Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    OK, bedankt. Ik zal het eens proberen. Heb hier ook wel een microscoop met lenzen al is dat ook wel meer een speeltje.

    Het water had ik daar al eens onder gedaan, maar dan zag ik eigenlijk niet veel. Misschien dat wat indrogen dan inderdaad wel helpt.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #92
      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

      Die gaan mooi vooruit Wietefras mooie soortjes female seeds,ik heb 2x ice staan,met mooi paars erin(bleuberry wss),een mutantje met extra top/node keep on growing

      Comment


        #93
        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

        Zo he wat een dikke stammen zeg. Het is mooi dat jij meteen in je planten kunt terug zien wat je hebt toegevoegd.
        Die extra additieven maken ze wel lekker sterk! Ben benieuwd wat er van de bloei terecht komt!

        Comment


          #94
          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

          @soulrebel, Ja ze leveren prima feminized zaden. Nog geen herma gezien en ze hebben in alle kweken/experimenten die ik er inmiddels mee gedaan heb toch een hoop stress doorstaan

          @Cookaap, De paarse stammetjes van de planten onder de T-neon zijn niet zozeer dik, maar echt snoeihard. Ik kan ze met mijn vingers niet indrukken. Vandaar dat ik de nijptang gebruik om de tak eerst wat kapot te knijpen en dan kan ik het normale "knakken" wel doen

          De stekken in de 80x80 tent onder HPS hebben overigens gewoon normale stammetjes. Die waren wel te knakken met de hand.

          In beide bakken zijn de stammetjes overigens dunner dan bij de vorige kweek, maar dat zal toch met dat monstercroppen te maken hebben. Ze hebben veel meer vertakkingen dan bij een normale plant/stek gebruikelijk is en dan hebben ze dus een hele zooi dunnere stammetjes in plaats van een paar dikke stammen.


          Ben wel bang dat die planten onder de t-neon binnenkort maar eens het veld moeten gaan ruimen. Experiment is wel klaar zo en ik kan er verder niet zoveel meer mee. Misschien dat ik nog een keer een rondje stekken maken probeer. Had nog wat steenwol blokjes gekocht en ben wel benieuwd of dat makkelijker werkt dan de bubblecloner. Alleen hebben deze planten zulke rare steeltjes dat ik me afvraag of dat wel een representatief beeld geeft.

          De planten in de 80x80 tent (eerste foto) bloei ik uiteraard wel gewoon af. Die krijgen binnenkort ook een nieuwe bak met bloeivoeding. Ben daarvoor ook weer een nieuwe portie thee aan het brouwen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #95
            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

            leest weer lekker door, plantjes zien er goed uit en mooie foto's
            Helemaal toppie
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              #96
              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

              Bedankt DenSchimmige. Leuk dat jij er ook weer eens bent.

              Vandaag staan ze 3 weken op 12/12 en onder de 400W HPS.

              Ik maakte 2 foto's en dacht dat het wel een leuk 3D effect gaf als die geanimeerd werden:


              Het rare hier is dat, sinds ze een nieuwe bak water gekregen hebben, de pH niet van de 7 af te krijgen is. Eerst geprobeerd wat extra aangezuurd water erbij te doen en dat hielp niets. Toen al het water eruit gehaald en apart in een bak even aangezuurd naar 5.8. Dat bleeft best constant. Water weer terug bij de planten en een paar uur later staat het weer op een pH van 7.

              Ik heb het verder maar opgegeven. Zal wel een gevolg van die wormencompostthee zijn.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #97
                peroxidase en, eh...?). Dus daar zul je niet ver mee komen. Waarschijnlijk is de pH rond de wortels wel iets lager; er zit waarschijnlijk een biofilm omheen die de uitwisseling van stoffen wat beter reguleert. Daarnaast scheiden wortels nog een zuur uit dat helpt bij het corrigeren van een iets verkeerde pH.
                Dit komt uit een verslag dat ik vond met betrekking tot wortels en hun zuurgraad:
                Of wortels H+- of OH-4+) als het anion (NO3-) kan opgenomen worden.
                Als stikstof in de vorm van NH4+ wordt opgenomen, is er bij planten een overschot aan kationen. Dat overschot wordt gecompenseerd door H+-ionen uit te scheiden. Het omgekeerde geldt bij NO3- opname; er worden dan OH--ionen uitgescheiden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #98
                  Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                  Ja, zoiets zal het toch moeten zijn. Er is echt geen beweging in te krijgen. Het komt wel heel langzaam omlaag. Het was een paar dagen terug nog 7.1 en nu zit het net onder de 7.

                  Ik heb het trouwens geprobeerd met citroenzuur en toen dat niet werkte met fosforzuur (pH- bloei).

                  Zo lang de planten geen eng blad gaan vertonen neem ik ook maar aan dat ze de voeding wel nog op kunnen nemen. Daar zou die thee namelijk ook mee moeten helpen.

                  Alleen de plant links achter heeft nu necrotische bruine plekjes net binnen de rand van een paar bladeren. Geen idee welk tekort dat is, maar het is niet echt ernstig. De rest ziet er nog wel prima uit.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #99
                    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                    - mooi vol tentje
                    - zal een mooi resultaat worden.
                    - alles ziet er mooi groen uit , zo moet dit
                    - bladproblemen ?
                    gallery_30483_12178_39113.jpg

                    Comment


                      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                      Bedankt amazing, maar ik zie daar ook geen blad op staan wat lijkt op het blad wat ik heb. Zal nog wel een foto maken als de planten weer "wakker" zijn.

                      Fosfor (P) tekort lijkt me nog het meest waarschijnlijke. Dat zou in hydro niet meer goed opgenomen worden als de pH te hoog is. Dat geeft ook wel necrotische plekken, maar die zien er dan wel heel anders uit. Zou ook verwachten dat het op alle planten dan wel zichtbaar zou zijn, omdat ze allemaal in dezelfde bak water staan.

                      Maar goed, ik weet niet of dat soort pH/opname tabelletjes nu nog op gaan, omdat er dus wellicht, zoals LR2 zegt, iets van een biofilm om de wortels zit.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                        Leuk die foto, wel een vervelend PH probleem.
                        K'zou willen dat ik een idee kon aanbrengen, maar van 5.8 zomaar terug naar 7 PH is wel raar.
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                          Ja, raar toch?

                          Maar goed, de vraag is eerst nog of het wel een probleem is.

                          Als het echt een probleem blijkt te zijn dan kan ik de boel gaan schoon spoelen ofzo. Vooralsnog denk (hoop) ik dat ze er geen last van hebben.

                          Wat wel anders is is dat ze nu bloei voeding hebben gekregen. Misschien dat die thee daar wel anders op reageert. Met de groei voeding had ik namelijk geen problemen om de pH goed te houden.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                            Ze zien er inderdaad nog niet slecht uit, maar bloeivoeding geeft volgens mij ook wel een andere PH.
                            Mijn bloeivoeding zuurt wel meer af in plaats van minder, plagron terra bloom.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                              Nou inderdaad, die bloei voeding zuurtje ook flink af en in de bloei daalt de pH vanzelf ook wel wat.

                              Nou met die thee erbij dus ineens niet. Als niemand weet dat het kwaad kan dan kijk ik het wel even aan.

                              Bedankt in ieder geval alvast voor het meedenken mannen

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                                Die hoge ph ga je vanzelf merken
                                Gewoon laag in blijven sturen
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                                Comment

                                Bezig...
                                X