Halo allemaal,
Na veel info van dit forum gehaald te hebben, lijkt het me leuk om nu iets toe te voegen!
IMG_0636.jpg Deze dame (Vision: Northern Ligth Autoflower)
Na een paar oogsten op gewone potgrond leek het me leuk om iets met hydro te proberen, ik heb toen een Deepwater (culture) pot gemaakt.
Gewoon een grote mayonaise emmer met aquarium bubbel pompje en een netpotje.
Daar begon bovenstaande dame in te groeien, en ze is nu 2 keer zo groot/breed als haar zusjes op aarde!!
Hiervoor alleen de 3 basis elementen van GHE hydro voeding gebruikt, en de wortels worden wel groen (gelukkig niet bruin!!) dus volgende keer wat tegen algen dr bij.
IMG_0637.jpg <---groene wortels.
Na deze ervaring ben ik me gaan verdiepen in het hydro kweken en raakte erg enthousiast door de mogelijkheden (op youtube heb je honderden filmpjes over zelfgebouwde dingen) en besloot om zelf iets in elkaar te zetten.
IMG_0638.jpgIMG_0639.jpgIMG_0640.jpg
Oppervlakte van +- 1.20 bij 1.20 m.
Plaats voor 42 netcups van 7.5 cm.
De gele tuinslang zorgt voor een continue stroom water onder in de buizen.
In elk potje komt een druppelaar.
Het water loopt aan het eind van de buis terug in het reservoir.
In het reservoir zitten 2 luchtbubbel stenen.
Ik heb de potjes bewust zo dicht op elkaar gedaan omdat ik kleinere autoflowers wil gaan kweken,
en ook omdat ik de optie wil openhouden om met dit systeem kleine groentes of sla te kweken.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, het gaat nog wel wat weekjes duren voordat de boel in gebruik gaat!
Maar ik hoor graag commentaar en tips o.i.d.
Vriendelijke Groeten,
Rood.
Na veel info van dit forum gehaald te hebben, lijkt het me leuk om nu iets toe te voegen!
IMG_0636.jpg Deze dame (Vision: Northern Ligth Autoflower)
Na een paar oogsten op gewone potgrond leek het me leuk om iets met hydro te proberen, ik heb toen een Deepwater (culture) pot gemaakt.
Gewoon een grote mayonaise emmer met aquarium bubbel pompje en een netpotje.
Daar begon bovenstaande dame in te groeien, en ze is nu 2 keer zo groot/breed als haar zusjes op aarde!!
Hiervoor alleen de 3 basis elementen van GHE hydro voeding gebruikt, en de wortels worden wel groen (gelukkig niet bruin!!) dus volgende keer wat tegen algen dr bij.
IMG_0637.jpg <---groene wortels.
Na deze ervaring ben ik me gaan verdiepen in het hydro kweken en raakte erg enthousiast door de mogelijkheden (op youtube heb je honderden filmpjes over zelfgebouwde dingen) en besloot om zelf iets in elkaar te zetten.
IMG_0638.jpgIMG_0639.jpgIMG_0640.jpg
Oppervlakte van +- 1.20 bij 1.20 m.
Plaats voor 42 netcups van 7.5 cm.
De gele tuinslang zorgt voor een continue stroom water onder in de buizen.
In elk potje komt een druppelaar.
Het water loopt aan het eind van de buis terug in het reservoir.
In het reservoir zitten 2 luchtbubbel stenen.
Ik heb de potjes bewust zo dicht op elkaar gedaan omdat ik kleinere autoflowers wil gaan kweken,
en ook omdat ik de optie wil openhouden om met dit systeem kleine groentes of sla te kweken.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, het gaat nog wel wat weekjes duren voordat de boel in gebruik gaat!
Maar ik hoor graag commentaar en tips o.i.d.
Vriendelijke Groeten,
Rood.
Comment