Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

22-3-2014 dag 21 groei.

Vandaag gekeken hoe de plantjes er bijstaan met de nieuwe zon, maar helaas beginnen de blaadjes al weer een beetje te krullen. Ik hou het goed in de gaten en hoop dat ze misschien een moeten wennen aan het licht en dat het snel weer goed gaat met ze. Te warm is het niet.

DSC02620.JPG DSC02621.JPG

Ik heb gelijk van een cd hoesje een schoot gemaakt voor de fan zodat er niet tegen de plantjes wordt geblazen maar nu naar boven toe.

DSC02619.JPG

Het plantje in het midden heb ik vandaag een poging tot fimmen gedaan.

DSC02622.JPG

Adios!!!!! en geniet van de Lente!!!!
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Of het "te warm" hangt ook af van de vochtigheid en de omgevingstemperatuur. Als de bladeren bijvoorbeeld 2 tot 4 graden warmer zijn dan de omgevingslucht dan gaat het al mis. Dat is lastig te meten met een thermometer.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ziet er intressant uit, ik houd een oogje in zeil.
        Succes.
        sigpic
        Hy-Seeds.nl voor al uw zaden en nog veel meer tegen zeer scherpe prijzen!

Comment

Oh, dat wist ik niet!! Dat zal natuurlijk best heel goed kunnen, want het is nu ook wel iets kouder in het hok omdat deze lampen minder warmte geeft aan de omgeving. Dus dan moet ik de lampen iets hoger gaan hanger.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb de lampen maar iets hoger gehangen, enkele cm. Nu maar even wachten wat er gaat gebeuren.

Comment

Vandaag toch maar weer de lampen nog hoger gezet. De blaadjes voelen ook veel te droog aan, dat is echt niet goed. De omgeving temp is te groot verschil denk ik nadat jij dat zo hebt uitgelegd. Ik heb nu ook al een beetje gekrulde blaadjes bij mijn wortel test topic. Ik had daar de fan zachter gezet zo dat het wat warmer werd in de hok, maar daardoor gaat het dus niet goed. Als de fan dus harder draait is de hok wel kouder maar wel beter in evenwicht!!!

Comment

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat de bladeren meer "willen" verdampen dan de wortels aan water kunnen opnemen. Zeker zaailingen met weinig wortels zullen daar gevoelig voor zijn.

De temperatuur in het hok en de luchtvochtigheid zouden in balans moeten zijn. Bij een hogere temperatuur heb je ook een hogere luchtvochtigheid nodig.

Die luchtvochtigheid is nogal lastig te regelen. Die goedkope bevochtigers sproeien eigenlijk gewoon waterdruppels de lucht in en dat slaat op je reflecterende spullen en als het tegen zit gaat het ook je filter in. De temperatuur verlagen is dan inderdaad eenvoudiger te regelen door gewoon je afzuiger wat harder te zetten.

Buiten dat kun je ook zorgen dat de bladeren minder blootgesteld worden aan stralingswarmte en dus de lampen hoger hangen, maar ik begreep dat dat bij jou ook niet altijd hielp toch?

Staat een artikel hier over de VPD geplaatst door Racker een paar jaar terug, maar dat lijkt me nog steeds relevant

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

27-3-2014 dag 26 groei.

Hier ook nog steeds een beetje last van de gekrulde blaadjes.

DSC02649.JPG DSC02653.JPG

Ik heb vandaag maar weer de T5 lampen terug gehangen,(wel hoog natuurlijk) maar wel met een aanpassing. De aanpassing is rondom de rand grote gaten geboord zodat er meer warme lucht kan ontsnappen en hoop op daardoor meer voor koeling van de armatuur te krijgen.

DSC02652.JPG

Ik had de fans als de lampen uit gingen ook uitstaan, dit omdat de temp. langer hoger te houden en niet te snel laten afkoelen als dus de lampen uitstaan. Nu maar heel de tijd de fans laten draaien. Als ze gaan ruiken dan zal dat natuurlijk ook moeten. Ik denk dat het wel beter is om zo meer verse lucht te geven aan de planten.

