Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste hydro ervaring met GH waterfarm.

Er is voorbloei, maar nog geen pistil of bal te zien ?
    Dan heb je dus nog geen voorbloei.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

heb voor me huismerk cocco,s a en b 12 pleuro betaald,ben met foto,s en een blaadje langs geweest,en de eigenaar wilde me niks verkopen,want het blad was donker genoeg,en een booster zou meer kwaad dan goed doenja je heb eerlijke en heel eerlijke growshop eigenaars

Comment

Er is voorbloei en die ziet er niet goed uit, geen pistils te zien
        Dat is geen voorbloei maar zijn Stipules. dat hebben zowel mannen als vrouwen.m_and_f.jpg

female-cannabis-pistils.jpg
        bovenste pijl wijst een vrouwelijke stamper aan de pistil onderste wijst de stipules aan

4828-AskEd62-00.jpg
        Dit is mannelijke voorbloei ook hier zie je dus deze stipules.

Voorbloei heeft niks met de ware bloei te maken een plant die door haar leeftijd in de groei voorbloei laat zien vraagt nog gewoon groeivoeding, Ze vraagt pas bloeivoeding vanaf er ware zichtbare bloei in de toppen is.

Comment

@tumble, lol, moest dat niet in het off-topic postje komen?

@monty, als je goed kijkt op de foto dan groeit er iets uit de zijtak en dat zit net naast (voor op de foto (zijaanzicht)) de stipules.

het lijkt wat op een drietand maar de middelste tand is wat langer en heeft een verdikking op uiteinde, volgens mij wordt dat toch een banaanzak.

dat een plant pas bloeivoeding krijgt bij het naar 12/12 gaan of zelfs nog een week later lijkt me nogal vanzelfsprekend.
          en voorbloei heeft inderdaad niks met bloei te maken, dat heb je maar weer is mooi opgeklaard monty.

grtn

edit: wat ik als voorbloei aanzie zou ook gewoon een extra zijtak kunnen zijn die daar spontaan groeit, het lijkt er steeds meer op, ziet er gelijkaardig uit.
          Last edited by cplifj; 22 December 2011, 13:28. Reden: aanvulling

Comment

tussendoortje:

de wortels zijn alvast mooi en uitbundig: DSC00623.jpg

en hier nog een zicht op de echte voorbloei en de zijtak die ik verkeerdelijk aanzag voor geslachtsindicator:
            de echte voorbloei is opkomend (rood omcirckelt) en de zijtak op de node eronder (blauw omcirckeld).
            DSC00624.jpgstam.jpg

nog ff geduld en we weten wat het gaat worden. dan zit de plant aan eind week 5 groei bijna.

grtn

Comment

einde week 5 groei:

ik heb niet veel te melden buiten dat de groei gestaag verder gaat. Wat ik wel moet laten is de pot op te lichten om wortels en reservoir te checken,
              hierbij onstaat steeds wortelschade (kleine stukjes die afbreken).
              Ph zit stabiel op 5.6 en EC op 2.7.
              de voorbloei is nog steeds aan het opbouwen en laat zich nog niet duidelijk zien. ( het kan nog beide kanten uit ).
              met wat mijn oog me toelaat om te zien lijken het eerder callixen dan ballen, laat ons hopen.
              hoogte nu 35cm (flattop) en de spanweidte blijft nu op 70cm zitten.
              de pics:
              DSC00625.jpgDSC00626.jpgDSC00627.jpg

grtn

Comment

Ziet er goed uit, laat die maar lekker groeien zo.

Grtz

Comment

de wortels zijn alvast mooi en uitbundig:
                  De wortels zijn idd mooi en ook mooi wit wat gezond is, dat witte op je stam baard me meer zorgen!

Comment

kleine update (zonder foto).
                    de plant ziet er nog even strak uit als 2 weken geleden , hoogte nu 65cm en doorsnee van 1m.
                    Der is na 7 weken groei nog geen enkele pistel te zien, kannek er wel vanuitgaan dat het een man is.
                    Ik ga da ding nog wel in bloei zetten om zeker te zijn en indien mannelijk wordt er omgekapt.

Tot hiertoe kan ik enkele bevindingen samenvatten over hydro, eigenlijk geen noemenswaardige problemen maar er kruipt wat tijd in om het zaakje
                    in oog te houden zodat je snel kan reageren als er wel iets fout gaat. al bij al niet echt mijn ding. van de voeding van AN kan ik alvast niks negatief zeggen.

@monty, dat witte op die stam zijn wat ik vermoed bacterieen die in de plant zijn gaan leven (onderaan, lijkt een beetje op miniatuurkoraal)
                    en opgedroogde kalk/zout van opspattend water icm flitslicht (iets hoger, boven de groene zone).

grtn

Comment

Zo , na 8 weken groei dan maar naar 12/12 gegaan en afwachten wat daar van komt.

dus vanaf nu volg ik het bigger yields systeem van Advanced Nutrients met uitzondering van nirvana en rhino skin (deze heb ik nog niet (gevonden))
                      de basis voeding is dan sensibloom ph perfect. dit werkt uiterst goed blijkbaar. 4ml van de a&b basisvoeding en 2ml van de aditieven en niks aanpassen van ph.
                      dit met kraanwater van ph 7.8. de voeding brengt de ph naar 6.3.

er zijn geen problemen , dit gaat heel vlotjes. met ph perfect systeem wordt hydro al een pak minder tijdrovend.

plant is nu 85 cm hoog en doormeter komt al op 1.10m.

DSC00631.jpg

en nu maar wachten op de bananen

Grtn

Comment

toppie mankan je een keer een foto maken met de lamp uit,en een foto met een aansteker voor het stammetje.blijf je zeker volgen.

Comment

op verzoek, het stammetje :

DSC00635.jpgDSC00636.jpg

licht uit:

DSC00638.jpgDSC00639.jpg
                          Last edited by cplifj; 15 January 2012, 23:42.

Comment

dat zijn flinke vertakkingen

Comment

Das een zeer mooie plant geworden. Waarom heb je haar/hem zolang voor laten groeien eigenlijk??? Want als je haar/hem nu in de bloei zet zal ze zeker nog de helft groter worden. Ik zou haar lekker toppen nu en dan kijken wat er gebeurd. Mocht het een vrouwtje zijn dan heb je straks wel een lekkere berg rookwaar van 1 plant!

Succes verder!

Grtz
                              Last edited by THC Dude; 16 January 2012, 15:06. Reden: - en

Comment

Nice, 11 vingers en meer ?
                                Ik denk, hoop, dat dat geen voorbloei is. Het lijkt me wat laag aan de plant, of is de stam zo dik bovenaan ?
                                Ik zie hier voorbloei altijd wat hoger, vanaf de op-een-na- bovenste node.

Kun je wat meer vertellen over het Bigger yields system ?
                                Dat ph-perfect lijkt me ook een goeie vinding.

Het gaat straks zeker een mooie struik worden.
                                Zolang je de ruimte hebt, niets aan de hand.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X