Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    Zet ze anders een uurtje in een klein beetje demiwater en vergelijk het verschil in pH van voor en na. Dan weet je meteen of ze zelf bijsturen of niet.
    Maar goed, dat is weer onnodige stress 'om het meten'. Gewoon lekker laten gaan als het niet nog meer bladproblemen opleveren.

    En natuurlijk zien ze er prachtig uit. Ik ben er flink jaloers op!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

      @AudioSystemRolla, Ze zeggen dat de microbiologie die ik in de bak probeer te creeren niet goed tegen het afzuren kan. Ik kan het wel blijven afzuren totdat de pH uiteindelijk stabiel is, maar dan moet ik er wel een hele berg zuur in gooien en dan loop ik het risico dat dat ik het toevoegen van die wormencompost thee voor niets gedaan heb.

      Het is sowieso een experiment. Zelfs als deze planten dood gaan dan kan ik daar dus niet zo mee zitten. Dan heb ik in ieder geval geleerd dat die thee niet werkt

      @LR2, Dat had ik min of meer geprobeerd door het water eruit te halen en af te zuren naar 5.8. Los van de planten bleef dat wel een kwartier ofzo stabiel. Daarna snel maar weer terug gepompt in de bak en de pH liep meteen op. Nog voordat ik klaar was met pompen zat het al op 6,5.

      Schoon (osmose) water erbij gooien ben ik een beetje huiverig voor, omdat als er iets van schimmels en bacterien genesteld is op de wortels dat het wel de bedoeling is dat dat er dan op blijft zitten.

      Voordat ik echt drastische dingen ga doen wacht ik het inderdaad wel gewoon even af.


      Ik had trouwens nog wat zitten lezen op forums uit de VS waar ze die thee veel gebruiken en daar geven ze aan dat de pH niet zo belangrijk zou zijn. Dat de microbiologie de pH inderdaad op peil zou houden (al lijkt het me stug dat ze het zo extreem bedoelen als wat ik nu zie).

      Ze waarschuwen in ieder geval allemaal dat je vooral niet teveel moet corrigeren aan de pH. Mar goed, dat zal dan vaak wel over kweken op aarde gaan en dat is natuurlijk sowieso weer een heel ander verhaal dan hydro.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

        Weer een weekje verder. Die stekken staan nu exact 4 weken op 12/12 en 3 weken in echte bloei (al is de foto van 3 dagen geleden). Die zijn dus wel vrij rap in de bloei gegaan en ik heb ook het idee dat ze voor 4 weken 12/12 ook wel wat verder zijn dan de vorige rondes.
        20150326_BBG_MC_Overzicht_DSC6181.jpg

        Heb er gisteren weer wat thee bij gedaan (250ml op 30l water) en de pH zat meteen weer boven de 7. De planten lijken er geen last van te hebben, dus ik laat het maar zo. Het water in de DWC bak wordt steeds aangevuld uit een reservoir met een pH van 5.8 en een EC van 1.3.

        De andere DWC bak staat nog steeds. Al staat die al weken niet meer onder de lamp en ik heb ze ook geen water meer gegeven. Ze gaan stug door. Had ze dit weekend willen opruimen, maar is er nog niet van gekomen.

        Een week geleden had ik hier wel nog stekken van genomen om weer eens te proberen. Heb het opkweekhokje toch pas weer nodig als de bloeiende Bubblegummers klaar zijn. Tegen die tijd moet ik wel bedacht hebben welke soort ik wil gaan proberen
        20150329_BBG_MC_Stekken_DSC6248.jpg

        Ook een paar stekken in steenwol blokken gezet om te kunnen vergelijken. Die stekken zijn een paar dagen later genomen en die staan normaal gesproken ook onder een kap (even eraf voor de foto).

        Wat me trouwens ook nog opviel bij het nemen van de stekken is dat de verschillende pheno's heel anders ruiken. Ik merk althans twee heel verschillende geuren en diezelfde geuren komen ook terug in de kleine tent waar dezelfde pheno's staan te bloeien. In de bloei zie je het verschil ook beter. Dus met dat beeld erbij zijn de pheno's van de stekken ook wel te plaatsen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

          Mooi gevuld veldje zeg. Ziet er prima uit.

