Hallo
Dit is mijn eerste kweekverslag en tevens eerste grow met de GH Aeroflo20.
Ik heb reeds 1 bescheiden oogstje achter de rug (3x Sugarpunch, 250W HPS, Aerofarm) en hoop weer een hoop te kunnen leren.
Door dit verslag bij te houden hoop ik wat feedback te krijgen over dingen die ik goed doe en dingen die beter zouden kunnen.
Mijn filosofie bij het kweken tot nu toe is K.I.S.S (Keep It Simple Stupid) en mediumloos kweken hoort daar natuurlijk bij.
Ok genoeg introductie, lets start!
De hardware:
- Secret Jardin tentje 120x120x200.
- Aeroflo20 kweeksysteem.
- 600W HPS.
- Afzuiging, Koolstoffilter, Ventilator etc
De software:
- 20x WSS Skunk Feminised.
- GHE FNB Bloom. 2ml/l (Lucas formule)
- Leidingwater.
Ik ga ze dit keer vanaf het begin op 12/12 zetten en ben benieuwd hoe dit uitpakt met zaailingen.
01-04-2013
Na een ontzettende hoop gedonder met de leverancier van mijn kweeksysteem (don't ask..) heb ik eindelijk alles binnen en kunnen de zaadjes worden ontkiemd in de coco jiffies.
04-04-2013
Alle zaadjes zijn ontkiemd en boven de "grond" in de coco bags.
Ik wil ze zo klein mogelijk houden in mijn SoG setup en zet ze nu gelijk op 12/12 onder een 250W HPS op wat hydroton totdat de wortelpunten zichtbaar worden.
07-04-2013
Wortels groeien reeds door de coco bags en in de AeroFlo20 they go!
Gelijk 600W op 55cm boven de kleine plantjes ...
14-04-2013
Er gebeurt niet zoveel, de plantjes steken hun energie vnl in het aanmaken van hun eerste wortels nu.
Sommige doen het beter dan andere maar dat is te verwachten met 20 individuen
Ik plaats een luchtpomp met bruissteen in het reservoir en het waterpeil in de flowchambers zet ik tot vlak onder de netpots. Dat lijkt me in deze fase het beste. Later wanneer de plantjes meer wortels hebben verlaag ik het peil dan weer.
Volgende post fotoos!
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
21-04-2013
Ik heb een verwarmingselement in het reservoir gehangen en ingesteld op 20C.
Water van 17C werkt niet zo goed..
27-04-2013
Man dit gaat nu opeens hard woei!
Ik heb maar vast een net opgehangen.
Reservoir ververst. 1250 ppm perfect!
Dit is mijn eerste kweekverslag en tevens eerste grow met de GH Aeroflo20.
Ik heb reeds 1 bescheiden oogstje achter de rug (3x Sugarpunch, 250W HPS, Aerofarm) en hoop weer een hoop te kunnen leren.
Door dit verslag bij te houden hoop ik wat feedback te krijgen over dingen die ik goed doe en dingen die beter zouden kunnen.
Mijn filosofie bij het kweken tot nu toe is K.I.S.S (Keep It Simple Stupid) en mediumloos kweken hoort daar natuurlijk bij.
Ok genoeg introductie, lets start!
De hardware:
- Secret Jardin tentje 120x120x200.
- Aeroflo20 kweeksysteem.
- 600W HPS.
- Afzuiging, Koolstoffilter, Ventilator etc
De software:
- 20x WSS Skunk Feminised.
- GHE FNB Bloom. 2ml/l (Lucas formule)
- Leidingwater.
Ik ga ze dit keer vanaf het begin op 12/12 zetten en ben benieuwd hoe dit uitpakt met zaailingen.
01-04-2013
Na een ontzettende hoop gedonder met de leverancier van mijn kweeksysteem (don't ask..) heb ik eindelijk alles binnen en kunnen de zaadjes worden ontkiemd in de coco jiffies.
04-04-2013
Alle zaadjes zijn ontkiemd en boven de "grond" in de coco bags.
Ik wil ze zo klein mogelijk houden in mijn SoG setup en zet ze nu gelijk op 12/12 onder een 250W HPS op wat hydroton totdat de wortelpunten zichtbaar worden.
07-04-2013
Wortels groeien reeds door de coco bags en in de AeroFlo20 they go!
Gelijk 600W op 55cm boven de kleine plantjes ...
14-04-2013
Er gebeurt niet zoveel, de plantjes steken hun energie vnl in het aanmaken van hun eerste wortels nu.
Sommige doen het beter dan andere maar dat is te verwachten met 20 individuen
Ik plaats een luchtpomp met bruissteen in het reservoir en het waterpeil in de flowchambers zet ik tot vlak onder de netpots. Dat lijkt me in deze fase het beste. Later wanneer de plantjes meer wortels hebben verlaag ik het peil dan weer.
Volgende post fotoos!
21-04-2013
Ik heb een verwarmingselement in het reservoir gehangen en ingesteld op 20C.
Water van 17C werkt niet zo goed..
27-04-2013
Man dit gaat nu opeens hard woei!
Ik heb maar vast een net opgehangen.
Reservoir ververst. 1250 ppm perfect!
Comment