Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    grow da weed, smoke it's buds

    Comment


      #17
      Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

      kijk je ziet nu op mijn tekening het plantje in de netpot zitten
      bij mij is het mandje gevuld met kleikorrels maar je kan ook
      hydrokorrels gebruiken.

      je ziet in de tekening zwarte lijnen dat zijn de stroom kabel van
      de aquarium pomp
      de luchtpomp

      de aquarium pomp bevind zich in de voedingvat dus bij mij onder het plantje
      de aquarium pomp pompt via roze lijnen het voedingswater naar boven en komt het via een slangetje in het medium terrecht (dat slangetje heb ik zo door mijn potje heen tussen de kleikorrels gestoken)

      en doordat jou netpot/mandje helemaal open is valt het water weer gewoon door naar onder in de bak

      waarna het weer door de pomp omhoog word gepompt
      dit is dus het recirculerend effect

      je blijft continu hetzelfde voedingswater gebruiken

      en het 2e wat je op de foto ziet is rechts naast de bak daar staat mijn luchtpompje en dat luchtpompje is weer aangesloten op de luchtsteen wat ook onder in de bak ligt en die doet dus zorgen dat er continu genoeg zuurstof in het water vermengd

      en dat is de werking van mijn systeem
      het is niet zo ingewikkeld als je denk







      Comment


        #18
        Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

        Mooi gedaan man, duidelijke en eenvoudige voorstelling van je bubbleponic systeem.

        Zo ziet iedereen dat het een echt eenvoudig en gebruiksvriendelijk systeempje is dat iedereen kan bouwen mits een beetje inventief te zijn
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #19
          Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

          jep fifi dat was ook mijn insteek ik hoop nu dat de hydro koorts een beetje overslaatop de rest want als je er aan begint kan je niet meer stoppen dit is gewoon veel leuker als op aarde kweken (smaken/meningen verschillen)

          mvg DH

          Comment


            #20
            Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

            Interessant , eerste echt uitgebreide draadje over hydroponie systemen (met foto's) .

            Comment


              #21
              Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

              Oorspronkelijk geplaatst door thelos View Post
              Interessant , eerste echt uitgebreide draadje over hydroponie systemen (met foto's) .

              er moet iemand de eerste zijn

              alhoewel ik ckur niet eerste van forum ben die aan hydro kweken doet maar wel de eerste die er een draadje over maakt

              Comment


                #22
                Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                hm, mooi Haze.
                Moet alles nog eens goed overlezen maar ziet er verzorgd uit!

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #23
                  Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                  en dit is toch wel mooi bewijs dat ook een zelfgemaakt systeem niet duur hoeft te zijn maar wel efficient

                  kijk eens naar de wortelgroei

                  ik ken geen plantje dat op aarde net zo een wortelstelsel maakt als in mijn bak ghehehehe

                  deze foto is genomen 3 weken na dat ik de bak in gebruik heb genomen en kijk maar de wortels hangen onder het mandje maar een nog groter deel wat je slecht tot niet ziet zit onder in de bak ghehehe

                  Comment


                    #24
                    heu ik begrijp het niet dus de bubbels moeten het bakje net raken ? :s

                    kunnen de wortels het aan dat ze 24 op 24 water krijgen :s ik begrijp het niet
                    Last edited by Smoking Fifi; 1 November 2009, 07:12.

                    Comment


                      #25
                      Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                      Tuurlijk waarom niet als je genoeg lucht in het water pompt
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #26
                        sigpic

                        Comment


                          #27
                          Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                          @ $ir
                          als ik mijn voedings water klaar maak $ir dan hanteer ik een ph waarde van 5.5 en als ik vervolgens de dag erna weer controleer dan is die 5.7-5.9 en daar blijft die dan ook.
                          mijn ph loopt niet oneindig op als je dat bedoelt.

                          en wat bedoel jij met uitstroom pompjes ????
                          bedoel jij daar een aquariumpompje mee ????
                          die heb ik in mijn bak voor het water te blijven circuleren
                          ( denk dat ik dan minder kans op neerslag of iets heb)

                          ik gebruik zuurstofpompjes die je ook in aquarium gebruikt en die
                          zijn op luchtsteentjes aangesloten en die liggen ook onder in de
                          bak.

                          Comment


                            #28
                            Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                            Geniaal man!, ik zat er al aan te denken om mijn aankomende moederplant op hydro te doen. Alleen het kostenaspect stond me tegen, nu dat uit de weg is Ben ik er zeker van!

                            Thanx mate

                            Comment


                              #29
                              Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                              Yea DH baby...
                              maar ergens ben ik een beetje een bio man en vraag me af hoe je je pH aanzuurt. pH- zal ik ten allen tijde proberen te vermijden omdat ik weet dat het een fopmiddeltje is en eigenlijk de effecten van zure regen in je kast nabootst.
                              Ik weet dat de oogsten op hydro veel groter zijn maar vraag me af of het nog beter zou kunnen... Ik ben ervan overtuigd dat ik het wel aan zou kunnen en ben nu vollop bezig op batmix dit onder de knie te krijgen. De batmix buffert heel veel en dus heb ik voldoende tijd en speling om dit wat onder de knie te krijgen.
                              Ik zuur mijn water aan dmv natuurlijk koolzuur (H2CO3 = opgeloste CO2 in water in 2 stappen: H2CO3 → H+ + HCO3- → 2 H+ + CO32- ), verlaging van de hardheid, en filtering over hoogwaardige turf. Als ik ervoor ga, dan zal het keihard zijn, yea baby!!! Ik voeg nog een tabelletje toe voor je, heel binnekort, waardoor je misschien wat meer inzicht krijgt in de natuurlijke gang van zaken.
                              Ik heb een maat die chemicus is en voor die mannen is dit kinderspel maar ik begrijp het allemaal nog niet zo super. De praktijk (aquarium) gaat al veel beter maar in mijn watertank zit geen verlichting (niet goed ivm algen en de voorgemaakte voedingsstoffenoplossing voor onze schatjes) en vlot het niet zo snel.
                              Voor heel wat meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofcarbonaat
                              Sommige mensen verklaren me wat gek op dit gebied maar als je dit en andere dingen leest dan moet je ooit toch wel eens overtuigt geraken van het feit dat toevoegen van CO2 aan je watertank bevorderlijk moet zijn voor de ontwikkeling van je plant, vooral op het gebied van aanmaak van vaste plantstof bvb dikkere stammen, meer bladvorming en uiteindelijk ook meer energie voor topontwikkeling.
                              Zoals altijd echter geldt de gouden regel: teveel is nooit goed! Daarom binnen de natuurlijke grenzen proberen te blijven...
                              To be continued.

                              Opmerking voor je want over hydro weet ik totaal niets. De vorige post geld voor systemen die om de zoveel tijd bevloeien (bvb 2-4x per dag). Indien het water constant in beweging (zeer hoge capaciteit pomp in vergelijking met inhoud watertank) is, is het normaal dat als je je water constant aanzuurt, de pH ooit constant wordt. Echter is de vraag wat dit doet op de lange termijn met bvb planten die een hele lange bloei doormaken.

                              Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 10 November 2009, 05:56.
                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Re: hoe maak ik een bubble/hydroponic systeem

                                heel leuk systeempje gebouwd zou dit graag in de toekomst eens willen gaan testen blijf je wel nog steeds dezelfde lamp gebruiken aangezien het natuurlijk ook warmer word in de box of maakt dit niet zo zeer uit ?
                                en wat ga je doen als het plantje te groot zou worden ?

                                greetz danny
                                Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                                Comment

                                Bezig...
                                X