          Comment


            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

            Bedankt, ondanks de hoge pH gaan ze gelukkig gewoon lekker door.

            Wel wat paarse stelen, maar die heb ik eigenlijk altijd wel. Zo nu en dan probeer ik uit te zoeken waar dat vandaan komt, maar als ik dan de waslijst aan dingen zie waardoor dat zou kunnen komen dan ben ik er wel weer klaar mee.

            Was nog de foto's vergeten van de bladproblemen van de plant links achter. Die heeft wel ergens last van, maar dat was al zo tijdens de groei. Deze zijn van 6 dagen geleden:
            20150323_BBG_Bladprobleem_DSC6162.jpg
            20150323_BBG_Bladprobleem_DSC6164.jpg

            Alleen de plant links achter heeft dat dus en ze staan allemaal in dezelfde bak water. Het blad is ook vrij droog en knisperig.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

              Dat lijkt kalkgebrek/blokkade.

              Comment


                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                Ja daar deden die roestplekjes me ook wel aan denken, maar ze zijn zo netjes verdeeld over de bladeren. Dacht dat het bij een Ca tekort meer een random verdeling was.

                Had wel al flesjes Ca 15 en Mg besteld, omdat ik wel vaker Ca en Mg tekortjes heb. Zal er eens wat bij doen. Ca in dit geval dan.

                Wel merkwaardig dat maar 1 plant dat heeft. Misschien toch net een ander pheno en de plant zit het verste van de vulopening af.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                  De Bubblegummers staan nu 5 weken (34 dagen) op 12/12 en 4 weken (27 dagen) echt in bloei:
                  20150404_BBG_Overzicht_DSC6272.jpg

                  De toppen beginnen al lekker op te komen.
                  20150404_BBG_Top_DSC6267.jpg
                  20150404_BBG_Top_DSC6266.jpg

                  Wel grappig dat deze "Afghaan" pheno er ook weer tussen zit:
                  20150404_BBG_Top_DSC6273.jpg

                  Helaas waarschijnlijk toch niet helemaal de pheno die ik het liefst had gehad. Eigen schuld, had ik die stekken maar beter moeten merken. Heb om het probleem van "welke stek hoorde nou bij welke moeder" in de toekomst te voorkomen wat zwemnoedels in andere kleuren gekocht.


                  Ik hou wel het probleem dat het zo gortdroog is in de kweekruimte. De LV is 30% a 40% en zelfs met de lamp er 55cm vanaf en een temperatuur van 26 a 27 graden in het hok begint ook deze kweek het blad bovenin weer uit te drogen.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                    Als je de afzuiging een tandje lager kan zetten, dan scheelt dat misschien qua LV. Maar dan heb je weer een temperatuurprobleem. No offence, maar ik blijf het grappig vinden dat bij DWC en datsoort systemen vaak problemen ontstaan in de luchtvochtigheid
                    Misschien een aardebak erbij die zeiknat staat? Nee ik loop maar te ouwehoeren. Ik heb geen idee om eerlijk te zijn.

                    Hoe dan ook, ze zien er prachtig uit! Dat donslaagje van kristallen op het blad vind ik mooi vastgelegd.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                      Ha, ha, ja raar is dat he. Al had ik dat probleem ook al toen ik nog op aarde kweekte

                      Het is vooral een CV probleem denk ik dan. Daar wordt de lucht nogal droog van. In de zomer had ik op een gegeven moment wel 70% LV (en uiteraard ook toprot).

                      De planten verdampen overigens zo'n 5 liter water per dag. Dus ik kan er wel wat nats bij zetten, maar of dat meer gaat verdampen dan dit vraag ik me af.

                      De plant rechts aan de kant heeft er het meeste last van. Die plant staat ook op de tweede foto van de toppen. Daar zit een luchtinlaat naast en de afzuiger zit er recht boven. Heb die luchtinlaat al dicht gedaan, maar het lijkt toch wel of het nog erger is geworden.

