Tsja... Nu staat er bij het voedingsschema van Hy-Pro een PH-waarde vermeld van 5.5-6.0. Als je dagelijks handmatig moet bijsturen is dat natuurlijk een hele mooie ruime range. Maar ik kan me voorstellen dat de ideale waarde een kleiner bereik heeft (bijv. 5.6-5.8) of misschien juist wel ruimer. Wat is jullie mening hierover en waarom? Ik kan afstellen op tienden indien nodig dus brand los.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ideale PH-waarde
Collapse
X
-
Die tabelletjes zijn bullshit.
Iedere fabrikant past die een beetje aan naar zijn eigenbelang.
Wil je nog meer van die grafiekjes, check dit topic over pH waarde wel of niet aanpassen.
Dus...welke ga je dan geloven ?
Comment
-
De ideale pH waarde is een moment opname, want de pH fluctueert. De pH van gister kan vandaag wel ideaal zijn en morgen te hoog. Wanneer je de pH regelt en de planten bewatert, ben je de pH in het medium aan het resetten. En na een dag is die waarde alweer veranderd en toch zijn de planten nog gezond (als je het goed doet).
Comment
-
Ok... de conclusie die ik hier uit getrokken heb is dat de PH in ieder geval niet suberstabiel op 5.8 gehouden moet worden. Hier heb ik mijn schema dan ook aangepast en nu mag de computer hem tussen de 5.5 en 6.0 houden. Dan kunnen ze mooi alle stoffen opnemen gedurende de stijging van de PH. Dit gaat (nog) heel geleidelijk dus ik verwacht ook niet dat hij nu mijn hele systeem volplempt met PH-
- Likes 2
Comment
-
Inderdaad, dat doet hij erg goed. Verwacht dat de computer vannacht ook begint met het aansturen van de EC, ben benieuwd of dat net zo mooi gaat. Hij moet dan tenslotte een mix maken van A en B voeding en de computer heeft nog niet geleerd hoeveel hij toe moet voegen. Als deze als bij de PH- begint met een vrij hoge dosis moet ik morgen mijn water verversen . Maar ik neem aan dat het gewoon goed komt.
-
Dat loopt hopelijk wel los, naarmate er meer voeding gebruikt wordt, zal er ook meer gaan schommelen natuurlijk en dan gaat je computer ook weer sneller alles aanleren. Ik hoop dat die wel alles mooi onthoudt naar volgende kweekjes toe!
Comment