Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste 'DWC' groei.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste 'DWC' groei.

Korting op 420shop
    hey!
    ik ben nieuw op het forum en heb pas mijn zolder omgebouwd :p
    nu heb ik een paar plantjes (2 uit een zakje en 5 kalashnikova ) maar zou graag 1 dwc willen kweken
    vandaag naar een 'plantenzaak' geweest voor lamp, voeding,... etc.
    hier zijn alvast een paar foto's
    (betere toto's volgen )
    mvg
    Attached Files

Re: eerste 'DWC' groei.

Mooi man, ik heb ook een emmertje met een DWC systeempje erin maar nog niet gebruikt

ben wel benieuwd wat er mee gebeurt http://www.cannabis.info/NL/bibliotheek/4899-dwc hier misschien nog een handig linkje.

keep up!

Comment

haha nice, zo zou ik het zelf ook doen

Comment

bedankt cookaap
        mijn emmer is net af (zie foto)
        ik weet nu wel niet hoe ik het best mijn miniplantje overplant en ik heb 1 met zeer lange stengel. is het mogelijk om die plant dan bvb tot de helft in de grond te steken?
        weet er trouwens ook iemand hoe ik een druppelsysteem maak
        ? IMG-20130523-WA0000.jpgIMG-20130523-WA0001.jpg(als ik de emmer vul tot net onder het mandje is dit 6 liter )

Comment

ik heb m'n mooiste zaadje in de dwc pot gestoken. is het nu de bedoeling dat ik de aarde wegspoel met veel water zodat ik de wortel(s) niet beschadig of laat ik het gewoon in het klein potje aarde zitten ?
          ik gebruik momenteel 24ml hydro supermix op 6 liter water
          en vanaf volgende week doe ik er de pk 13/14 erbij
          ik heb wel geen idee hoe ik de ph- moet doseren ??
          mvg

DSC00002.jpgDSC00003.jpgDSC00004.jpg

Comment

Aarde wegspoelen? hoezo? de wortels moeten gewoon uit het potje groeien en door de hoge luchtvochtigheid van het water groeien ze vanzelf naar beneden naar het water toe. Al betwijfel ik dat bij jou opstelling omdat je een nog al groot netpotje hebt gebruikt. Als ik jou was zou ik vijverfolie, of radiator folie over het oppervlak doen wat niet gebruikt word door je plantje zodat de LV lekker hoog word in de bak.

mooi dat je al voeding hebt maar pk 13/14 hoeft pas in de laatste weken van de bloei. Dus nog niet geven!

Ik neem aan de je een ph meter hebt of lakmoespapier? want dat is erg belangrijk voor een DWC kweek. Dat is ook de reden dat ik nog niet begonnen ben.
            Als je een ph meter/lakmoespapier hebt moet je gewoon je water meten telkens als je er wat meer ph min bij doet (en roeren) en toevoegen totdat je de goede ph hebt bereikt.

begrepen?

leuk om je op weg te helpen misschien ga ik dat ook beginnen

Comment

bedankt voor de info!
              i wou de aarde wegspoelen omdat ik had gelezen dat je met dwc veel meer voedingstoffen toevoegd dan normaal en als dat in contact komt met de aarde dat het daar zal beginnen rotten ofzo :s
              op het voedingsschema staat wel dat ik vanaf de bloei al pk moet toevoegen ..
              DSC00005.jpg
              als de lakmoest hetzelfde betekend dan die stripjes dan heb ik een ph meter ja

ik zou het zeker aanraden om dwc te beginnen ik hoor er niets dan goed over
              Last edited by pong lenis; 24 May 2013, 12:57.

Comment

weet iemand hoe ik mijn dwc plant minder hoog kan laten worden?DSC00006.jpg
                ook heb ik wat nitrivec in een 25 liter tank gedaan met een kleinere airstone (deze tank hou ik voor wanneer ik het water moet verversen)

DSC00008.jpg
                ook heb ik vandaag de plantjes verpot en veel dieper in batmix grond gestoken. hopelijk gaan ze nu breed worden ipv hoog...

DSC00010.jpg
                alle tips zijn welkom
                Attached Files

Comment

Je plantje is gestrekt, dat gebeurt meestal. Als ze dan worden in gepot dan worden ze altijd tot de lobbladeren ingepot zodat er nog wortels kunnen vormen. Je kan dat nu niet meer veranderen dus je moet later misschien wel wat steun bijgeven.
                  wel grappig dat je plantje 3 lobblaadjes heeft

Comment

ja dat vond ik ook raar ;p
                    wat is eig het ideale hoogte vaschil tussen plant/lamp?
                    mooie oogst btw hopelijk haal ik veel meer uit mijn dwv plant liefst 200g

Comment

Plantjes hoeven helemaal niet te strekken.
                      Ze strekken als ze niet genoeg licht krijgen, that's it !
                      400W 40-60cm
                      600W 60-80cm

Ik zou pas aan de bloeiweek op het schema beginnen als je wat verder bent, vanaf dat je lamp een weekje op 12/12 staat is vroeg zat imho.
                      Tot die tijd de groeiweek op het schema aanhouden.

Dat soort schema's gaat uit van stekken.
                      Die hebben maar een weekje groei nodig waarna je overstapt op bloei, ze hebben immers al een week of 2-3 bij de stekkenboer gegroeid.
                      Als je uit zaden kweekt, dan is de groeiperiode een paar weken langer.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

het is nu dag 6 in de groei van mijn plantjes
                        gisteren zijn ze ineens heel veel gegroeid ik ben verschoten van mn dwc plant die heel raar aan het groeien is ... is dit normaal? DSC00788.jpgDSC00784.jpgDSC00785.jpgDSC00786.jpgDSC00787.jpgDSC00789.jpg

Comment

Bezig...
                        X