Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte DWC set geluidsisoleren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

QnQ ik ben tevreden met het huidige resultaat.
    Heb nog 5 cm piepschuim als soort van deksel bovenop gemaakt, met 3 plankjes erop, die het nog meer dempen.
    Ik denk dat het ook niet veel beter wordt dan wat het nu is.

Comment

Allrite.
      Enige wat je dan nog kunt testen is of het niet te warm wordt.
      Alsie warme lucht in je water gaat blazen kan dat ook te warm worden

emmer water - thermometer erin en een nachtje laten blazen en zien hoe warm het wordt, denk ik?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ Ik zet hem denk ik buiten de kweektent i.v.m. de warmte.
        Over de warmte ben ik wat ongerust over.

De luchtpomp moet denk ik ook kunnen ventileren, wat die nu niet kan, hij zit helemaal ingepakt.
        Momenteel is die omringt door isolerende schuim, handdoek, en bovenop piepschuim en 3 plankjes.
        Wellicht haal ik de bovenzijde er om de zoveel af, alleen hoor je duidelijk verschil met of zonder.

Ik zal de luchtpomp ook in de gaten houden, als die een paar uur heeft aangestaan, en dit blijven volgen.
        Als die niet te heet wordt na een hele dag aanstaan, dan ben ik wat gerust.

Comment

Ik moet toch zeggen dat het gebrom van de luchtpomp erg vervelend is.
          Dat ding blijft maar brommen.
          Een 1000m3 maakt bijna geen geluid, en dat is een krachtig apparaat.

Ik wil opnieuw een kist/omhulsel bouwen, van mijn part met dubbele isoleer delen.

Heb geen zin om voor de rest van het kweken dat nadrukkelijke gebrom te horen.

Op hoeveel decibel komt jullie luchtpomp uit?
          Dan heb ik een idee, wat als acceptabel wordt aanschouwd. Hiervoor zijn veel gratis apps voor je telefoon.
          Naast de decibel hoogte, ook graag de app vermelden, zo kan ik dit het beste vergelijken

Comment

Is er niet gewoon iets mis met die pomp? Of zitten er teveel (of te grote) luchtstenen aan? Ik heb dezelfde pomp en ik hoor dat ding totaal niet.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Ik heb er 4 lange luchtstenen aanzitten. Als ik trouwens dat plastic stuk van de luchtpomp afhaal, die het verdeelt over 4 luchtslangen, maakt die duidelijk meer gebrom. Dus het gebrom zit bij de luchtpomp zelf. Ik ben heel benieuwd waar jij hem gekocht heb? Wil toch sowieso een reserve hebben.

Wietefras

Comment

Weet iemand het zit met alle apparaten aansluiten op het stroom?
              Kan ik gewoon het stopcontact gebruiken van de kamer, om alles op aan te sluiten?

Comment

Sudoma heb je nog een voorbeeld voor mij?
                Daarop zit ik te wachten.
                Ik wil mijn luchtpomp namelijk zo goed mogelijk geluid isoleren.

Comment

Wietefras wil je mij vertellen waar jij de luchtpomp heb gekocht?
                  Dan haal ik daar mijn reserve luchtpomp.
                  Misschien dat die van mij defect is, want dat ding bromt als een gek.

Comment

zoek op google
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 5 photos.

Comment

Sudoma bedankt voor je reactie.
                      Die afbeeldingen zijn toch van dompelpompen?

Of is het een luchtpomp, maar die onder het water zit?
                      Haalt die zuurstof via een slangetje uit de kweekpotten.

En moet ik er dan 4 van aanschaffen, voor iedere kweekpot 1?

Nu heb ik een luchtpomp op een hoger tafeltje staan, dan de kweekpotten, en die voorziet alle 4 de kweekpotten van zuurstof.

Comment

Luchtpomp onder water.
                        Onder water heet gewoon dompel.

Letterlijk vertaald zijn het: dompel luchtpompen idd

Bij 4 potten heb je er 4 nodig dat klopt.
                        Het slangetje wordt buiten het water gebracht waardoor het lucht van buiten kan opzuigen.

Het haalt dus geen lucht uit je potten maar door een open gaatje in je dwc vaatje
                        Last edited by Sudoma; 10 December 2018, 00:51.

Comment

Bij mijn controller pot, zit er een stroomkabel, die aan de bovenkant eruit moet, waardoor ik hem niet kan sluiten.
                          Dat zal ook het geval zijn bij de 4 kweekpotten, of ik moet 4 gaten boren.
                          Dat maakt denk ik niet uit voor de controller pot, maar weet niet hoe het geregeld zit, met de kweekpotten, als ik die niet volledig kan sluiten
                          4 stuks past nog niet even in mijn budget, met alle aankopen die eraan komen, waarschijnlijk begin volgend jaar de dompel luchtpompen.

Ik stel het absoluut op prijs als je nog een externe pomp met luchtinlaat in elkaar knutselt.
                          Misschien dat ik daarmee zo tevreden ben, dat ik mijn systeem zo kan laten.
                          Dit heb ik er al staan, en als ik met tips en aanpassingen, deze stiller kan krijgen, ben ik wellicht tevreden.

Comment

Anders als je GEEN geluid meer wilt dan moet je dit overwegen:
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 4 photos.

Comment

En wat voor prijskaartje heeft dat

Comment

Bezig...
                              X