Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaag eindelijk laatste materiaal bij elkaar gekregen voor mijn HPS opstelling. Eindelijk zowel een 150w vsa als een 400W vsa in mijn bezit. Tegen weekend ga eerste opstelling van de 150W bekabelen en in dienst nemen. Daarna eens rustig de tijd nemen om mijn 400w opstelling aan te passen. 20150408_162757 (Medium).jpg20150408_160150 (Medium).jpg20150408_160216 (Medium).jpg
Voor de rest doet mijn plantje het goed. De eerste extra vertakkingen op node 1 zijn nu ook een feit. 20150408_162728 (Medium).jpg
Ja thugz. Al mijn vorige plantjes was zeker cm of 4 tussen de nodes. Deze keer niet. Tot vandaag was alles het zelfde, behalve het zaad.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Loop toch beetje zenuwachtig met de hpi boven men plantje.Ben vandaag al keer of 5 terug gaan kijken en opnieuw gaan voelen of plantje niet te warm krijgt. Lamp staat er nu ongeveer 20cm boven de plant en kan perfect mijn hand boven de kop van plantje houden. Geeft warm gevoel maar ook niet meer dan dat. Morgen eens mijn brandmelder gaan zoeken en installeren.
Grote verschil tussen spaarlamp 200w en 150wHPI licht van de hpi is veel meer gebundeld doordat de stralingsbron klein is. hpi is stralingsbron van 3cm tengenover spaarlamp 30cm lang en 15cm in rond. HPI geeft daardoor zijn licht ook veel meer af op de plaats waar moet zijn.
Voor de rest doet het plantje het goed. De vertakkingen ontwikkel zich ook vlotjes. Nu wachten op node 6 om te toppen.
Weer een update. Heb nu licht bruine plekjes gezien op mijn blaren. Vermoed dat het lichte vorm van uitdroging is dus heb de lamp verder van de plant weggehangen. Als iemand een ander idee heeft mag hij of zij het altijd zeggen.
Voor de rest gaat alles naar wens.
Aan de omhoog staande bladranden te zien ontvangen je bladeren idd wat veel stralingswarmte (HPI geeft meer stralingswarmte dan HPS) Dus je lamp iets hoger was een goede zet.
Paar foto's van plantje van gisteren en vandaag. Heb node 7 getopt. Heb detail foto van blad van node 1 van de bruine vlekken. Is blijkbaar op de oudste bladeren het ergste.
Comment