Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WSS Skunk fem - AeroFlo20 - Eerste Grow!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

WSS Skunk fem - AeroFlo20 - Eerste Grow!

Korting op 420shop
    Hallo

Dit is mijn eerste kweekverslag en tevens eerste grow met de GH Aeroflo20.
    Ik heb reeds 1 bescheiden oogstje achter de rug (3x Sugarpunch, 250W HPS, Aerofarm) en hoop weer een hoop te kunnen leren.

Door dit verslag bij te houden hoop ik wat feedback te krijgen over dingen die ik goed doe en dingen die beter zouden kunnen.

Mijn filosofie bij het kweken tot nu toe is K.I.S.S (Keep It Simple Stupid) en mediumloos kweken hoort daar natuurlijk bij.

Ok genoeg introductie, lets start!

De hardware:

- Secret Jardin tentje 120x120x200.
    - Aeroflo20 kweeksysteem.
    - 600W HPS.
    - Afzuiging, Koolstoffilter, Ventilator etc

De software:

- 20x WSS Skunk Feminised.
    - GHE FNB Bloom. 2ml/l (Lucas formule)
    - Leidingwater.

Ik ga ze dit keer vanaf het begin op 12/12 zetten en ben benieuwd hoe dit uitpakt met zaailingen.

01-04-2013

Na een ontzettende hoop gedonder met de leverancier van mijn kweeksysteem (don't ask..) heb ik eindelijk alles binnen en kunnen de zaadjes worden ontkiemd in de coco jiffies.

04-04-2013

Alle zaadjes zijn ontkiemd en boven de "grond" in de coco bags.
    Ik wil ze zo klein mogelijk houden in mijn SoG setup en zet ze nu gelijk op 12/12 onder een 250W HPS op wat hydroton totdat de wortelpunten zichtbaar worden.

07-04-2013

Wortels groeien reeds door de coco bags en in de AeroFlo20 they go!
    Gelijk 600W op 55cm boven de kleine plantjes ...

14-04-2013

Er gebeurt niet zoveel, de plantjes steken hun energie vnl in het aanmaken van hun eerste wortels nu.
    Sommige doen het beter dan andere maar dat is te verwachten met 20 individuen
    Ik plaats een luchtpomp met bruissteen in het reservoir en het waterpeil in de flowchambers zet ik tot vlak onder de netpots. Dat lijkt me in deze fase het beste. Later wanneer de plantjes meer wortels hebben verlaag ik het peil dan weer.

Volgende post fotoos!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

21-04-2013

Ik heb een verwarmingselement in het reservoir gehangen en ingesteld op 20C.
    Water van 17C werkt niet zo goed..

27-04-2013

Man dit gaat nu opeens hard woei!
    Ik heb maar vast een net opgehangen.
    Reservoir ververst. 1250 ppm perfect!
    Last edited by anjin; 27 April 2013, 17:02.

Re: WSS Skunk fem - AeroFlo20 - Eerste Grow!

Wow, mooi groen! Ga je daar nog makkelijk bij kunnen met dat netje (i.v.m. binden enzo)?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Tnx!

Het net heb ik opgehangen om de langste planten wat onder te kunnen duwen.
      Ik kan het losmaken wanneer ik de plantjes dief.
      Zou het beter zijn om het net later gedurende de bloei te laten hangen of gewoon weghalen en de planten individueel binden op bamboe ofzo?

Comment

mooie plantjes ze zien er goed uit

Comment

Da's een steunnet.
          Normaal zou je daar de planten doorheen kunnen laten groeien, zodat ze extra steun hebben, en niet omvallen als er dikke toppen op staan.
          Met 75% Indica meteen op 12/12 zullen ze toch geen anderhalve meter worden ?

Apart systeem. Jammer dat de gaten niet iets verspringen tov elkaar.
          Kun je die bakken niet iets verder van elkaar af monteren ?
          *Maar da's voor de volgende keer misschien.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja ik kan het net als steun gebruiken maar ik vroeg me af of het genoeg steun is als ze dadelijk groter zijn.
            Ik denk dat wel genoeg moet zijn?
            Ik gebruik het nu vnl om de grootste planten wat naar beneden te buigen zodat de lamp lager kan blijven hangen en ik dadelijk een redelijk egaal bladerdek heb als de toppen zich vormen.

De bakken kunnen nog iets verder uit elkaar dadelijk maar niet erg veel omdat de pvc buizen dat belemmeren.

Comment

04-05-2013

Alles gaat voorspoedig en de planten lijken zich op te maken voor de bloei
              Temp: 18-25C RV 60-40

Mooi groen en geen tekorten voor zover ik kan zien.

Ik vraag me af of het verstandig is de lagere fan leaves te laten zitten of te verwijderen voor wat betere lucht circulatie?
              Last edited by anjin; 4 May 2013, 16:36. Reden: spelvauten

Comment

Ik laat ze altijd zitten, bij wat oudere dames kun je best wat beluchten met een ventilator, suc6.

grtz.

Comment

Hoe zit dat nou met voeding geven?

Als je normaal een ec van 1.6 hebt zal dat na een week toch geen 1.6 meer zijn toch? moet je dat elke dag controleren en bijvullen? en zo ja met wat?

Want als ik die schema's bekijk van leveranciers dan zit er in 1 vat een mengsel van enzymen boosters en a en b voeding en weet ik veel wat nog allemaal. Moet je dit dan aan vullen met booster of a en b ?...of hoe moet ik dat zien.

Comment

Je moet 1x per week je vat verversen met schoonwater waar je je voeding indoet en dat doe je elke week opnieuw. En je hoeft niet je EC zo na te kijken als je PH maar goed is. Dus die moet je wel regelmatig nakijken en zonodig bijstellen.

Comment

Ik gebruik een hele simpele methode voor de voeding.

Je vult het vat met zeg 60 Liter water + 120 ml voeding.
                      Vervolgens vul je elke dag het reservoir bij tot 60 liter met gewoon water.

Wanneer je in totaal 60 liter water hebt teogevoegd is het tijd om het water en de voeding te verversen.

Paar update pics

Temperatuur 16-25 C
                      RV 50-70%

EC meten doe ik om te zien of ik geen fout heb gemaakt bij het verversen van de voeding en pH meten doe ik nooit.

Ik wil de hele kweek super simpel houden en kijken wat daarmee kan worden bereikt

Direct onder de lamp heb ik wat moeten buigen en scroggen omdat de WSS skunk toch wat groter wordt dan ik had verwacht.

Comment

mooi, tijd om te dieven!

weg die zooi

succes
                        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Je bedoelt de dorre bende onderin?
                          Dat dacht ik ook net lol

Comment

Zien er zeer mooi uit kerel, mooie hydro planten. Ik zou alleen iets minder voeding gaan geven want je bladpunten onderin beginnen naar benee te krullen....

Comment

Bedankt!
                              Een van de planten links vooraan heeft een verstopte sproeier gehad en de onderste bladeren zijn daardoor naar beneden gekruld.
                              Ik controleer altijd op verbrande puntjes bij de nieuwe groei en die kan ik niet ontdekken.

Comment

Bezig...
                              X