Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gezocht!

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Ik ben nieuw op het forum, evenals dat ik een nieuwe "kweker" ben.
    Ik blow wel al een tijdje, daar niet van.

    Mijn vraag is eigenlijk: Ik dacht begin goed en ben begonnen aan een hydrosysteem te maken ( zoiets als uitgelegd door Devils haze in zijn topic)
    Nu weet ik verder nergens iets vanaf, ik heb voeding van GHE en dan de Flora series.
    de temperatuur is op een juist niveau en alles klopt (buiten mijn PH waarde, ik heb PH test druppels gekocht maar, deze geven bij een pak water waar 6,5PH opstaat nog altijd een waarde van 8PH aan.) Maar nu wat ik wou vragen: mag ik vanaf dat ik het zaadje ontkiemt heb en het zaadje in de hydrokorrels heb gestopt meteen 20/4 licht erop zetten? en ook al voeding bij het water doen? want ik heb op dit moment al iets geprobeerd met 1 Easyryder zaadje (vandaar ook de 20/4 lichtcyclus). Maar het zaadje groeit wel maar HEEEL langzaam na 1,5 week zijn 2 kleine bladeren te zien en komen er nog 2 kleintjes aan.

    1 blaadje heeft een klein geel randje.
    Ik zelf denk door een te hoge PH waarde.

    Iemand die hier misschien meer vanaf weet en graag zou willen helpen? Ik hoor graag van je!
    Last edited by Xereoth; 22 March 2010, 16:34.
    A friend in need's a friend in deed,
    A friend with weed is better!

    #2
    Re: Hulp gezocht!

    Yio xereoth ,

    Leuk een kweker met zoveel enthousiasme , maar zo gaat het niet werken hoor.
    Je hebt ng heeeeeeeeeeeeeeel wat te lezen , valt me meteen op. Hydro is 1 van de moeilijkere kweekmethodes(Vind ik) , ik denk dat je miss beter eerst es probeert op grond ofz ?
    Nu zonder ph & ec meter (een deftige) kan jij niets beginnen in de hydrowereld! Je waardes zullen allemaal fout zijn en je plantje gaat gewoon weg dood gaan.
    Voeding moet jij zowiezo voorzien als je op hydro kweekt , in water zit namelijks niets van voeding.
    Je moet het zaadje laten ontkiemen in zo'n stekblokje(steenwol dacht ik) , en dan dat blokje in de hyrdo korrels zetten.
    Beter lees je hierover nog wat rond , aangezien ik zelf niet thuis hoor in de hydro wereld. Maar jij tot nu toe ook belange ng niet.
    Een plantje groeit idd niet zo rap in het begin. Maar dat is omdat je er nu zo enthousiast over bent

    MvG Izzzz

    Comment


      #3
      Re: Hulp gezocht!

      Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
      Yio xereoth ,

      Leuk een kweker met zoveel enthousiasme , maar zo gaat het niet werken hoor.
      Je hebt ng heeeeeeeeeeeeeeel wat te lezen , valt me meteen op. Hydro is 1 van de moeilijkere kweekmethodes(Vind ik) , ik denk dat je miss beter eerst es probeert op grond ofz ?
      Nu zonder ph & ec meter (een deftige) kan jij niets beginnen in de hydrowereld! Je waardes zullen allemaal fout zijn en je plantje gaat gewoon weg dood gaan.
      Voeding moet jij zowiezo voorzien als je op hydro kweekt , in water zit namelijks niets van voeding.
      Je moet het zaadje laten ontkiemen in zo'n stekblokje(steenwol dacht ik) , en dan dat blokje in de hyrdo korrels zetten.
      Beter lees je hierover nog wat rond , aangezien ik zelf niet thuis hoor in de hydro wereld. Maar jij tot nu toe ook belange ng niet.
      Een plantje groeit idd niet zo rap in het begin. Maar dat is omdat je er nu zo enthousiast over bent

