Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Ik word nu helemaal gek van de PH.!!!! Vandaag alles gemeten is opeens alles met 1 ph omhoog gegaan. En het rare is dat in het kleine potje zonder lucht is juist 1 ph naar beneden gegaan!! Ik weet het nog niet zeker maar het lijkt wel of de extra lucht(zuurstof) invloed heeft!!
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

ja maar dat is wel zo zuurstof aan het water toevoegen zorgt voor ph verandering

zou het anders niet weten maar ben nogal een aqaurium fanaat.
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bruissteentjes zorgen voor een oplopende pH, da's geen nieuws toch ?
        Het ene merk voeding kan dat wat beter stabiel houden dan het andere merk.
        CO2 kun je wel aan water toevoegen, maar de wortels nemen dat niet op. De belletjes die aan de oppervlakte komen voegen natuurlijk wel CO2 toe aan de lucht, al is dat minimaal.

Anyho, waterkweekjes zijn leuk om te volgen.
        Planten groeien ook altijd wat uitbundiger.
        Succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bij mijn DWC is de pH vrij constant. Het duurt alleen wel een tijdje (paar dagen?) voordat er een stabiel systeem is. Daarna kon ik het wel een week laten gaan zonder afzuren.

Dat de pH (langzaam) stijgt is normaal. Als de pH daalt dan is het foute boel. Waarschijnlijk is er dan iets aan het rotten. Wordt meestal veroorzaakt door te weinig zuurstof in het water (kan ook wel kloppen als je geen bubbels in die bak hebt)

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

okay, ik begrijp het al beter, tnx mannen. Voor mij is het nog nieuw dat hydro en meten!!!

Comment

Als het water al een tijdje gebruikt is kan ook je buffer opraken en dan kan de pH ook gaan dalen. Dat zou dan het moment zijn om het water te verversen, maar ik neem aan dat je zover nog niet bent. Al zul je dat met kleinere reservoirs wellicht wel sneller hebben dan met een grote.

Dit vond ik zelf wel een handige post met veel info over pH en voeding in hydro:
              Stay updated with Cannabis Culture Magazine for the latest hemp news, cannabis news, cannabis reviews and expert insights on how to grow marijuana.

iets verder naar onder ook een mooi verhaal over luchtvochtigheid en VPD

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

6-3-2014! Dag 5 groei.

Zo het nieuwe zaadje is ook opgekomen!! Welkom bij de Club van de Natte Voeten!!

DSC02514.JPG

Hoe gaat het nu? Nou ik ben nog niet helemaal tevreden! De blaadjes gaan toch lichtjes krom, dus ik heb maar weer snel de lampen wat hoger gezet, ik hou het goed in de gaten, maar het valt me wel tegen deze lampen, het zal wel aan mij liggen, denk ik

DSC02510.JPG DSC02512.JPG DSC02513.JPG

En je PH dan?? Nou dat gaat elke dag omhoog en elke dag doe ik maar weer een paar druppels ph- erbij. Het stijgt elke dag ongeveer 1 ph omhoog.

Het kleine potje dan?? Ja gaat wel best voorlopig! Ik vervangen het water om de 1-2 dagen met dat van de andere planten en en doe geen ph- in het potje.

DSC02516.JPG DSC02518.JPG

Tot de volgende update

Comment

Die Canna Aquahoef je maar 1 x af te zuren en dan kan je hem gewoon laten gaan. Hij zal iets gaan stijgen de eerste paar dagen en daarna zakt hij weer....wel goed inde gaten houden die ph als je de klok op 12/12 zet want als je PH begint te zakken als een baksteen dan moet je overstappen op canna aqua bloei.

Plantjes zien er leuk uit

Comment

foutje verkeerde topic
                    Attached Files

Comment

FF geen foto's deze keer!

De blaadjes gaan toch te veel krullen en dat geeft mij toch weer zorgen!! Ik heb de lampen nu helemaal hoog gezet, maar dat vind ik eigenlijk ook niet de bedoeling. Ik kijk het allemaal nog ff aan en anders gaan de lampen toch echt weg, wel zonden van het geld maar zo kan het volgens mij ook niet verder gaan!!! Ik ben nog wel benieuwd van het jongste plantje wat die gaat doen zo met de hoge lampen dus daar wacht ik ook nog op!!

Ik heb 1 dag NIET de pH verlaagt om te kijken wat er ging gebeuren! De waarde bleef toen gelijk met zo'n +- 1 ph hoger zo rond de 6,5 !!!

De kleine pot groei opzicht lekker door en de wortels ook Ik ververs wel om een paar dagen het potje en eigenlijk vind ik dat wel te veel werk/ te veel gedoe, niet dat ik lui bent, maar is gewoon niet handig!!
                      Het is niet voor herhaling vatbaar zonder bruissteentje!!

Laterr

Comment

Die T5 buisjes moet je er hoger boven hangen omdat ze in een diepstraal bak zitten zijn dus een cm of 20cm erboven is goed. En die ph van 6.5 is niet verkeerd hoor zolang je geen rare dingen ziet aan kleur verandering hoef je je geen zorgen te maken....en je hoeft maar 1 x per week je potjes te verversen hoor zolang er maar een bruissteen in hangt anders gaat je water rotten als het stil staat.

En je blad kan ook omkrullen door tocht....dus laat toch maar even foto-tje zien

Comment

Interessant dat je Nadia binnen kweekt, dat kon wel eens enorme koppen geven !!

Wel oppassen met teveel N ivm strekken. Ook een overdaad aan P geeft grote internoden.
                          Een uur per dag een gezichtsbruiner (met TL buisjes, niet die met een qartz lamp) erbij helpt ook.
                          En weinig licht laat een plant ook strekken natuurlijk. (En ik denk dat er er te weinig licht bij hebt!!!)

Heb jij de kleikorrels wel een dag in water met pH 5 gehad? Ik doe dat zelfs 2x met nieuwe korrels.
                          Als je dat niet doet blijft de pH stijgen.
                          Gebruik hiervoor fosforzuur, dat is stabieler dan salpeterzuur.
                          Ook zorgt het voor een beter wortelgestel.
                          Last edited by HJM; 10 March 2014, 12:05.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Okay Thx HJM. Nee heb de korrels wel goed gespoeld met kraanwater.

Comment

Ik ben ook benieuwd wat de Nadia's binnen gaan doen!

Hier de foto's dan!!

DSC02553.JPG deze heeft ook dat de puntje zijn verkleurd?????

DSC02555.JPG DSC02556.JPG

Hier de jongste!!

DSC02558.JPG

en hier het kleine potje!!

DSC02560.JPG DSC02561.JPG

tot ziens!!

Comment

Ouwtsch, die blaadjes heeft ze nodig.

Hopen dat ze een beetje bijtrekt.

Succes
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X