X