Hoi,
Ik ben met mijn eerste kweek bezig, en ik zit nu op 6 weken en 3 dagen op 12-12.
En er zijn een paar dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn.
Hoelang zouden mijn planten nog moeten? Deze soort zou 8 tot 10 weken klaar zijn maar is dit vanaf omschakeling licht? Of pas als de planten bloei gaan laten zien? Ik lees kweek verslagen die veel langer in bloei staan, kan iemand aan de hand van de fotos hier iets over zeggen?
Ik heb enorme moeite om mijn plant niet tegen de lampen aan te laten groeien, de plant groeide wel mooi compact maar nadat ik over ging naar 12-12 kwam er een enorme groei explosie.
Nu vraag ik me af of dit te voorkomen is door nog eerder naar bloei over te gaan of dat ik beter een andere soort kan kiezen ( ik heb nog een paar zaadjes over).
De plant was al niet zo groot toen ik naar bloei ging ( +/- 20cm) dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik er genoeg mee kan winnen.
Mijn ruimte is in totaal 120cm hoog (tussen bovenkant pot en de lampen is er ongeveer 90cm)
Kweek opstelling:
- 1x white widow RQS fem.
- afmeting 60x40x120 cm
- Hydro met klei korels met water toevoer boven in de pot.
- 8x 24watt CFL
- 12v afzuig fan
- 12v ventilatie fan
- Aquarium pomp.
- Aquarium verwarming
- PH meter + EC Meter + temp en luchtvochtigheids meters (Arduino MKR WIFI)
- 250watt verwarming
- Plagron coco A + B (powerroots eerste weken, sinds bloei green sensation)
- PH +/- 6
Ik ben met mijn eerste kweek bezig, en ik zit nu op 6 weken en 3 dagen op 12-12.
En er zijn een paar dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn.
Hoelang zouden mijn planten nog moeten? Deze soort zou 8 tot 10 weken klaar zijn maar is dit vanaf omschakeling licht? Of pas als de planten bloei gaan laten zien? Ik lees kweek verslagen die veel langer in bloei staan, kan iemand aan de hand van de fotos hier iets over zeggen?
Ik heb enorme moeite om mijn plant niet tegen de lampen aan te laten groeien, de plant groeide wel mooi compact maar nadat ik over ging naar 12-12 kwam er een enorme groei explosie.
Nu vraag ik me af of dit te voorkomen is door nog eerder naar bloei over te gaan of dat ik beter een andere soort kan kiezen ( ik heb nog een paar zaadjes over).
De plant was al niet zo groot toen ik naar bloei ging ( +/- 20cm) dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik er genoeg mee kan winnen.
Mijn ruimte is in totaal 120cm hoog (tussen bovenkant pot en de lampen is er ongeveer 90cm)
Kweek opstelling:
- 1x white widow RQS fem.
- afmeting 60x40x120 cm
- Hydro met klei korels met water toevoer boven in de pot.
- 8x 24watt CFL
- 12v afzuig fan
- 12v ventilatie fan
- Aquarium pomp.
- Aquarium verwarming
- PH meter + EC Meter + temp en luchtvochtigheids meters (Arduino MKR WIFI)
- 250watt verwarming
- Plagron coco A + B (powerroots eerste weken, sinds bloei green sensation)
- PH +/- 6
Comment