Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Sorry Bub, was wat uitgeschoten met de PH-, dames waren niet proper genoeg voor de gevoelige plaat. Afbeelding 341.jpg
Oeps..... Afbeelding 337.jpgAfbeelding 338.jpg
Raar maar waar, aantal vingers zijn er niet minder op geworden. Afbeelding 336.jpg
Worteltjes groeien niet van zelf naar binnen, dan maar wat hulp.
Geen visjes d'r in ?
Mooi dat zo'n systeem werkt voor je, duidelijk ook, met filmpjes.
Ben benieuwd hoe de kweek dit keer gaat verlopen. popcorn.gif
Succes !
Bub, ff de penwortel boven water houden, tis geen waterplant. Zit wel genoeg zuurstof in het water, maar denk dat het beter is zo.
lol Q, nee geen vis...
Afbeelding 349.jpgAfbeelding 346.jpg
Heb nog wat last met af zuren, maar dat komt wel weer goed als de EC hoger is (PH 5,7 EC 0,52).
Dames net getopt (internode 7), normaal op 5, maar moest ze ff laten aansterken.
In de kas, zijn de kiempje kapot gevroren, wacht nog ff met nieuw ivm de kut kou....
hee, erg interessant dat dwc en andere hydroponic methodes, maar ik snap de werking niet helemaal
zitten je wortels onder water en komt er door een pompje zuurstof bij het water? of zie ik dit totaal verkeerd? en dit pompje staat 24/7 aan?
lucht steen in de bak die bubbels in het water zorgt dat het water in beweging blijft + speciale voeding zorgt voor een aquarium soort gelijk voedings systeem met enzymen etc die mits op PH 5.5 - 6.4 houdt wat de planten geweldig vinden een optimaal 21ste eeuwse aarde oplossing bied
plant + aarde - aarde + perfecte voedings opname voor een plant = DWC
Goed hersteld van deschade, heb je wel elke ronde eh dat die EC gaat oplopen?
jammer van je kiemen hier staan de kruiden terug binnen ik was ook te vroeg
Grooet
@ Johnny: Dit is earoponic's, de bedoeling is dat de wortels worden blootgesteld aan verneveld water(24uur per dag). Afbeelding 352.jpgAfbeelding 354.jpg
Weet niet hoe dit type pomp heet, maar er zit schroefdraad (fijne spoed) de binnenkant vd aanzuigpijp. Door rotatie zuigt dit de vloeistof omhoog, en word het verneveld door de schijf.
@jakes: Tis allemaal 1 pot nat, maar hier geen bruisteentje....
@Bubbba: Tnx, vandaag nieuwe kruiden aan het ontkiemen. Afbeelding 353.jpg
Nettje geplaatst, (pie x diameter) : 2 = (3,14x120cm):2= 188cm en een beetje. Heb ik toch nog wat aan mijn wiskunde lol.
helaas want een zuurstof steen zorgt voor exstra zuurstof in je water, wat je dames heerlijk zullen vinden
veel zuurstof in het water zorgt ervoor dat de wortels meer kunnen opnemen zoals ze het zouden willen in aarde
Comment