      MvG Izzzz
      Bedankt voor de snelle reactie Izzzz,

      Ik heb al veel rond gekeken ik vind alleen nergens iets over het beginnen met of zonder licht etc.
      Ik heb wel al gevonden dat mensen later pas licht erop zetten etc. maar het leek me goed om zo te beginnen met hyrdo. Wat ik heb gemaakt etc. is verder allemaal in orde.
      Ergens weet ik wel zeker dat het aan de ph en ec zal liggen. maar wie weet misschien vind of hoor ik nog leuke oplossingen of dingen die ik kan veranderen! Hoop uiteraard dat alles goed gaat!
      Verwacht geen hoge opbrengst maar een succesvol en mooi plantje! =)

      Nogmaals bedankt! ik zal snel verder lezen op dit geweldige forum!

      Greetz, Xereoth
      A friend in need's a friend in deed,
      A friend with weed is better!

      Comment


        #4
        Re: Hulp gezocht!

        Hej xereoth ,

        Hier om je een duwtje in de goeie richting te geven

        Hier vind je alle belangrijkste topics voor een beginnend kweker

        Misty's ABC = http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/6612

        MvG Izzzz

        Comment


          #5
          Re: Hulp gezocht!

          dit is nog het begin van mijn plantje, je kan nu ook het gele randje zien waar ik het over had!

          Wil het nog altijd niet opgeven! en zal het ook zeker niet doen!
          Attached Files
          A friend in need's a friend in deed,
          A friend with weed is better!

          Comment


            #6
            Re: Hulp gezocht!

            2 dagen verder, Ph min gekocht en de PH en EC waarden aangepast... hopelijk helpt dit tegen de gele randjes.
            Attached Files
            A friend in need's a friend in deed,
            A friend with weed is better!

            Comment


              #7
              Re: Hulp gezocht!

              de uiteinde van 2 bladeren verkleuren. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen?

              Groetjes!
              Attached Files
              A friend in need's a friend in deed,
              A friend with weed is better!

              Comment


                #8
                Re: Hulp gezocht!

                kijk even bij de bladprobleemoplosser
                is van monty denk ik
                ik hoop voor je dat het goed komt

                blessings
                as it was in the beginning,
                so shall it be in the end
                -BM-

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp gezocht!

                  Direct in Hydrodensa zaaien ken ik wel, maar in klei korrels.............................Heb je die wel eerst gespoeld/geweekt in water van EC 5,5/5,8 ?
                  Was eerst maar begonnen met Hydrodensa of steenwol. Of Mapito voor mijn part.
                  Volgende keer zaaien in Jiffy7, die passen weer in 10x10 startblokken en die kunnen in de korrels.

                  Op zich is Hydro helemaal niet moeilijk, maar zoals met alles: eerst jezelf informeren. En goede meters aanschaffen, natuurlijk.

                  En dat bladprobleem..........daar zal wel een druppel water met voeding opgedroogd zijn. Brandschade dus. Zet er verder niet als een ramp uit.

                  Succes, HJM
                  Last edited by HJM; 27 March 2010, 22:50.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Update!

                    Het bladprobeem is in mijn ogen niet verder verspreid.
                    Ik zie de eerste wortel onder het bakje uit komen, lekker in de bubbels!
                    Attached Files
                    A friend in need's a friend in deed,
                    A friend with weed is better!

                    Comment


                      #11
                      Re: Update!

                      is wat ik je zeg he kerel, op aarde groeien is makkelijker om mee te starten. Ziet er nu wel gezond uit btw.
                      Ik ga ook eens een kweekverslagje maken denk ik

                      En hier issie dan !

                      http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...Aarde-zaailing
                      Last edited by Swiemel; 3 April 2010, 19:33.
                      Swiemel's Lr#2 kweek in een micro ikea kweekkast, 3x20W SL.
                      Short Url: http://www.alturl.com/sjuz

                      Comment

                      Bezig...
                      X