Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De volgende is terug steenwol. En met klein waterkansje dat die al met hps zal zijn. Maar als alles zo blijft verlopen als nu gaat dan keer niet meer weer naar aarde kweek. Maar dat wordt pas beslist na 3 a 4 kweken op steenwol.
Jullie gaan mee kunnen beslissen wanneer ik oogst. Poging om in vorige kweek wat meer stoned effect te krijgen is jammerlijk mislukt. Vermoed dit gevolg is van (te) vroege oogst. Tegen die tijd zal wel betere foto's online zetten.
Morgen start week 6 van de bloei. Alles verloopt naar wens. Toppen zijn mooi aan het aandikken. Het waterverbruik is momenteel ook aanzienlijk hoog. Temperatuur en vochtigheid zitten op normale waarden. Afzuiging staat terug op 90% voor max luchtverversing. Verlies 5 tal grote blaren per week nu voor de beide planten samen. Haja voor de hangende bladeren komt omdat weer tijd was voor nieuw drinken. 20140209_205322_rsz.jpg20140209_205309_rsz.jpg20140209_205304_rsz.jpg
SmokinDad: Heb nog wel even tijd voor op dat punt ben aangekomen. Tegen dan hoop ik te weten wat te doen.
pikkebaas: Ja bloei zit er zeker mooi in. Deze keer ziet het er naar uit dat nog eens deftige oogst ga hebben en misschien mijn eerste kweek ga kunnen evenaren (of misschien zelfs verbeteren ).
Volgens schema nog 4 weekjes. Uit ondervinding denk ik dat er eerder nog 6 weken zullen worden.
Btw mijn microscoop is aangekomen. Had het iets groter verwacht. Nogal moeilijk hanteerbaar met mijn grote handen. Maar na wat proberen toch paar seconden scherp beeld gehad.
Voor de voeding op einde van de bloei na wat rond zoeken ook antwoord gevonden speciaal voor steenwol. Evengoed geen voeding geven al is de spoelperiode aanzienlijk korter dan op aarde. Dit omdat je de spoelperiode start medium kunt flushen totdat er (bijna) geen voeding meer aanwezig is in de steenwol. Daardoor kan je de spoelperiode beperken tot 2 weken.
Comment