Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Korting op 420shop
    Hallo,

bij deze een verslagje over men eerste hydro ervaring.

Er wordt gewerkt met een General hydrophonics waterfarm, hydro kleikorrels en voeding van advanced nutrients.

Als soortjes heb ik zaad genomen van een eigen 1e kruising die goed is uitgedraaid (rqs quickone x greenhouse bigbang).
    Een maatje had ik al wat van deze zaden meegegeven en die heeft er al 1 op aarde geteelt in een tentje en dat was een flinke
    knaap al na 7 weken bloei. Heb er ook nog een hermazaadje van een bigbang naast gezet.

Zaadjes in de spongepot geplopt en 4 dagen nadat ze gekiemd waren in de waterfarm gezet.

Voor groeiperiode gebruiken we Sensigrow (non ph-perfect),
    voeding voor eerste week bestaat uit kraanwater (ph7.8 ec 0.8) + sensigrow + b-52 + tarantula + piranha + voodoo juice
    voedingssterkte volgens schema van advanced om te beginnen, per 5 liter water 4ml van grow a en grow b + toevoegingen
    geeft dit in week 1 (zaailing) al een ec van 1.4 om mee te beginnen.

resultaat na week 1: DSC00607.jpgDSC00610.jpgDSC00611.jpg

de eigen kruising ( links) gaat er duidelijk stevig vandoor terwijl de bigbang (rechts) traagjes volgt.
    ik sta verbaasd dat de nakomelingen van 2 planten veel sterker gaan dan hun respectievelijk ouders.
    geluk gehad met de genenpool laten we zeggen. Ook even vermelden dat bij verversing van de voeding
    er onderaan nog geen wortels te zien waren 1 week geleden en er nu reeds 60 cm in de waterbak hangt,
    dus ook maar een bruissteenje in het reservoir gelegd.

voeding voor week 3, grow a + grow b 7ml elk + b-52 10ml op 5l water.
    PH's steeds afgezuurd naar 5.6
    op aanraden van advanced overgestapt naar phosforzuur om de ph bij te regelen wat geeft dat deze al wat stabieler blijft.
    ook zal dit ervoor zorgen dat de voeding beter gebalanceerd is door de extra phosfor.
    de bigbang uit de pot getrokken daar de kruising veel sneller gaat en de big bang al in de schaduw zet.

resultaat na week 3: DSC00612.jpgDSC00613.jpg

tot hiertoe 20cm hoog en 45cm spanweidte.
    quick bang lijkt nog zo geen gekke naamkeuze voor dit soortje.

tot de volgende update.

Re: eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Zet hem op kerel, succes.

Comment

Nice nog meer Hydro kwekers
      Ik ga je volgen

Comment

Hey CP

Je planten zien er goed uit, houden zo!!!

Succes met je hydro kweekie, zal je zeker gaan volgen.

Grtz

Comment

bedankt manne,

net voeding aangemaakt voor week 4 door te komen, en moet gezegd, met fosforzuur zoals AN adviseert scheelt een pak op de EC waarde.
          zodoende kan ik nu 10ml grow A + 10ml grow B , 10ml b-52 en 10ml sensizym en blijft men EC 2.0 eens afgezuurd.
          bij 7ml a en b +de toevoegingen maar met pool ph down zat ik na afzuren al aan EC 2.3 welk tot enige klauwbladeren gelijd heeft.

ook even vermelden dat bij het verwijderen van de kleinste uit de pot, heb de wortel wat moeten beschadigen om haar eruit te krijgen en kort daarna was de
          PH plots weggevallen tot 2.6, dit heb ik gellukig snel kunnen corrigeren. ik vraag me dan af of dat komt doordat overgebleven wortels al hun inhoud laten weglopen.

Grtz

Comment

Snap eigelijk niet hoe je POOL PH- kan gebruiken voor planten , das toch voor zwembadden???

Heb jij je vat goed schoon gemaakt voor je nieuwe voeding aanmaakte??? Of heb je alleen bijgevuld?? Als je alleen heb bijgevuld kan het zijn dat de pool(?) ph- en de ph- bloei niet goed op elkaar reageren en dat die daarom zo naar benee gaat zo snel......

Maar foto's??????

Grtz

Comment

hey thc, die pool ph down is gewoon een zuur dat ook werkt, gebruikte het om water af te zuren op aarde. (maar beter niet gebruiken, teveel zout blijkbaar)
              het vat wordt elke week ververst (dus eerst leeg en dan verse erin).
              ik had enkel de kleinste eruitgesleurd (midweeks tussen 2 verversingen) en voor de rest niks gedaan van afzuren.
              Dan moet die plotse terugval zo snel wel iets met die overgebleven wortels te maken hebben volgens mij.
              foto is voor 't weekend dan is eind week4.

grtz

Comment

hey cplifj

veel geluk met je ronde he :d

en je hebt tevens weer iemand extra die je gaat volgen :d

groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

einde week 4 na kieming,

geen problemen te vermelden: we draaien met een EC van 2.3 (-0.7 van het kraanwater geeft 1.6) Ph blijft stabiel op 5.6 (dus die ec zit spot on).
                  plantje gaat lekker, de centrale node is wat vertraagt en zodanig hebben de onderste takken zich al op gelijke hoogte gekregen. slim plantje.

de pics:
                  DSC00615.jpgDSC00616.jpgDSC00617.jpgDSC00618.jpg

hoogte 25cm en spanweidte al 60cm.
                  er komen nog enkele weekjes groeiperiode bij dus afwachten maar.

grtn

Comment

mooi mooi mooi
                    ne natuurlijke breedgroeier
                    da heb ik nog nie veel gezien
                    ph-schommeling zal wel duitje in zakje gedaan hebben

ziet er veelbelovend uit

ik sta op volgen

grtz

Comment

geen problemen te vermelden: we draaien met een EC van 2.3 (-0.7 van het kraanwater geeft 1.6)
                      De ec van je kraanwater telt wel degelijk mee. OF DE ZOUTEN NU WEL OF NIET OPGENOMEN KUNNEN WORDEN DOOR DE PLANT JE MOET WEL DIE KRAANWATER EC MEEREKENEN HOOR

Comment

lekker dik stammetje ook

Comment

Comment

Die Connoisseur is erg goed, maar is wel voor mensen die een geldboom op hun rug hebben groeien. 1L voor 94,- pleurie

En ik zou de LV wat naar benee halen in het donker want je koolstof filter houd niet van een LV van boven de 70% dan kan ze namelijk geurtjes los/door,- laten.

Verder ziet je plant er wel goed uit, maar je blad krult naar binnen toe en ik denk dat het komt door je hoge EC. Ze laat een beetje the claw zien op de laatste foto. Hou daar wel rekening mee...

Grtz
                            Last edited by THC Dude; 18 December 2011, 17:21. Reden: aanvulling

Comment

Blijkbaar moet ik me om die bloeivoeding geen zorgen meer maken.
                              Er is voorbloei en die ziet er niet goed uit, geen pistels te zien (al zie ik ook nog niet echt een bal).

DSC00622.jpgpreflower.jpg

O ja , om die koolstoffilter maak ik me geen zorgen hoor, ik heb er gewoon geen

Damned, maar niet getreurd. Ik kan de man gebruiken om de nieuwe kruising verder te zetten.

grtn

Comment

Bezig...
                              X