Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstelling hydro

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opstelling hydro

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ben al enkele dagen(maanden) aan het denken om een hydrokweekje op te starten.. Deze week verlof dus ik kan aan de slag..
    Ikzelf dacht aan de slag te gaan met Maar graag had ik toch een beetje enige zekerheid in verband met mijn opstelling van mensen met enige ervaring hieromtrent.
    volgende opstelling:

    Mijn ruimte is 1mx1m op 2m hoogte..
    -Wilma 4 groeisysteem
    -400 E.T.I kit+ bulp+spiegelkap
    -Buisafzuiger 125mm-400m3
    -Phat filter 350m3
    -Klimaatregelaar Fan control+thermostaat
    -Ruck/Rhino filter 425m3
    -kleine purline luchtbevochtiger

    voedingsschema: Plagron Bio( werkt dit ook naar behoren op hydro)

    Alle aanpassingen en/of commentaren zijn uiteraard welkom.

    mvg Stijne

    #2
    Re: Opstelling hydro

    Ik vind je setup zo wel mooi hoor kan altijd beter maar kost ook meer .Sorry je heb een e.t.i balast he zorg dat je hem goed op hang zodat hij kan koelen zijn niet de beste voorschakels.

    Leuk die wilma he staat een verslag van op andere flora ook .

    Ik raad je aan om met Hypro A en B te draaien.

    Ik merk namelijk dat hij lekker stabiel is in ec en ph , durf niet te zeggen wat plagron voor voeding heeft voor hydro zou je even moeten loeren .

    Ga je verslag volgen ik wilde dit systeem een tijd geleden in het groot proberen dus op grote kuipen .

    Greetzz GG
    Last edited by Amneeshigh; 9 May 2010, 21:00.

    Comment


      #3
      Re: Opstelling hydro

      welke verbeteringen zouden er dan nog(eventueel) aan toegevoegd kunnen worden.. het is mijn eerste kweek en de koopdag(materiaal) is pas dinsdag

      hartelijk dank stijne!

      Comment


        #4
        Re: Opstelling hydro

        Oke beter dan zou ik voor een Evsa gaan een ball die kost je compleet met kap rond de honderd euro.

        Dan moet je nog een schakelkastje davin 2 lampen hebben om je op een veilige manier te schakelen.

        De rest is wel oke als hij niet in je slaapkamer staat , de afzuigers maken nogal lawaai en zijn niet lekker te dimmen .

        Greetzz GG

        Comment


          #5
          Re: Opstelling hydro

          Zie op marktplaats een leuke set je zou daar eens kunnen kijken en dan alleen een evsa erbij doen die verkoop hij ook .

          Deze set heeft een softbox dan heb je geen geluidshinder en die is tot 20 procent te dimmen ,dat is veel beter dan een ruck.

          http://tuin-terras.marktplaats.nl/ov...fta_ind=3&fs=1


          Greetzz GG

          Comment


            #6
            Re: Opstelling hydro

            neen geen slaapkamer dank voor de respons nog enige tips voor een beginner??
            Als mijn opstelling staat laat ik het vervolg zeker weten..

            mvg Stijne

            Comment


              #7
              Re: Opstelling hydro

              Ja een ec en ph meter van hanna heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk maar je weet , ik had je aangeraden eerst te beginnen op aarde he .

              Ec Ph meter kost je rond de 180 euro koop geen goedkoop ding please daar krijg je op een hydrosysteem echt problemen mee.

              Greetzz GG

              Comment


                #8
                Re: Opstelling hydro

                Ik weet het maar het lijkt me dan ook zo een zalig propere manier van kweken .. dank je voor de tips ! Dan ga ik eens enkele dingen bestellen en aan de slag.. dank voor de hulp! Ben al geruime tijd aan het denken een thuiskweekje op te starten om de toch wel verschrikkelijke kosten te drukken.. hoop dat het een beetje gaat lukken. Maar hoe langer en hoe meer ik erover nadenk en zoek op het web hoe groter dat de verscheidenheid aan beschikbare materialen worden en dit alles maakt het er niet bepaald makkelijker op zonder enige ervaring..

                mvg Stijne

                Comment


                  #9
                  Re: Opstelling hydro

                  Klopt er is zat te krijgen maar ook een hoop troep ook .

                  Kijk gewoon eens goed rond en bezuinig niet op veiligheid, dat is wel nummer 1 van een kweek setup.

                  Dus een veilige vsa en goede schakelkast met klok , dat zijn voor mij 2 heel belangrijke dingen .

                  Greetzz GG

                  Comment


                    #10
                    Re: Opstelling hydro

                    Ok dan ga erachter ga nog wel eens posten in verband met de voedingssupplementen en de levensbelangrijke Ph en Ec waarden!! Want na veel lezen heb ik hierover nog geen precieze mening kunnen vormen..

                    tot snels Stijne

                    Comment


                      #11
                      Re: Opstelling hydro

                      Hoi,
                      Laatste set-up voor een hydro kweekje 1mx1mx2hoog voor 4 planten:
                      -Wilma 4 groeisysteem 69x45cm
                      -BAL remote 600 watt EVSA+ spiegelkap
                      -lamp Philips Son-t pia 600W
                      geschakeld aan een Davin DV 12 schakelkast
                      buisventilator: RVK 150L 350m3 125mm 70Watt
                      buisafzuiger: Isobox 250m3 2x125
                      de twee bovenstaande aangesloten op de SMS Fan contoller+thermostaat
                      koolstoffilter: Phat Rhino 300m3 flens 125mm hoogte 200mm
                      hygrostaat
                      max-min thermo hygrometer

                      Dat zou het zo ongeveer moeten worden bij vergetenheden of mankementen graag uw mening

                      mvg stijne

                      Comment


                        #12
                        Re: Opstelling hydro

                        Dat is een mooie setup op de rvk na wissel die voor een softbox 500cub , die hoor je niet en kun je dimmen de rvk gaat brommen en kun je niet lekker dimmen .

                        Vergeet je ph ec meter niet he.

                        Heel veel suc6 met deze setup kan jij een mooi rokertje draaien hoor.

                        Greetzz GG

                        Comment


                          #13
                          Re: Opstelling hydro

                          Hoi,
                          Dus ik verander de rvk door een box silent air500m3?? Heeft deze dan geen invloed op de keuze van de isobox die ik had gekozen 250m3 is deze dan niet te licht..Gaat er niet teveel verse lucht ingevoerd worden terwijl er te weinig gebruikte vertrekt..

                          mvg Stijne

                          Comment


                            #14
                            Re: Opstelling hydro

                            Ja je moet wel even je koolstoffilter aanpassen ook, maar dan heb je zeker genoeg verversing en kan je zonder problemen in de zomer draaien ook .

                            Greetzz GG

                            Comment


                              #15
                              Re: Opstelling hydro

                              hoi,
                              Sorry nog eens over mijn hele opstelling dan want ben even de kluts kwijt kennelijk..
                              Voor een hydrokweekje 4 plantjes (dus:2 kubieke meter)
                              Wilma 4 Groeissysteem
                              1X BAL remote 600 Watt EVSA+spiegelkap
                              1X lamp philips SON-T PIA 600 Watt
                              geschakeld aan een DAVIN schakelkast
                              1X Box Silent Air 500 m3
                              deze aangesloten op SMS FAN controller + thermostaat
                              1x Koolstoffilter Phat Rhino 680m3
                              1x Hygrostaat
                              1x Hanna Gro'check combo
                              1X MAX-MIN thermo hygrometer
                              Ben ik dan nog iets vergeten?

                              Mvg Stijne

                              Comment

                              Bezig...
                              X