Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plagron hydro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: plagron hydro kweek

heey kwekers

hier ben ik weer met een kleine update
    ik heb dus gister aavond weer een nieuw vat 15 liter voedings water aangemmaakt met een ph van 5.4 en een ec van 1.4

nu was de oh waarde weer opgelopen tot 8.0 vanmorgen
    dus van 5.4 naar een 8.0

nu ben ik dus vanplan om van kleikorrels over te stappen naar hydro korrels
    dus vanmiddag ff naar de intratuin en dan vervolg ik dit draadje weer met een kleine up date

mvg DH

Comment

Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nuka View Post
        Hey Devils haze,

Het systeem dat je gebruikt word inderdaad bubbleponic genoemd alleen is het eigenlijk weer een combinatie van twee andere hydro systemen, Deep culture en flood and drain. Het enige verschil tussen regulieren bubbleponic systemen en dat van jou is dat deze constant voedingswater naar de wortelzone pompen inplaats van 4x 5 a 6 minuten per dag.

Succes!
        Nuka
        Hey Nuka welkom op het forum, ben je van plan ook een topicje aan te maken want hier zijn er nog niet veel met ervaring in hydro dus je zou ons wel een plezier doen met es een topic samen te stellen van een succesvol bubbleponic kweekje

Ik heb ook nog een DWC systeem staan waar ik in de toekomst ook verder mee zou willen werken dus zou je mij alvast ook wel goed verder helpen
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Comment

http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t6688.html

Attached Files
            Last edited by Jointjedraaien; 20 March 2010, 05:25.

Comment

Trouwens devils haze!

Je kunt bij de ikea trouwens perfecte goedkope zwarte bakken met deksel kopen van 10 of 12 liter, Alleen ff een gat voor je mandje snijden en je bent klaar.

Comment

heey hobbyisten

@ nuka je tip was geweldig ikea 1.80 voor bak 70 cent deksel perfect

en hier nog een linkje naar hoe je een zelfde systeem als ik gebruik snel en makkelijk thuis kan maken

mvg DH

Comment

devils haze ziet er goed uit man,ik ga je topic blijven volgen,kzit in een goeie richtlijn aqua joun manier.succes

Comment

heey green granny's

weer een kleine update

ik kan nu trots zeggen dat de ph stabiel is
                    gister bij de growshop geweest en hab daar op aanraden van
                    alien een fles canna ph- en een fles ph+ gekocht.

waarom ph- en ph+?
                    ik gebruikte eerst altijd citroensap dit is natuurlijk en daarom dacht ik ook beter maar, normaal gesproken maakt het niet uit en is ook citroensap geschikt voor ph te verlagen maar in mijn recirculerend systeem blijft het de ph niet constant.

soms liep de ph waarde op tot 8.3
                    maar gister heb ik uit het voedinsvat met een maatbeker 1 liter water gehaald.
                    die had ik gemeten toen was de ph 8.0 en de ec 1.4 ik dat litertje afgezuurd tot 2.0 ph en dat aan de resterende 14 liter in het vat toegevoegd natuurlijk beetje bij beetje zodat het niet te zuur werd ineens.
                    na een uur of 2 ging ik meten toen was de ph 6.8 ik weer dezelfde stap als net herhaalt water afgezuurd en weer langzaam toegevoegd na 2 uur ging ik weer meten toen was de ph 4.8 ik gelijk ph+ erbij gedaan tot ik 6.5 had berijkt en toen weer dat litertje langzaam bijgevoegd.
                    rond 2200 weer gaan meten toen was de ph 5.6 ik niets meer aan gedaan ik wou zeker weten dat ik in de stabiele richtlijn van 5.3 - 6.2 blij hangen dus ik van morgen maar weer gemeten was hij op de juiste waarde van 5.9 dus nu verwacht ik ook geen dramatische stijgingen meer en mag ik volgens mij trots zeggen dat ik de ph nu onder controle heb

ps ik heb een foto bijgevoegd van hoe de bladeren gister avond waren dit was na de hefige schommelingen volgen mij heeft ze wel een opdonder gekregen maar alles komt goed

mvg DH
                    Attached Files

Comment

zeer nuttige info
                      het is allemaal zo duidelijk dat ik niet eens wat te vragen heb tot nu toe

thxxxx

Comment

heey kwekers

ik wou nog ff mededelen aangezien
                        het stekje het nu zo goed deed (de wortels zijn flink doorgeschoten sinds ph stabiel is ) heb ik besloten het stekje te supercroppen (takken knakken/ombuigen).

Dat supercroppen heeft als doel je plant
                        breder te maken
                        meer licht aan de stam/tak dus meer licht voor de nieuwe groei scheuten.

verder wil ik melden de foto wat ik had gepost met de bladeren had dus te maken met deschommelingen van de ph want ik kan melden dat het nu weer is weg begint te gaan niet helemaal maar het ziet er wel gezonder uit.

de ph is nu 6.0
                        en de ec 1.6
                        temperatuur van het voedingswater is 25 graden niet warmer worden

dat was het weer voor nu

mvg DH
                        Attached Files
                        Last edited by devils haze; 29 September 2009, 16:00.

Comment

Mooi zeg deze hydrokweek. Wat groeit dat snel zeg
                          NLX outdoor kweek 2011
                          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

jah wieri het stekje zit nu 5 dagen in die bak en kijk hoeveel wortels er al uit komen ik kom niet wachten tot ik een hele knol daaronder heb
                            hahahahah

ps ik heb de kerst boom al opgezet kijk maar bij mij hangen de dobbelstenen er al in

de dobbelsten zijn ervoor dat het takje niet trug omhoog kan en dat de wond een knietje blijft je kan ook de takken met een bind draad aan de potten vast maken maar aangezien ik weinig ruimte heb met zon klein potje wou ik het zo doen

en het ziet ook wat leuker uit

mvg DH
                            Attached Files

Comment

hahah origineel goed gedaan maar je bent de paksjes vergete

Comment

heey growers

weer een kleine update
                                ik had gister de takken geknakt (supercrop) en vanmorgen
                                toen ik ging kijken lachte alle bladeren me weer toe
                                de scheuten zijn allemaal omhoog gaan staan

de ph is nog steeds 6.0 en de ec 1.6
                                en de wortels laat ik het zo zeggen onder de deksel gaat
                                het 2 keer zo hard als boven lol:
                                morgen laat ik weer een fototje zien van de wortels

mvg DH
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X