Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

Korting op 420shop
    heey beste kwekers

aangezien er hier op de site niet veel mensen aan hydro kweek doen
    heb ik besloten om een topic te starten waarbij je voor heel weinig geld, gemakkelijk en snel een efficient hydro/bubbleponic systeem te maken.

je hebt nodig
    * ruime bak met goed sluitende deksel ikea bak zwart lichtdicht 1.80 euri deksel 0.70 euri dat maakt samen 2.50 euri voor een ideaale bak 19 liter
    lichtdicht (anders moet je hem lichtdicht maken zoals mijn prototype)
    * luchtpompje (ik heb een met dubbele aansluiting dimbaar 400 liter uur) intratuin ook vanaf 5 euri's
    * aquariumpomje ( ik heb een stelbaar 200 tot 450 liter uur ) intratuin vanaf 5 euri's
    * slangetjes 6 mm +- 30 cent per meter
    * luchtsteentje (enkel slangetje in het water werkt ook maar minder efficient) als je het zelfde luchtpompje als mij pakt krijg je luchtsteentjes erbij die wat ik heb is van intratuin 24.95 euri het duurste onderdeel
    * vijver mandje (110x110x110) 0.59 euri bij intratuin

je begint met alles bij elkaar te rapen
    dus ten eerste heb je in huis rondgezocht naar een geschikte bak met deksel
    als die niet licht dicht is niet getreurd dan heb je 2 keuzes
    keuze 1 of je gaat naar de action daar haal je 2 rollen ducktape van 1.39 per stuk en je beplakt je gehel bak en deksel met de tape het werkt maar is niet het beste
    keuze 2 je gaat naar de ikea op de afdeling opbergen hebben ze hele mooie bakken zoals hierboven beschreven voor bak en deksel samen betaal je dan 2.50 euri dat is goedkoper als 2 rollen ducktape en spaart je heel wat tijd

als je een lichtdiche bak hebt dan maak je in de deksel een gat
    natuurlijk iets kleiner als het bakje zelf voor mijn mandje is dat 105 mm dan heb je nog net een klein randje overlapping waardoor je mandje niet door de deksel valt

dan maak je verder nog aan de zijkant licht eraan wat voor luchtpompje je hebt maar maak je naar gelang hoeveel aansluitingen je hebt de gaten in de bak voor mij is dat 2 gaten a 6 mm voor de luchtpomp en 1 x voor de stroomkabel van de aquariumpompje

als je dat allemaal hebt gedaan
    begin je met de klei korrels of hydrokorrels schoon te maken
    als je dat gedaan hebt
    ga je het onderste stukje van het mandje ongeveer 4 cm vullen met het uitgekozen substraat

dan pak je de bak er weer bij die vul je met water op gewenst niveau bij mij is dat 15 liter
    dan komt het mandje ongeveer 5 cm boven het water te hangen
    dan sluit je het luchtpompje met slangetjes aan en leg je de luchtsteen(tjes) in het water ook zet je de aquariumpompje in het water en zet je de slangetje wat van je aquariumpomje komt onder in het mandje net boven je substraat dus op ongeveer 4 cm naar binnen tot ongeveer 1/3 erin
    dan steek je de luchtpomp en het aquariumpompje in de stopcontact
    als alles goed aangesloten is gaat dan het water onder in de bak bubbelen en komt er ook water in je mandje boven wat natuurlijk weer direct wegloopt onder het mandje naar je bak trug zo blijft dat continu circuleren (vandaar dat we ook spreken over een recirculerend systeem)

als dat allemaal geslaagd is dan maak je in de bak het voedings water aan op gewenste ph en ec waarde (voedings schema groei/bloei)
    !!!!!! de eerste dagen blijft je ph niet stabiel je moet dit dan regelmatig bijsturen!!!!!!!

