Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nee is in Doornik en Mons (Bergen). Kan zijn natuurlijk dat het dezelfde groep is. Maar deze is lekker dicht bij mij en ze hebben een groot gamma.
En vooral die flowtable. Die is redelijk uniek in europa.
Duma bakken en deense bodems zijn fragiel en max 8 hoog. Een deftige bak vinden met verhogingen en goeie afmetingen en stevig is niet gemakkelijk.
En zelf maken. pfff
Dus daarom dat ik blij ben dat ik deze gevonden heb. Ik dacht, ik geef het even mee aan mijn medekwekers mochten ze op zoek zijn zoals ik was.
Rustig. Morgen ga ik de flowtable halen. Daarna terug een update.
Zolang de haze niet klaar is kan ik toch niet verder.
De zaadjes zitten nu aan hun 3 de node en doen het goed op dwc. Had een beetje last van algen. Maar hoop na een vernieuwing van het water en het iets lichtdichter maken dit ook opgelost is.
Eventjes heen en terug naar Doornik achter de flowtable.
Wat een verschil met mijn wasmachine bak.
Zeer stevig, zo stevig dat ik zelfs geen steun moet maken. Ze staan normaal op een reservoir die ze nu niet op stock hadden.
Heb zelf een zeer stevige heavy duty bak eronder staan van 170L.
Dat Oogt zeker een stuk degelijker als die lekbak die je eerst had, mooi spul zo te zien. Die flowtable die dekt je hele reservoir af? vraag dat ivm licht in je reservoir. Zit er ook iets van een overflow op? lijkt me wel een fijn idee dat als om 1 of andere reden toch teveel water omhoog gepompt word dat dat ergens heen kan, het liefst zo weer het reservoir in lijkt me dan. Nu ik nog eens kijk lijkt het er wel op te zitten.
Ja er is een overflow. Dat is die lange naast de afvoer. Hij staat nu op 10cm, en ik kan nog hoger met een tussenstukje. Heb nog 5cm over.
Het geeft een stuk veiliger gevoel dan die lekbak.
Ook heb ik nu een mooie drain en staan de potten droog.
Het reservoir zit een beetje uit aan 1 kant, de rest is dicht.Dat gat dient om te meten en bij te vullen. En kan lichtdicht afgesloten worden.
Ga je de potten in de nieuwe lekbak ook op zo'n ijzertjes zetten? Ik denk te snappen waarom je dat doet (er blijft steeds een heel klein laagje water staan in de vorige?) maar dat lijkt me niet zo'n goed plan.
Denk zelf de overstap op hydro nooit te gaan maken, ben echter wel benieuwd naar de manier van kweken en natuurlijk het eindresultaat. Ik hop zo nu en dan even langs. Anyway, succes!
Comment