Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 X White widow op steenwol met spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

    Vandaag eerste stap van bloei voeding gegeven. Voor de rest is voorlopig rustig afwachten. Heb gecontroleerd en ze kunnen nog 30cm groter worden voor het een probleem wordt. Maar als ze zich gedragen zoals aardekweek ga dit niet nodig hebben.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

    Comment


      Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

      Dat kan je op je buik schrijven dat ze net zo reageren als op aarde, wat ik al eerder heb gezegd, hydro heeft een strek die veel groter is dan op aarde.....

      Comment


        Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

        Daarvoor dient deze kweek. Om te leren hoe reageerd op steenwol. En de volgende kweek hopelijk goed te doen met de opgedane kennis.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

        Comment


          Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

          20140114_182910_rsz.jpg 20140114_182946_rsz.jpg 20140114_182934_rsz.jpg 20140114_182925_rsz.jpg

          Kleine update. Vochtigheid weer redelijk hoog en temperatuur niet al te hoog. Positieve nieuws is dat plant eerste tekenen van bloei vertoont. Is ook mooi aan het strekken en nodige extra bladgroei aan de toppen. Ziet er veelbelovend uit. Beide planten is wel opkuis aan houden in hun grote blaren. Links en rechts worden er sommige grote blaren geel om dan uiteindelijk helemaal te verdorren. Volgende foto's volgen zondag. Zondag ga een vaste update dag van maken ongeacht de veranderingen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

          Comment


            Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

            Je wilt zeker en vast al een oplossing beginnen zoeken voor die hoge luchtvochtigheid.
            70% en meer tijdens de late bloei verhoogt de kans enorm op toprot.
            Maar goed, je hebt nog even tijd.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              Last edited by Herby; 16 January 2014, 16:53.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

              Comment


                Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                Ik vind wel intressant. Helemaal omdat dit nieuw gebied is voor me
                sigpic

                Comment


                  Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                  Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
                  Ik vind wel intressant. Helemaal omdat dit nieuw gebied is voor me
                  Voor mij was dit ook de eerste keer. Verschiet wel van de verschillen op aarde. Als smaak en kwaliteit nu even goed blijven dan zal nooit meer op aarde kweken.Binnen 15 weken ken daar resultaat van. Bedankt voor de reactie.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                  Comment


                    Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                    Ik vindt wol zoieso beter als hydro. Kan aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat het allemaal makkelijker gaat op wol?

                    Ik heb ook eens een run gedaan met wol namelijk maar dat beviel beter dan hydro.

                    Je vraag over de lv.
                    Je zou kunnen proberen alles af te dekken zodat het vocht niet meer uit de pot verdampt.
                    Hoe meer hitte des te meer er verdampt dus dat is een verkeerde redenering. Je moet juist andersom denken. Hoe kouder hoe weiniger vocht opstijgt.

                    Wol kan lang maar ook veel vocht opnemen dus ook weer eruit laten verdampen. Heb je de lv van de frisse lucht al eens gemeten??? kan het zijn dat ook deze hoog is?

                    Als de waarde te hoog ligt dan blaas je dus veel lv mee je hok in vanuit de frisseluchtkamer. Gecombineerd met de lv in je hok krijg je de lv dus niet naar beneden.

                    Afdekken en droge lucht als inblaas.
                    Ontvochtigers helpen niet veel want dan moet je meer water geven tevens is het zo dat je zo veel lucht ververst dat een ontvochtiger niet eens de kans krijgt om die lucht te filteren.

                    Je planten ademen ook waardoor er een hoge lv kan hangen.
                    Als de planten dalijk in de bloei gaan dan gaan deze op het einde weiniger drinken dus hoef je niet veel water meer te geven en zal je lv ook geleidelijk aan zakken naar de 50/60% lv

                    Afdekken van je natte wol is wel aanbevolen iig...
                    Dan nog eens kijken de volgende dag.

                    Comment


                      Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sudoma View Post
                      Hoe meer hitte des te meer er verdampt dus dat is een verkeerde redenering. Je moet juist andersom denken. Hoe kouder hoe weiniger vocht opstijgt.
                      Daar ga niet met mee. Geef u volkomen gelijk dat de verdamping hoger zal liggen bij warmere temperaturen, maar warmere lucht zal met de zelfde hoeveel vocht een lagere relatieve vochtigheid hebben. Vandaar iets hogere temperatuur heeft grote kans om rv naar beneden te halen.

                      De verse lucht is even vochtig als in mijn kast en ongeveer van dezelfde temperatuur. Is ook heel jaar ongeveer rond de 70% en tussen de 19 en de 21 graden. In de zomer haal dus ook maar amper 23 graden in mijn kast.

                      Van dat afdekken vind zeker goede tip en ga dit nu ook uitvoeren en bekijken of het verschil geeft. Had ook al wel gevoel dat de eerste centimeters snel droog zijn en niet direkt door opnamen van de plant kan verklaard worden.

                      Laat morgen weten wat het resultaat is van het afdekken.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                      Comment


                        Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                        Moeilijk uit te leggen idd. Als het warm buiten is stijgt de lv hoger en denken wij mensen dat het droog is. Boven ons op 1000meter hoogte zitten ze dan toch weer op een redelijk hoge luchtvochtigheid

                        Wat ik bedoel is dat het vocht uit de bodem komt en dat het opstijgt als het warmer wordt. Meet je nu op de vloer is er maar 40% lv ofzo. Boven je planten 70% en aan de nok 80%
                        Als het vocht hoger zou kunnen opstijgen dus de hoogte in was je probleem voor een deel opgelost.

                        Ik kon het even niet anders bedenken dan het zo uit te leggen.

