Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plagron hydro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: plagron hydro kweek

thnx man

ik ga bijna naast me schoenen lopen gheheh

Comment

Comment

thnx ijsco

gheheheh dus jij hebt nu een abbo op dit draadje ????

zie toch maar dat nog niet iedereen naar de hydro kijkt en dat er hier op jd niet veel animo is voor hydro

maar dat het heel leuk en schoon kweken is dat zien ze niet of willen ze niet zien

Comment

mooie toppen !!

Comment

Ja Devil, kheb nu een abbonnement Het forum is ook aardig gegroeid dus je ziet zomaar een topic over het hoofd. Waarom er weinig interesse in Hydro is, geen idee. Schijnbaar lijkt de keuze om op aarde te kweken de makkelijkste of de bekendste. Misschien dat jij er verandering in brengt!

Comment

ik hoop dat ik er wat verandering in kan brengen ghehe
              het is een zeer intressante mannier van kweken wat ook niet de makkelijkste
              is en het minst vergeeflijke misschien dat de mensen daarom op aarde blijven
              en de stap niet durven zetten.

Comment

jaaaa da ziet er hier ook aardig goed uit ze yammie
                volgende ronde zeker ook zo een boxje proberen maken of 2

Mvg Izzz

Comment

ghehehe

thnx izzz

maar als je dat wilt heb ik hier de HOW TO http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eem-t7552.html

dat is het draadje waarin ik laat zien hoe ik mijn systeem heb gemaakt alleen moet ik het nog aanpassen want ik heb nu inmiddels ook nog een aquariumverwarming in zitten die het water op temp houdt

mvg DH

Comment

Comment

Even geprobeerd deze hele thread door te nemen aangezien ik met aarde zeulen iets te omslachtig vind dus ook pro-hydro ben. Maar ik ben nog altijd niet uit hoe je pompsysteem precies werkt. Ik las dat het een mengeling is van Flood en drain vs Bubble. Maar hoe vaak gaat je pomp dan? Zit er dan enkel kleikorrels in dat bakje/mandje van je?
                      Dat mandje wat je ziet zit enkel kleikorrels in is een vijvermandje van 10x10x10 cm dus er zal iets minder dan 1 liter kleikorrels inzitten.
                      De rest van de bak zit alleen voedings water in.
                      In de groei en begin bloei heb ik een aquarium pompje gebruikt voor het voedings water naar het mandje te pompen. daar had ik 2 slangetjes van 6 mm op die in de zijkant van het mandje staken en zo zeg maar de kleikorrels nat maakte.
                      Toen ik eenmaal aan de bloei was en er was een heel wortelstelsel in de bak (dus in het voedingswater) ontstaan, heb ik dat aquarium pompje de slangetjes eraf gehaald en enkel onder het mandje laten staan (dus niet pompend naar kleikorrels maar puur circulatie van het water).
                      Verder pompte ik dus met dat pompje het voedings water naar de kleikorrels toe en dat deed ik om de 2 uur een half uur pompen.
                      Nu draaid de pomp 24/7

is de link naar het draadje van hoe ik het systeem heb gemaakt alleen zat het toen nog niet in de huidige bak maar in een doorzichtige bak die ik had beplakt maar was iets te cheap ghehehehe

Als jij daar meerder potjes in wil maken is dat ckur mogelijk.
                      Waarom heb ik dat niet???? Ik wou gewoon een test doen of het systeem van mij werkte zoal het moest (de echte hydrokweek moet nog beginnen).
                      Maar als je daar dus meerdere potjes in maakt dan is het beter geschikt om het alleen te gebruiken voor te stekken, want je kan je plantjes als die groeien niet meer uit elkaar schuiven net als dat ze in de vaste grond staan ipv elk individueel in een potje.

Lijkt me dat ik hier nog wat zal leren. Al vraag ik me af waarom je geen gewoon eb en vloed systeem gebruikt hebt? Misschien omdat je geopteerd hebt maar 1 plant per medium te gebruiken? Anders zou het nogal veel werk zijn voor 'maar' 1 plantje.
                      Jah das waar als je voor elk plantje en eb en vloed systeem moet maken dan was dat meer werk jah, het was ook een optie maar dit systeem spreekt mij het meeste aan ook als een van de elementen uit zou vallen dan heb ik met dit systeem nog de meeste kans het te redden (wat ik bedoel te zeggen is stel bij een eb en vloed systeem valt je pomp weg en je bent de hele dag niet bij je plant dan ligt die van die eb en vloed systeem 's avonds plat misschien terwijl die van mij het wortelstelsel onder water heeft) maar ieder voordeel heeft z'n nadeel.
                      Dat betwijfel ik ook niet.

