Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagt bij opstarten hydro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp gevraagt bij opstarten hydro kweek

Korting op 420shop
    heb wat leuke spulletjes op de kop getikt,en wil een klein hydro systeen maken voor een of 2 planten.ga er voor de groei in ieder geval 150 watt hps boven hangen.wie heeft er goede tips of voorbeelden voor me.dacht zelf aan een vierkante bak van een liter of 40, en een of 2 net potten verzonken in een stevige deksel,en ghe voeding gebruiken.nieuwe camera1 958.jpgnieuwe camera1 954.jpgnieuwe camera1 955.jpgnieuwe camera1 956.jpgnieuwe camera1 957.jpg
    Last edited by tumble trimmert; 11 February 2012, 17:03.

Comment

Re: hulp gevraagt bij opstarten hydro kweek

Dat setje is voor een reservoir wat los staat. De thermostaat zou ik ff wat lager zetten want die geeft meer warmte af dan hij aan geeft, ik heb namelijk dezelfde.

Wat je kan doen is een librabak op de kop weten te tikken, daar korrels in met je 2 planten in startblokken, druppelringen erom heen en gaan. Je heb kleine opberg boxen van een liter of 30 a 40 bij de marskramer, die kan je goed gebruiken als reservoir en daar zet je dan je librabak op, dan kan het water door de tuutjes zo terug de bak invallen. En als voeding kan je die GHE nemen, maar er zijn genoeg voedingen die je kan gebruiken tegenwoordig voor recirculatie.

succes ermee!!!

Comment

alvast thanks voor de infomeer info of ideeen welkom

Comment

nieuwe camera1 984.jpgnieuwe camera1 983.jpginhoud 45 liter,van de week grote netpot en kleikorrels kopentips info meer dan welkom,ivm volkomen noob op dit gebied.

Comment

mooie bak, maar zou hem toch zwart maken zodat er geen licht in kan.
            een stevige plank/plaat als deksel tenzij dat het plastic deksel stevig genoeg is naar jouw mening.

grtn

Comment

Ziet er goed uit TT, je kan het beste netpotten kopen van minimaal rond of vierkant 70mm, en als je slim bent koop je gelijk startblokken 6.5x6.5x6.5 dan hebben ze een kleine water buffer en je plant pleurt niet zo snel om als ze groter is vanwege het gewicht eronder.

Succes met het aftape, en ik ben benieuwd of dat pompje van 200L/ph genoeg zal zijn om het water te laten druppelen want die dingen worden gebruikt in kleine aquaria's om het water te circuleren en niet voor oppompen. Die opvoerpompjes kosten niet veel bij het tuincentrum maar je moet wel ff kijken naar de opvoerhoogte en die moet wel de minimale hoogte hebben als je voedingsvat.

Succes TT!!!

Comment

Inlaat pompje afschermen, anders groeien de wortels er in lol.....

GHE voeding gaf mij ph problemen warneer de ec hoger werd.....

Grtz.

Comment

Types of Aquaponic Systems

There Are Several Different Ways You Can Do This

There are a wide range of different systems you can grow in your yard.

Deep Flow / Floating System - Easiest system you can make. Use an aquarium and a fishtank. float a peice of styrofoam with a pot of clay chips and your seed in it. The fish swim in the water and the plant gets fed. You may have to put a separator in the tank to keep the plants from eating your roots.

Ebb & Flow System - Pump on a timer that fills your pots with water. There is a drain and an overflow to keep the water within the system. when the timmer shuts off, the water drains from the pots

Media Flow System - You will have a medium that will hold onto the water over time. Most people use a kind of clay balls that absorb the water, but do not decentegrate because of the water. You will use a series of pumps and drains to get the water from the fish tank into the grow bed and then back out again, back into the fishtank.

.

Cheap Aquarium System

Probably the Cheapest Way to Go

All You need is an Aquarium, a piece of Styrofoam, a few mini pots, and aerator and a grow light. Fill up the Aquarium with water and fish, feed them and let your plants clean the water. If you use goldfish, they may eat your plants. You will want to put some kind of divider in the tank to keep them away from the plants.

You can use a windowsill as your light source, but feel free to have a UV light bulb shining down on your plants.

Comment

goede avond ga net zo,n systeem maken als op de tekening hier boven,maar dan zonder vissen,heb me hydrokorrels aangeschaft,en een mooie plaat hout,heb hier eenvierkant gat in gezaagt voor een netpot van 28 bij 28 cm.ga me hydrokorrels wassen met gewoon water en dan in emmers met ph 5.5 laten staan.foto,s volgen morgen.ook heb ik een mooie schocolop dame klaar staan,is vrouwelijk zaad en is een haze kruising.

Comment

You may have to put a separator in the tank to keep the plants from eating your roots.
                      Lool....

Zou nog wel ff de ph van het kleikorrel water in de gaten houden, deze zal denk gaan stijgen door de korrels.

Lekker soortje trouwens, wou deze zelf ook halen, maar ze worden te groot voor mijn tent.

Grtz.

Comment

Das gewoon DWC wat je gaat gebruiken. Je moet wel je water in beweging houden meteen circulatie pompje of er een bruisschijf indoen om er voor te zorgen dat het water niet gaat rotten.

En ik zou er ff voorzorgen dat er geen licht bij de wortels kan komen en ben erg benieuwd naar de foto's.

Grtz

Comment

nieuwe camera1 1189.jpgnieuwe camera1 1187.jpgnieuwe camera1 1188.jpgnog effe bruis stenen aanschafen en groei voeding geschikt voor dit systeem.nieuwe camera1 1181.jpgnieuwe camera1 1177.jpgnieuwe camera1 1178.jpgnieuwe camera1 1179.jpgnieuwe camera1 1180.jpg
                          Last edited by tumble trimmert; 9 March 2012, 16:33.

Comment

Die korrels moet je zeker een keer of 6 goed spoelen voor de kleistof weg is. Maar zit je PH nou op 4.9??? das wel een beetje erg laag.

En je moet wel goed schoon werken met dit systeem dus ik zou alles goed kuizen voor je het in gebruik neemt.

Succes!!!

Comment

nieuwe camera1 1196.jpgnieuwe camera1 1193.jpgnieuwe camera1 1194.jpgde korrels zijn voor de eerste keer gewassen en gezeeft,de kenners hier hebben gelijk,zal dit nog wel een paar keer moeten doen.de ph van het water met de korrels erin was weer opgelopen naar 6.0.dus ga het weekwater weer afzuren naar 4.5.nieuwe camera1 1195.jpg

Comment

Bezig...
                              X