als alles klaar is en je hebt verder geen natte voeten gekregen pak je het stekje met stekplug dat ze je op het substraat in het mandje en het slangetje en dan vul je aan de zijkant nog aan zodat het stekje stevig blijft staan ABSOLUUT NIET AANDRUKKEN

zie zo nu is het systeem klaar om in gebruik te nemen
    zie hier mijn bijlages en mijn resultaat met het stekje erin
    het stekje zit er nu 4 dagen in en kijk een naar de wortels die het al heeft gemaakt

mvg Devils Haze

zijn er op of aanmerkingen op het systeem waardoor het beter zou kunnen werken dan wil ik dit gaag horen
    maar deze topic is eigenlijk meer bedoeld voor mensen die een kennis willen maken met de wondere wereld van de hydro kweek
    je kan ook zelf iets gaan maken maar het principe komt toch op hetzelfde neer ook moet je voeding hebben voor een recirculerend systeem 2 daarvan zijn plagron hydro pack en de canna aqua
    Attached Files

Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

ziet er strak uit man!

mischien is dit ook wel een sleuk om te doen!

leuke post!

+1

pz!
    sigpic

Comment

thnx duhu ben blij dat ik mensen hier op de site van dienst kan zijn daar doen we het toch voor ????

ik had het al langer klaar maar had pas nu de tijd voor rustig een draadje te maken

Comment

echt gaaf om te zien ook ,,ben ik eff blij dta ik al me aqaruim spulltjes niet heb wegggooit zeg .....dit wil ik ook zeker eens gaan proberen te maken ....moet zeker lukken met zo fantastiesse uitleg ....top man ...(neem aan dat je een man bent"!)...

Comment

jah kaatje ik ben een man jah hahahahah

maar zoals je ziet heb ik zelf dit systeem gemaakt ik heb er vele sites voor afgestruind om er zeker van te zijn dat het systeem ook efficient is en dat is het.

tegen de tijd dat je het systeem gaat maken laat me het weten ik wil je er gerust wat meer uitleg over geven en je het nog duidelijker uit te leggen op punten waar het nog onduidelijk is maar dat spreekt voor zich ik hoor het wel en bedankt voor je bedankje en ben ook blij te horen dat ook jij dit een intresant systeem vindt en nog leuker te horen dat ook jij dit wilt uitproberen

mvg DH

Comment

Mooi draadje, klaar en duidelijk uitgelegd
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Super intressant man

Izzz

Comment

grow da weed, smoke it's buds

Comment

foto 9
                  dat is tijdens de test zo stroomt het water wat van de aquarium pomje komt dooor het mandje 3 stralen bij mij

foto 13
                  dit zijn de zelfde slangetjes wat het mandje in gaan

ik kijk of ik morgen een tekening kan maken met paint dan kan ik het voor jou wat duidelijker maken

mvg DH

Comment

Super interesant Devil's Haze,

Zo leren we nog iets van elkaar. Krijg steeds meer zin om die test tussen Canna en Plagron te gaan volgen.

Groeten De CIA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                      Super interesant Devil's Haze,

Zo leren we nog iets van elkaar. Krijg steeds meer zin om die test tussen Canna en Plagron te gaan volgen.

Groeten De CIA

mis ik iets CIA

hoe kom je eigenlijk bij die naam???

Comment

hey devils haze

dankje wel
                        dit zocht ik dus met duidelijke foto's en al en een duidelijke uitleg

mooi draadje man

Comment

en als ik het goed begrepen heb zijn er dus ook kant en klare sets te koop ?

Comment

jep growshop alien heeft ze op de site

als ik de echte hydro kweek begin ga ik ook op 4 zo'n systemen werken
                            2 voor plagron voeding
                            2 voor canna voeding

maar als je gewoon een wilt weten of het wel wat voor jou is kan je het beste met je oude aquarium spullen beginnen

maar let wel op dit is niet hetzelfde systeem als ik gebruik is toch net weer een beetje anders

Comment

hey devils,mooie uitleg allemaal.zal het zeker het systeem van je proberen,heb nog een paar pompjes en spullen liggen.is zeker nie makkelijk op hydro kweken maar met je uitleg van de hydrokweektest gaat het een stuk makkelijker zijn!
                              het maken van het systeem ziet er niet zo moeilijk (zal zien als ik er aan begin).
                              doe zo verder man!

Comment

Bezig...
                              X