Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even kleine intro hoe juist wil aanpakken. Ben vertrokken vanaf zaadje, in stekmedium voor ontkiemen en eerste groei.Vanaf de wortels zichbaar zijn wordt hij in een steenwolblok geplaatst. Deze tijd staat het geheel in mini serre die via de bodem verwarmd wordt tot ongeveer 23 graden en hoge vochtigheid. De belichting is dan dubbele tl lamp van 20w. Toppen wil ik doen bij node 6. Vanaf de plant de serre verlaat en min grote heeft schakel ook over op een 150w HPI lamp voor de groei. Vanaf de plant rond de 50cm hoog is zou overstappen naar bloei. Dit zal gebeuren onder een 400w HPS lamp. Gebruik basis voeding van Hy-pro en aanvullende suplimenten van aptus.
Dit is vooropgesteld plan dat zal/kan wijzigen naar de behoefte van de plant.
Volgens mij is ze flink aan het strekken, en de penwortel zit al een tijdje klem.
Zou die rap in een pot aarde zetten, zo diep, dat de eerste blaadjes een centimeter boven de grond uit komen.
Daarna meteen de 400W op 50cm erboven en een paar weekjes op 18/6 houden.
[Mening]
Al dat andere zou ik vergeten.
Steenwol kun je ook gewoon in ontkiemen, hoe ga je daar nu die strek kwijtraken ?
Onder 150W hps liever je een plantje geen 50cm hoog laten worden. Zoveel "bereik" heeft zo'n lampje niet.
Ik denk dat je teveel stappen wil doen.
Hou het simpel.
[/Mening]
Mgoed we zitten in de hydro-sectie.
Dus ik ben benieuwd hoe je het gaat doen.
Ik leer ook nog elke dag, als het op Cannabis kweken aankomt.
Zet ze in ieder geval dichter bij de lichtbron, ze is nu wanhopig op zoek naar meer licht.
Weer foto update. Alles verloopt rustig en naar wens. Om een idee van grote te hebben, Te grootste blaren punt naar punt is ongeveer 8cm. 20150330_152704 (Medium).jpg
Geef om de 2 dagen paar cc water bij zolang de wortels niet zichtbaar zijn onderaan in de steenwolblok. Af en toe zet de verlichting weer een beetje hoger. 20150401_182410 (Medium).jpg
Vanaf nu stop ik met water geven voor zolang de plant geen uitdrogingsverschijnselen heeft. Dit om platje te verplichten zijn wortels te vergroten.
Enige bemerking is dat de nodes van de plant deze keer heel kort bij elkaar zitten. Heb deze keer wel zaad van royal queen seeds besteld.
Van zodra de bladeren onder de lamp uit groeien stap over naar hpi lamp.
Deze keer was van plan om als node 6 te voorschijn komt om te toppen. Een goed idee?? Normaal doe het pas tussen node 8 -12.
Comment