In de grote emmers zijn er ook steeds meer wortels te zien.

DSC02656.JPG

Laterrrrr

Comment

Ze strekken nu wel wat. Door het hoger hangen van de lamp dan zeker?

Comment

31-3-2014 dag 30 groei!!

Vandaag eindelijk de co2 gemaakt.!!

DSC02666.JPG

Ook vandaag nieuwe voeding gemaakt, ik doe dit trouwens om de twee weken. Dan spoel ik de emmer leeg en doe dus nieuwe voeding in.
                    Ik zit met de groeivoeding rond de ec van 1,2 en heb 1'tje express hoger geven en dat is een ec van 1,8. Ik geef een heel stuk minder dan op het schema staat en zelfs ook die van 1,8 en nog kom ik best wel hoog uit.
                    De plantje met de hoge ec hangt slap, misschien nog ff aan wenen maar leuk vind het plantje het vast niet!!!

DSC02667.JPG

Hier nog foto's van de andere drie.

DSC02668.JPG DSC02669.JPG DSC02670.JPG

Zoals jullie zien gaat het nog steeds helaas niet top!!

De oplettende kijker heeft gelijk gezien dat het middelste plantje in het potje weg is. Dat klopt ik heb hem of haar vandaag geslacht, sorry maar moest ruimte maken. Nee zonder dollen het wat maar experimentje en was geslaagd vind ik zelf, maar wil niet met deze soort verder gaan. Te fluffy toppen krijgen ze.

Hier overzicht om afscheid te nemen.

DSC02657.JPG DSC02660.JPG DSC02661.JPG DSC02664.JPG DSC02665.JPG

Fimmen is volgens mij toppen geworden. Opeens krijgt de plant allemaal puntjes wotels wel grappig ik weet niet dat normaal is.

Laterrrr

Comment

Chips!!! Dit is jammer!!!

DSC02671.JPG

Ik heb nu de emmer geleegd en snel gevuld met gewoon kraanwater dus ook niet afgezuurd. IK ben bang dat het niet meer goed komt!!

Comment

helaas einde verhaal.

DSC02693.JPG

maar heel misschien is er nog hoop...............................

DSC02695.JPG

Ik heb als laatste redmiddel dit maar gedaan, het zal wel niets worden maar ik ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik heb twee plantjes van de worteltest in dit hok gezet. 1 tje van de aptus en de andere weet ik niets eens meer. Kijken wat er gaat gebeuren kwa blaadjes of die goed blijven of die ook gaan krullen onder de T5 lampen. Daarna gooi ik deze ook weg.

DSC02696.JPG

Zo ik heb een nadia plantje gefimmed, hoop ik, anders is het toppen geworden.

DSC02692.JPG
                        Attached Files

Comment

Als dat van foto #5 niks wordt, bekijk dan eens goed de wortels voor je ze weggooit.
                          Denk dat daar het probleem zit.

Wat me ook opvalt aan die foto zijn de onderste blaadjes, zonder karteltjes.
                          Dat betekend dat ze in het begin lichtstress gehad hebben.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Te weinig zuurstof bij de wortels neem ik aan.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Dat is een goede van je Q, dat was me nog niet eens opgevallen. Blaadjes zonder kartels. Ik ga gelijk ff alle planten nakijken en vergelijk. Maar wat bedoel je dan met lichtstress? Te veel , te weinig, te warm?

Zuurstof kan natuurlijk geen probleem zijn, heeft toch bruissteen met zuurstofpompje. De wortels zijn er nog ok uit.

Helaas gaat deze kweek (nog)niet echt lekker!!!

Comment

Zuurstofpompje kan bv. te zwak zijn.

Wat is de temperatuur van je water overigens?
                                sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                                X