Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Uit je verhaal op te maken ben je toch maar gaan afzuren.... "de Ph wordt tussen de 5.6 en 5.8 gehouden" want die gaat niet uit zichzelf zonder RO-water naar die metingen. Maar dat duurt nog wel ff met al die witte pistels aan je planten, alleen het blad begint af te sterven.
@thc dat kan minder lang duren dan je denkt hoor, tis een snelle. Dankzij die connoisseur blijft ze bloemen aanmaken, heel goed spul maar mag dan ook voor de prijs.
zogauw als ze de juiste hoeveelheid bruine pistels en voor alles de goede kleur op de trichomen hebben wordt ze gespoeld (final phase) en mag ze nog een weekje op fris water draaien.
Dit rijpen gaat dus behoorlijk snel, zoals ik had verwacht in een kruising met de quickone van RQS. de langstbloeiende ouder was de bigbang en die doet er 8-9weken over. bij deze reken ik ook op een 8 weken bloei maar volg het op van dag tot dag.
En die ph is altijd tussen de 5.6 en 6.1 gehouden, de ene keer moestek afzuren de andere keer optrekken met water of verse voedingsoplossing.
Dit afhankelijk van de ec. Verse voedingsoplossing schommelde altijd tussen ph 6.1 - 6.3, met ec van maximum 3.1 (bij 4ml/l connoisseur dan).
Met uitzondering van die keer dat ik de ph is niet corigeerde om te kijken wat er gebeurde.
Het allerbeste zou zijn om deze dame gefaseerd te oogsten maar daar ga ik me deze keer niet met amuseren. Aangezien het meeste van bloem allemaal gelijk is gekomen zal dat ook gelijk klaar zijn.
Als ik filmpjes van advanced nutrients bekijk met dien nederlander van AN en ze laten zien dat de ph altijd goedkomt ongeacht welk water ze gebruiken om te beginnen, dan zijnt ofwel zeveraars, ofwel is er toch iets niet in orde met de shelflife van hun produkten.
(mss beter laten om zo'n "filmkes" te maken.zulke fratsen komen je klantenbestand niet ten goede, tenzij je voor het snelle geld gaat en je jezelf daar niks van aantrekt.) nog een mogelijkheid is duidelijk aangeven dat het elke keer om ro water gaat dat je eerst zelf op verschillende ph's hebt gezet! zo kan ik ook wel een stukje gemanipuleerde info brengen hoor, iedereen kan dat.
Als AN zegt ph perfect, dan moet het werken en niet achteraf komen aandraven met RO-water. punt uit.
Vijgen na pasen noemt men zoiets.
over ro-water zelf valt ook nog wel een boompje op te zetten, daar dit water ook niet hetzelfde is naargelang de locatie, installatie en dergelijke.
Je kan netzogoed gedemineraliseerd of gedestilleerd water gebruiken dan.
Je heb idd wel gelijk dat ze beter geen filmpjes erover kunnen maken, maar he werkt wel redelijk goed moet ik zeggen met de grow, micro en bloom die ik gebruik en die toch wel redelijk zichzelf na een dag of 2 a 3 afvlakt naar 5.7, dus ik zuur maar 1 of 2 keer af in 1 1/2 week tijd, en dan is het alleen maar 10ml op 60L in totaal aan ph-bloei. Ik moest met de ata awa voeding van Atami 2 of 3 keer afzuren in de week.
Maar moet wel zeggen dat ik het niet echt economisch vind in gebruik met die 3 part, want je heb op een gegeven moment nog maar een 1/4 bloom over met een bijna volle fles grow. Ga de volgende ronde na zambeza de 100% Bio lijn gebruiken van Advanced hydroponics eens kijken of dat wat is.
Maar dan blijft ze lekker bouwen idd met die voeding, maar ik denk toch wel dat de plant wel een keer haar piek heeft bereikt en afrijpt.
toch weer een update: Er is gedurende 2 dagen een sterke afbouw geweest van de ec waarna ik de plant een 24uurs final phase flush gegeven heb.
Hiervoor is het reservoir eerst leeggemaakt en terug gevuld met de flush oplossing, na 24 uur dit weer leeggemaakt.
Na de flush draaien we verder op fris afgezuurd water met HY-ox toevoeging, dit wordt dan ph 5.7 en ec van 0.4.
De bedoeling is dat we nu nog min 1 tot max 2 weken "rijpen" om dan tot de knip over te gaan.
Het juiste tijdstip zal de plant me vertellen adhv de trichomen.
de lamp die erboven hangt is teruggeschakeld van 400w naar 275w en de lichturen zijn met 2 x 15 minuten verminderd naar 11.5 lichturen.
Dat is de hoogste top , die steekt boven het licht uit. Dat is tevens ook mee van de laatst aangemaakte bloemen.
Deze zal er dan ook mee als laatste afgaan.
Dat duurt nog wel ff....denk je nou echt dat die voeding er voor zorgt dat je plant eerder klaar is???? Jij volgt gewoon een schematje en jij denkt echt dat je in 7 weken klaar ben???? LOL
Zo naar je toppen te kijken duurt dat nog wel 2 weken. Zo een schema-tje is een indicatie......die moet je niet blindelings volgen maar ja....
Comment