                      Ik had er vorige ronde een clipfan in, maar daar werd het eigenlijk alleen maar erger van. Misschien dat een zwenkende ventilator beter werkt? Of is een luchtbevochtiger de enige optie? Dat koelt ook een paar graden waardoor de afzuiger minder hard kan.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                        Ik geniet van je kweekkunsten maar zeker ook van je foto's. De top van je je afghaanse phenotype is mooi gefotografeerd maar ik vind de foto's van de roestvlekken gewoon prachtig ()
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                          Heh, bedankt Stemma

                          Die plant is er niet beter op geworden trouwens. Zou eerder zeggen nog verder verslechterd. Ben een nieuwe portie thee aan het brouwen zodat ik het water kan vervangen.

                          De probe van de pH meter in de DWC bak was trouwens ook stuk gegaan, dus dat was ook nog wel even een leuke. Stond de pH ineens op 10. Had ik de pH meter van het reservoir erbij gepakt ter controle. Nou hou ik die meters dus normaal gesproken gescheiden om te zorgen dat ik geen verontreinigingen overdraag van de ene bak naar de andere. Nu noodgedwongen dus dus toch een keer wel gedaan en de volgende dag was mijn reservoir vervuild. Echt bizar hoe snel dat gaat. Is trouwens ook niet de eerste keer dat dat me overkomt (ik heb die aparte ph meters niet voor niets)

                          Het zal wel geen kwaad kunnen, want het zijn dus de schimmels en bacterien uit de DWC bak zelf en het water uit het reservoir gaat ook alleen daarin, maar ik hou mijn reservoir toch liever gewoon schoon.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                            Jij bent echt goed bezig, dacht eerst 1april.
                            Goldleaf.
                            Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                            Comment


                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                                Heh, echt monsterljk zijn ze inderdaad niet echt geworden maar een 1 april grap is het toch ook niet

                                De Bubblegummer stekken die het veld moesten ruimen uit de bloeitent had ik dus nog weer wat stekken van genomen om wat te experimenteren of steenwol blokjes of de bubblecloner nou beter zou werken voor het wortelen van stekken.
                                20150329_BBG_MC_Stekken_DSC6248.jpg

                                Van de stekken in de bubblecloner waren er 11 dagen later nog maar een paar met wortels (als ik langer wacht wortelen ze allemaal wel overigens):
                                20150409_Stekken_Bubblecloner_DSC6340.jpg

                                In de steenwol blokjes hadden alle stekken wortels:
                                20150409_Stekken_Steenwol_DSC6339.jpg

                                Vervolgens heb ik de 5 steenwol stekken en 1 van de bubblecloner stekken in kleikorrels in netpotjes gezet en in een DWC bak gehangen:
                                20150411_BBG_Stekken.jpg

                                Een paar dagen later even onder het deksel gekeken en het bakje met de wortels is de bubble cloner stek:
                                20150414_BBG_Stekken.jpg
                                Het duurt dus wel langer in die bubblecloner voordat de stekken wortelen, maar vervolgens pakken ze dan wel veel sneller door. Bovendie hoef ik dan de kleikorrels niet te bevochtigen. De wortels zitten toch na een dag of 2 al in het water en dan drinken ze dat maar. Die steenwol stekken drogen uit ondanks dat het spetterende water die netpotjes wel vochtig houdt.

                                De stek die ernaast staat is trouwens ook een probeerseltje om te kijken of ik een moeder kan houden in een super simpele DWC bak:
                                20150413_MG_Moeder.jpg
                                Dit is een bloempot (zonder gaatjes) van 20cm en 4,7l. Daarop zit een schoteltje als deksel met daarin een gat gemaakt waar het netpotje in hangt. Allemaal van die standaard elho spullen uit het tuincentrum (laat Ivo of zijn vervanger het maar niet horen!). Er zit wel nog een luchtsteen in om het water "levend" te houden.

                                Ik meet hier geen pH of EC, maar vervang simpelweg elke week het water.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X