Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

critical royal queen seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: critical royal queen seeds

yo DH,
    had je nog verwittigd he over die algen... Zelf moet ik eerst nog het een en ander oplossen voor ik eraan begin.
    Algen leven van overschotten in het water: teveel zuurstof (door pompen met een veel te groot debiet krijg je bvb zweefalgen, van die groene draden), teveel voeding voor de natuurlijke grenzen in water (als de grenzen waar ik je ooit over vertelde worden overschreden leidt ook vaak tot ontstaan van groene algen), te weinig CO2 in je water (zorgt voor van die grijze algen). Volgens mij zullen jouw algen veroorzaakt worden door het vorige in combi een te hoog gehalte aan nitraten (N,stikstof) in je water (zit ook al in kraantjeswater + je toegevoegde voeding). En dit is hier niet belangrijk, maar teveel CO2 geeft ook draadalgen.
    Algen zijn eencelligen en waren miljoenen jaren geleden de eerste aanzet tot plantenleven. Ze staan dus heel dicht bij onze plantjes, zo niet zijn ze de voorouders. In mn beoordeling van TLlichtbalken ga ik uit van aquariumplantjes en krijg vaak de opmerking dat mensen wel goed kunnen groeien onder bvb een 33 lamp. Echter, en dit zul je nu beter gaan verstaan, wordt hier rekening gehouden met het feit dat algen tieren op een blauw spectrum
    Last edited by SirSmokeAllot; 2 December 2009, 15:18.
    sigpic

Comment

@ devil; ja ik bedoel dieven...
      @sir; wat een mooie uitleg zeg!! volgens wat je schrijft heb ik zweefalgen, afdekken vind ik niet echt een optie door idd de kans op schimmelvorming en ik moet de buisjes en slangetjes zoiezo schoonmaken omdat kalk de blauwe knietjes doet verstoppen... grts

Comment

@ miss G

als $ir eenmaal begint is die niet meer tegen te houden ghehehe

Comment

hoi

Al veel goeds over u gehoord tof om nu eens je topic te volgen.
          En nog steeds tevreden over je lumatec ballast.

groetjes

De groene wolk

Comment

deze wil ik ook wel zien,succes met je kweekje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de groene wolk View Post
              hoi

Al veel goeds over u gehoord tof om nu eens je topic te volgen.
              En nog steeds tevreden over je lumatec ballast.

groetjes

De groene wolk
              momenteel heb ik een gewone vsa het is wel mooie droom...

Comment

4e Komt ongeveer neer op:
                150cc Booster
                100cc Superbloei 25cc enzymen
                A+B toevoegen,dit is geheel afhankelijk van de meting van de restvoeding in de grow-box

nog steeds ziet er alles pico bello uit! nog steeds geen bladproblemen te zien heb de slangetjes eergisteren schoongemaakt en vat aangemaakt, vandaag nog s gemeten en met de gieter de mapito terug volledig overgoten...
                er hangt nu een goedkoop thermostatisch kacheltje in de kast dat ik nu aanzet vanaf ik opsta totdat de lampen aangaan want mn laagste temp was 11 graden, dat mag echt niet te vaak voorkomen!! ben benieuwd hoe de temp met het warmte blazertje veranderd.

aangezien het niet meer lukt om er nog foto's bij te zetten zal ik ze maar als attatchment toevoegen sorry...

Attached Files

Comment

@ miss G

ziet er goed uit ....lol....
                  maar gebruik jij ook actieve inlaat????
                  hoeveel watt is het kacheltje ????
                  wordt het niet te warm met het kacheltje of ???
                  hoe groot zijn de plantjes ongeveer ik schat een cm 50-60

gaat goed ga zo door

Comment

ja die 2 achterste zijn echte kanjers miss. maar ja kan nog veel veranderen. ze zien er vooral allemaal gezond, wit en goed uit doe zo voort woooooooooohoooooooooo

Comment

Ja wadde dadde... lekkere spetters die plantjes van jou missG!!!
                      Ik kan blijkbaar ook geen foto toevoegen door op het knopje met het bergje en het zonnetje te klikken...
                      Je kunt eventueel wel de foto's in bijlage groter maken in je postje zelf door:
                      - edit
                      - meer opties
                      - onderaan kun je klikken op de reeds toegevoegde attachments, die openen in een nieuw venster (of een foto zoeken op het net of in je fotoalbum ofzo)
                      - copieer het adres uit dit nieuwe venster
                      - en dan typ je: [img]link naar je foto[/img]

Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 10 December 2009, 00:48.
                      sigpic

Comment

Ziet er al goed uit, alles nog lekker groen en de topjes beginnen schoon te vormen
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

mooi miss!! idd die twee achterste zijn kanjers

Comment

mooie plantjes zeker weten!alleen wat doen die stopcontacten in je growroom?ik persoonlijk hing die lekker buiten mn hokje .voor de rest niets te klagen.grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                              mooie plantjes zeker weten!alleen wat doen die stopcontacten in je growroom?ik persoonlijk hing die lekker buiten mn hokje .voor de rest niets te klagen.grtz
                              voor mn kacheltje en temperatuurmeters die in mijn bakken hangen grts

Comment

hoi miss.

Zeer mooie dames. Ik heb ook het probleem dat het te koud word bij mij is het 16 graden. heb vandaag mijn raam met isamoplaten bedekt, hopelijk kan ik de koude wat beter tegen gaan en zal ook een kacheltje moeten plaatsen maar heb wat schrik van het verbruik vermits ik al met een 600 watt en een 400 watt zit.

doe zo verder en nu nog wat geduld om al dat lekkers op te roken want zo zien ze eruit.

groetjes

de groene wolk

Comment

Bezig...
                                X