Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weet iemand hoe ik de EC waarde op 0,4 kan krijgen met Plagron?
Ik weet namelijk niet hoeveel hydro a + b ik moet doseren.
De zaadjes gaan straks het water in.
Duurt sowieso een tijdje voordat ze ontkiemt zijn, en ontwikkelt in de steenwol stekpluggen.
Daarna start ik mijn kweekverslag.
Gewoon laag beginnen met 2 gelijke delen en is het te laag doe je er een beetje bij en is het teveel doe je er water bij je heb er een mooie meter voor begreep ik .
Dan is het inderdaad niet eenvoudig de boel stabiel te houden, maar het valt gelukkig goed af te lezen, en bij te stellen.
In week 1 en 2 staat die 1 cm in de netpot, week 3 al 5 cm onder de netpot, en in de groei zelfs 8 cm onder de netpot. Dus het schommelt enorm hoeveel water erin zit gedurende de kweek.
Dit wordt een hoop notities maken, hoeveel ik per week toevoeg kwa voeding.
Omdat ik de volgende kweek met een eb&vloed systeempje wil kweken ben me ook aan het inlezen betreffende EC waardes en kwam ik deze 2 schama's tegen. Misschien heb je daar iets aan?
Bedankt voor de schema's.
Echter raadt de verkoper van het kweeksysteem een specifiek EC schema aan, en die volg ik ook op, en niet die van Plagron, op de EC waarde na, de rest wel.
Begin heel laag met je EC, of geef pas in de 2de of 3de week voeding, dat is wat ik het meeste lees van ervaren kwekers, en dat raadt de verkoper van het kweeksysteem mij ook aan.
Gevoelsmatig ben ik geneigd om juist veel te geven, met de gedachte dat ze dan groter en sterker worden, maar volgens mij gaat het daar juist verkeerd.
Dit kan je denk ik alleen leren door het te doen.
Comment