Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ben vandaag maar over gegaan op een lage dosering van de voeding en behalve ph- geen toevoegen meer. EC waarde nu op 0,65 en ph iets verhoogt naar 6.2!!!! Dit ga ik een dag of 3-7 dagen doen en daarna 2-3 dagen op gewoon kraanwater. Ik vond het toch iets te hard voor de plantjes opeens van veel voeding naar niets te gaan. Mijn gevoel zeg ook dat dit beter is voor hydro!!
Jij hebt ook nog een hoop witte haren bovenop. Ik vind het altijd lastig kiezen of ze nou bijna klaar zijn of niet als er zo'n verschil zit tussen de boven en onderkant van die toppen.
Beetje lastig om de onderkant van de toppen eraf te halen en de bovenkant nog even te laten staan
Ph is geen echte truc, maar normaal staan ze bij mij op ph 5,8 en nu wat hoger om ze een beetje te laten wennen als ik ze binnenkort op gewoon kraanwater zet met ph 8.8. Het zal wel onzin zijn hoor, maar vond het wel leuk idee, hahaha.
En de volgende dag gaat altijd lichtjes de ph nog stijgen omdat ik de emmer had ververst en deze keer doe ik dus dan ook geen ph - erbij, nu lekker laten stijgen.
Boven op de top moet je volgens mij nooit naar kijken want daar heb je altijd on iets van nieuwe ontwikkeling.!!
Heb nu nog ph- min met een beetje voeding. Vandaag gekeken naar de paddestoeltje, maar moet toch denk ik nog wel 1 weekje nog onder het licht. Ik blijf toch nog maar op de lage dosering zitten en ga daarna 1-2 dagen over op water niet langer.
Voor de laatste keer de emmers gevuld. En deze keer met alleen water in de emmers!!!!! Ik heb elke week en soms om de week de emmers ververst en lopen sjouwen naar boven op zolder via een k...t vlizotrapje!!!
En dan nog 1 a 2 keer per week de emmers aangevuld!!!! Dus ongeveer 10x4x4= 160 en 10x4x3 =120 - 20 =100 dus samen 160 + 100 = 260 liters water!!!!!!!! Ik ben best sterk geworden denk ik van al dat tillen!!!!!
Je moet nooit naar de boven kan op de toppen kijken, daar groeien ze vaak weer opnieuw verder. Je ziet het niet echt goed oo deze foto's maar de rest van de pistils zijn toch echt bruin. Maar daar kijk ik niet eens eigenlijk naar. Ik kijk naar kleur van de trichimes, dat bepaald mijn oogst!!
Comment