                        Ik vindt wel dat je verse lucht dan een hoge lv heeft. Zo krijg je de lv niet naar onder als je 70% lv inblaast blijf je zitten op 70% die moet dus ook naar onder eigenlijk. Dat moet anders...

                        Eerst eens kijken of het afdekken helpt
                        Vaak scheelt het toch wel wat.
                        Maar blaas je 70% in denk ik niet dat het veel helpt.
                        Maybe toch een optie om een goeie ontvochtiger te halen of eens na te gaan waarom er zoveel vocht aanwezig is in de andere ruimte.
                        Last edited by Sudoma; 16 January 2014, 22:22.

                        Comment


                          Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                          18.4 graden en 65% rv aanzuig
                          19.8 graden 63% rv Onderaan kast aan voet plant
                          22.7 graden 54% rv Boven lamp

                          Om klein idee te geven hoe momenteel is. Duidelijk dat door de vlotte luchtverversing de rv stabiel is in en buiten de kast. De verschillende rv waarden is dan ook rechtstreeks gevolg van de temperatuur. Zou dus heel lokaal waar mijn kast sta de rv naar beneden moeten krijgen als de rv in mijn kast zou willen controleren. De grote verversing is daar ee poging toe om via verse lucht de rv naar beneden te krijgen wat eigenlijk geen succes is.
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                          Comment


                            Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                            Aan deze waarde te zien zal ik jou vertellen dat je je nog nergens druk over hoeft te maken.

                            De tussenwaarde zijn eigenlijk oke dus.

                            Had je al afgedekt? Je zat toch op 70%? Zoja was het dus een hele vooruitgang.
                            54% boven de lamp is oke.
                            63% Onder bij de pot is ook oke.
                            65% inblaas is nog wel wat veel.
                            Wat is de waarde op tophoogte. Die is belangrijk en tevens de moeilijkste om te meten. (of heb je hier de inblaas? Ik dacht onderaan)

                            In sommige huizen krijg je het gewoon niet beter
                            Ik vindt de waardes die je aangeeft nog niet eens zo slecht

                            Waar ik vanacht aan dacht is om aan de inblaas een lv filter te hangen in de andere kamer.
                            Dit mag een koolstof filter zijn die niet meer werkt als je die hebt. De lv van de inblaas zakt dan 5/10% bij mij waren het 7%.
                            Van 58% naar 51% gegaan.
                            Heb het extra voor je getest want ik moest zeker weten of het zou werken en ja het is natuurlijk niet veel maar 1%=1%

                            Ik weet natuurlijk niet wat er in die andere kamer staat maar een zak met strooizout werkt als een vochtvreter en kun je weer ontvochtigen in je bakoven.

                            Er zijn wel wat opties.
                            Daarom dat ik het meteen ff getest heb haha.

                            Ik denk dat als je in de zomer een raam open kunt zetten op de inblaaskamer, of de lucht van buiten kunt aanzuigen dat je een perfect geoptimaliseerde lv kunt realiseren.

                            Lv kan je ook laten condenseren en in een bak opvangen.
                            Lijkt me wel een goed idee een ontvochtiger op de inblaaskamer te zetten.
                            Er eentje zelf maken kan ook. Scheelt in kosten.
                            Zou je dat willen kijk ik wel eens voor wat plannen om zoiets te maken.

                            Verder gaan er van de waardes die jij aangaf bij mij geen alarmbellen rinkelen
                            Last edited by Sudoma; 17 January 2014, 22:14.

                            Comment


                              Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                              Ramen open zetten is geen optie, zijn geen ramen aanwezig. Zal morgen eens proberen op tophoogte te meten. Moet wel lukken met wat knutselen. Aanzuig zit wel degelijk onderaan.Oude filter is niet mogelijk omdat nog met eerste filter bezig ben. Persoonlijk heb nog geen last gehad van toprot en rv's zijn altijd zo hoog. Dit zou de eerste zijn dat dus wel neg effect zou van hebben. (is 5de kweek). Ga warschijnlijk via zout proberen vocht lager te krijgen. Extra kosten maken doe momenteel niet. Ziekenhuisrekeningen moeten ook nog betaalt kunnen worden. . Ben van plan grote vochtvanger te maken met zout. tje met uitlek mogelijkheden. Zou redelijk moeten werken op die hoge rv's. Toch bedankt dat je zo actief meedenkt over een mogelijke oplossing.

                              De beide potten zijn volledig afgedekt nu. Maar wat met de "zuurstof" aan de wortels. Zou op langere basis zo weer kunnen problemen veroorzaken. Naar de informatie die ik heb gelezen hebben deze planten nood aan zuurstof aan de wortels.
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                              Comment


                                Re: 2 X White widow op steenwol met spaarlampen

                                Er ligt een deksel op ofzo he. Er komt toch wel genoeg lucht tussen de spleten en kieren door neem ik aan. Ook onderaan?
                                Tevens is het rond de stam open dus ik denk niet dat dat al teveel problemen gaat opleveren.
                                Onderaan luchtdicht is natuurlijk niet goed. Maar als je planten nog niet omgekiept zijn aan zuurstofgebrek zal dat ook niet gebeuren meer denk ik.

                                Waar het afdekken om gaat is dat de lampen niet meer op je aarde schijnen.

                                Idd had ik al gelezen dat je meerdere kweken zo hebt gedaan.
                                Deze gaat dus ook gewoon goedkomen.

                                Ik zou het eens even zo laten.

                                Zout is altijd goed maar verspil geen geld nu je het al een stuk beter hebt gekregen. van 70 naar 63 is oke

                                Komt wel goed

                                Comment

                                Bezig...
                                X