Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over kleikorrels.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: vraag over kleikorrels.

    bij deze wat foto's
    Attached Files

    Comment


      #17
      Re: vraag over kleikorrels.

      mooie setup ziet er clean uit wel de korrels goed gespoelt hoop ik anders krijg je een probleem .


      Greetzz GG

      Comment


        #18
        Re: vraag over kleikorrels.

        ik heb zelf trouwens wel een idee. de dompelpomp in de bak onder de planten zetten.
        maar kan ik daar mijn hydro voeding voor gebruiken?
        ik vind het namelijk zonde om deze voeding weg te gooien.
        met het opzetten van dit systeem heb ik nog wel even test gedraaid en heb de volgende dag de kleikorrels eruit gehad om te zien hoe nat ze waren.
        en ze waren echt goed nat nog.
        ik zal er toch wel wat wiet afhalen, alleen wat minder misschien.


        heb het voor de volgende keer al uitgedacht. ben van plan om die bak die onder de planten staat er nu boven op te zetten en hier alle kleikorrels in te doen.
        dan maak ik er een afvoer in waar ook de pomp op zit, dan werkt hij dus als afvoer als de pomp niet in werking is en een afvoer, maar op een hoogte van ongeveer 10cm.
        en het water resevoir er dan onder.
        als ik fout zit hoor ik het graag maar mijn gevoel zegt dat dat wel moet werken.
        paese out

        Comment


          #19
          Re: vraag over kleikorrels.

          Dat zal bij een druppelsysteem geen optie zijn, je praat dan over een eb en vloed systeem met een overloop.
          Als het water de overloop bereikt ( die overloop is bijna net zo hoog als je korrels liggen) heeft dan loop thet weer terug via een buis naar je reservoir en als je pomp uit is loopt het via je aanvoer (die dus zo vlak mogelijk met je bak moet wezen) weer terug het reservoir in en zodoende je wortels weer voorzien worden van zuurstof anders stikt de plant.
          Ohw en kijk je uit met die VSA naast je vat, anders heb je dalijk stekels.

          Maar ik heb het al gezien ik teken wel effe met paint wat voor je uit tis niet schokkend.

          Comment


            #20
            Re: vraag over kleikorrels.

            Zo heb effe een tekeningetje gemaakt is wel wat makkelijker denk ik zo.
            Dus voor jouw van mij een tekening hoe je opstelling was en moet gaan worden als je recirculatie wil met een druppel bevloeingssysteem.
            Het kan uiteraard ook anders maar ik ben van jou situatie uitgegaan en met weing gedoe toch hetgeen bereiken wat je wilt.

            hydro boertje..jpg
            Last edited by MotherGrower; 8 April 2010, 23:18.

            Comment


              #21
              Re: vraag over kleikorrels.

              Wil je recirculerend werken steek gewoon je dompelpomp in je onderste bak Waarom zou je een aparte bak bijzetten??? (en jezelf moeilijk maken), je onderste bak kan je gebruiken als reservoir en met een simpel dompelpompje of zelfs met een circulatiepomp zou je kunnen werken, een goed filter ertussen en je bent klaar.



              greetz,
              SF
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #22
                Re: vraag over kleikorrels.

                Snap dat wat je bedoeld een simpelere oplossing is maar als je plantjes groot worden is het niet handig om ze er steeds uit te tillen.
                En zijn onderbak is wat ondiep en groot qua opppervlak, en om die bak te vullen tot een goed niveau is veel water.
                Maar neemt nie weg dat het geen oplossing kan zijn.

                -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
                SORRY vergetuh.
                Last edited by MotherGrower; 9 April 2010, 17:10.

                Comment


                  #23
                  Re: vraag over kleikorrels.

                  maar kan ik dan ook verder gaan met mijn house & garden hydro voeding?
                  dat bv om de 3/4 dagen water en voeding ververs, of moet ik dan echt toch de auqa flakes van house & garden hebben?

                  Comment


                    #24
                    Re: vraag over kleikorrels.

                    hehe, zal de volgende keer quote gebruiken.

                    Comment


                      #25
                      Re: vraag over kleikorrels.

                      Nee dat van die quote was voor mij bedoel ik gebruikte hem te vroeg dus gelijk onder de actuele tekst oops

                      Als je voeding voor hydro is kan je die gewoon gebruiken je zegt het zelf al eigenlijk "kan ik mijn hydro voeding van House and Garden gebruiken" .
                      Ik zelf gebruik B`cuzz van Atami. Maar ieder heeft zijn eigen favoriet.

                      Comment


                        #26
                        Re: vraag over kleikorrels.

                        nu wil ik dus graag mijn pomp onder in de bak zetten want dat is de makkelijkste manier.
                        maar ik heb niet zo veel geld nog om een filter te kopen, zou ik er ook een paar panty's omheen kunnen doen?
                        wel voor nood uiteraard, als ik geld heb kan ik er wel een aanschaffen.
                        of raden jullie dit af?

                        Comment


                          #27
                          Re: vraag over kleikorrels.

                          ben vandaag even aan het klussen geweest en heb de oplossing.
                          een vriend van mij had nog een pe filter dus nu heb ik alles onder in die tent staan en natuurlijk heb ik alles met vuilniszakken afgesloten. ivm licht.
                          hier wat foto's. oordeel zelf.
                          en iedereen bedankt voor alle info natuurlijk. greets
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: vraag over kleikorrels.

                            en zo zien ze er vandaag uit.
                            ze staan nu een week en 2 dagen.
                            lijkt me wel dik oke, zo niet dan hoor ik het graag
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              Re: vraag over kleikorrels.

                              Ziet er netjes uit. Ga je ook een hydro verslagje maken?

                              Comment


                                #30
                                Re: vraag over kleikorrels.

                                hehe, dat zou ik eigenlijk best even kunnen doen he.
                                kan ik dan gewoon hier verder gaan of moet ik dan effe een nieuwe topic aanmaken?

                                Comment

                                Bezig...
                                X