Kan je kort even zeggen wat je precies met die Scrogg gedaan hebt? Hoeveel weken heeft die groei gehad? (lijkt me meer dan die andere als ik het goed heb? Heb pag 3,4 wat vluchtig gelezen, daarmee ).
                      Lijkt me passender om dat in dat ander draadje te bespreken maargoed.
                      ik heb dus een frame gemaakt van 120x60x60 lengte x breedte x hoogte
                      en daar heb ik een gaas overheen gespannen (maaswijdte 10x5 cm).
                      Toen heb ik dus dat plantje eronder gezet (ik weet het niet meer precies zou ik ff in mijn draadje trug moeten kijken maar volgens mij was zij toen 2 weken oud) en toen heb ik gewoon elk takje wat boven het gaas groeide trug naar onder op het net vastgebonden. dit heb ik gedaan tot 80% van het net dus alleen de randen nog vrij waren. Op een gegeven moment wordt het zo bossig dat je wel moet laten gaan ghehehe.
                      Dat was voor mij de druppel voor haar in de bloei te zetten en dat was na precies 5 weken groei onder 600 hps.
                      En idd die andere hebben maar 3 weken groei gehad onder hps.

Hopelijk komt daar wat goeds van af
                      Ik volg hem
                      Ik heb beste verw8ingen dus hopelijk stellen ze me niet teleur ik verzorg ze zo goed als ik kan.
                      En jah iedereen wilt toch het beste voor z'n meiden????

en jij ook bedankt
                      dit vindt ik nou leuk de meeste mensen zeggen leuk en dit en dat maar jij komt met vragen en kritiek, en als ik daar op reageer dan kunnen anderen daar weer wat van leren (ik doe dit niet ALLEEN voor mezelf ik wil ook jd daarmee helpen en de mensen helpen waar ik kan. Want als ik het voor ALLEEN voor mezelf deedt dan hoefde ik geen draadje te maken want ik zie mijn planten elke dag).

mvg DH

IS HET NIET DUIDELIJK VRAAG GERUST
                      Last edited by devils haze; 29 October 2009, 18:32.

Comment

Ja, hallo, dat is me een hele boterham. Nuja, misschien ook wat aan mezelf te danken . Bedankt voor je antwoord alleszinds. Echt, respect. Kunnen wel wat mensen wat van leren zoals je zegt .
                        Ik ga niet zozeer een pak threads volgen maar gewoon van die zaken die me interesseren en waar ik eventueel een bijdrage kan betekenen. Hier ken ik niet zoveel van, of het is van een eb en vloed systeem maar dit is me helemaal nieuw. Vandaar mijn vraagjes.
                        Ik wil je niet aanzetten tot meer planten zetten maar ik denk dat je -als je alles mooi controleert- met een dergelijke opstelling toch heel mooie opbrengsten kan halen.

De kwaliteit van de oogst ben ik ook heel benieuwd naar. Mede door het feit dat ik al heel wat mensen heb horen zeggen dat hydro precies 'lichter' smaakt en dat bij een medium als aarde de smaak precies 'voller' is. Aangezien ik niet smoke kan ik het moeilijk zelf bevestigen maar ik kan er ergens wel in komen. Alhoewel alle voedingsstoffen toch aanwezig zijn in de voeding die je meegeeft dus het zou volgens mij op hetzelfde moeten uitdraaien. Dan moet je wel telkens alle waarden goed in de gaten houden omdat het nog belangrijker is dan bij aarde meen ik te verstaan.

Mijn volgende kweek zal er een op coco's worden denk ik, nog eens iets anders. Mocht ik een eigen huisje hebben dan zal het sowieso hydro worden, lijkt me heel relax met al dat water ^ _^
                        Sowieso blijf ik em volgen!

Greetzzz

Jona

Comment

nou nog een kleine aanvulling

lichter en voller van smaak dat kan ik heel gauw bepalen want heb namelijk
                          van 1 genetica (dus stekken van dezelfde plant)
                          2 stekken
                          1 op growmix
                          1 op hydro

dus als het op die smaak aankomt kan ik dat binnenkort ook eens beschrijven in een draadje na de oogst al blijft de smaak en de verwachting van ieder toch anders

Comment

Ja maar dan moet je weer rekening houden dat je op elk medium maar 1 plantje hebt van die stekken. Wil je bijvoorbeeld iets helemaal fout doen bij een van de 2 dan heb je al geen neutraal zicht meer op de stelling of ze 'voller' of niet smaakt. Maar als het geslaagd is dan heb ik hier gelijk alle info dat ik wil wat hydro betreft.
                            Rookverslagen is ook iets wat meer aan kweekverslagen gelinkt moet worden, vandaar dat ik dat een schitterend idee vind
                            Keep it up!

Greetzzz

Jona

Comment

wegens ontdekking afgebroken

Comment

Ow Ow man, leg eens effe uit????

Comment

Bezig...
                                X