Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele blaren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele blaren

Korting op 420shop
    hallo hier met sven86
    heb een vraag ben bezeg met mijn 2 kweek
    is eerste keer op hydro ik werk met een groei en een bloei kamer
    al mijn porodukten zijnn bio nova maar heb probleem als ik mijn kweek
    schema volg is mijn ic 4.8 maar als ik mijn water zo meet is dat el 2en iets
    is mijn ic meeter niet goed is milwakie cd 611 KAN IEMAND MIJ HELPEN

Re: Gele blaren

Hey Sven,
    jammer om de horen dat je bladproblemen ondervind bij je dames
    en om jou beter te kunnen helpen is het makkelijker als je een fototje van 1 van de bladeren erop zet.
    wat ik zo hoor denk ik dat een stikstof tekort is maaaaaaaaar knal ff een fototje en dan kunnen we je beter helpen
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Comment

zal in de loop van de week paar foto's op zetten dank bij voorbaat

Comment

Foto0194.jpgFoto0196.jpgFoto0197.jpgFoto0192.jpghier paar fotos van mijn vrouwtjes ik hoop dat jullie mij nu verder kunnen hellpen

Attached Files

Comment

hallo monty
            heb een niewe ic meter gaan hallen heb maar mijn ic waarde is nog altijd 3.6 hoe los ik dat op ik volg nog tans mijn voedings schema
            van bio nova

Comment

Een EC (electrical conductivity) Onderhoud

Comment

danku voor de info monty heb mijn hydro korels eerst 2 daagen in water met ph 5.8 gedaan en heb dan maar geplant
                mijn ic meeter ge iekt(gisteren gekogt) moet kijken voor bewaar vloestof kan je mij meer vertelen over mijn dames of heb je andere fotos nodig
                ik danku voor alle tips en hoop dat je mij kan helpen
                hoe veel moet mijn ic juist zijn

Comment

Vooraf we praten hier over EC (electrical conductivity)

Comment

Kalibreren dat apparaat, en als je EC nog steeds tussen 4.8 en 3.6 ligt (dat zijn jouw 2 EC metingen die je al had aangegeven) heb je heel erg hoogstwaarschijnlijk overvoed.
                    Zoals Monty al zei onze plant op zijn max kan echt maar rond de 2.4 aan als dat echt nodig is, en dat is echt al een hoge EC.

En meet de PH van je teruglopende voedingswater en kijk naar de PH, alleen korrels in 5.8 weken is niet voldoende om te weten welke PH je korrels zijn.
                    Kleikorrels liggen namelijk op ongeveer een PH van 8 ongeweekt. Ik week ze eigenlijk met een PH van 4.8 een dagje en na het weken zijn ze 5.4 ongeveer en daarna zullen ze nog een stukje oplopen.
                    En dan is het een kwestie van bijhouden.

Grts MG

Comment

danku mg heb gister avedn water bak uit gekuist niewe water in gedaan maar juist maar ph 5.8 GEEN VOEDING
                      heb nu juis mijn bijde meeters ge eikt en niewe meeting ge daan nu is mijn ph 5.9 en ec staat nu op 2.4 dat is al beter he
                      maar mag ik dan niet mijn voedigs plan volgen want als ik dat doe is mijn ec veel te hoog met jullie hulp heb ik terug hoop dat het goed komt tanks nog even mee geven plantjes zijn ak47

Comment

Een EC van 2.4 met enkel kraanwater kan haast niet, dat zou ergens tussen 0.4 en 0.8 moeten liggen dacht ik.
                        Heb je ook zo'n hoge EC als je water meet in een proper glas of enkel maar in je vat?
                        Een nieuwe EC meter moet ook geijkt worden, is die geijkt in de winkel bij aankoop of niet?
                        Ijk je minimum 1x per week je meters?

Aan je planten te zien heb je geen overvoeding probleem, maar eerder een blokkade van iets...

Het is maar even meedenken hoor...mijn EC meter ligt al jaren onder het stof

Comment

DANKU prutser heb glas water ge meeten en dat is 1.1 vers kraan water
                          moet ik dan nu gewoon voeding geven tot 1.8
                          OF LAAT IK ZE NU EZERST EVEN ALEEN OP WATER met ph van 5.8
                          ik weet niet meer wat ik moet doen hoop dat mijn damens het over leven

Comment

1.1 vind ik nog wat aan de hoge kant...denk dat je meters niet goed geijkt zijn.

Je voedingsvat proper maken, dan zou je normaal gezien hetzelfde moeten meten als in dat glas water...

Wanneer pas je eigenlijk je PH aan, voor dat je voeding of na dat je voeding maakt?

Lijkt me ook beter dat je nog even veel gaat lezen hier en op andere fora

Comment

Bezig...
                            X