Hallo, Ik doe RDWC. planten zien er (nu twee weken op 12/24) kengezond uit.
PH: 6,1
water temp: 17,5
temp hok: 28
RL: 45%
EC: 1,5
Ik gebruik als voeding:
canna aqua vega, cannazym, cannaboost en canna rhizotonic.
Ook gebruik ik beneficial bacteria: great white + voodoo juice. (om rootrot tegen te gaan)
Ik zie dat de wortels bedekt zijn in een laag smurrie, ik kan de smurrie er perfect afspuiten met een waterspuit, dan zijn de wortels parelwit.
Nu is mijn vraag: kan dit op termijn ook de wortels verstikken als ik het niet er altijd afspoel????
Zie foto: voor en na afspoelen.
Is dit veroorzaakt door biologische additieven? (enzym, bacteria, rizotonic) zou ik dit niet meer hebben als ik enkel canna vega geef bvb?
Ik doe om de twee weken reservoir change.
Als de planten groter zijn, ga ik dit niet meer kunnen afspoelen en kunnen ze stikken?
Welke voeding geven jullie in hydro? Ook additieven of enkel minerale voeding???? organic?
root rot kan je niet zomaar afspoelen, veronderstel ik?
Mvg Manfred
PH: 6,1
water temp: 17,5
temp hok: 28
RL: 45%
EC: 1,5
Ik gebruik als voeding:
canna aqua vega, cannazym, cannaboost en canna rhizotonic.
Ook gebruik ik beneficial bacteria: great white + voodoo juice. (om rootrot tegen te gaan)
Ik zie dat de wortels bedekt zijn in een laag smurrie, ik kan de smurrie er perfect afspuiten met een waterspuit, dan zijn de wortels parelwit.
Nu is mijn vraag: kan dit op termijn ook de wortels verstikken als ik het niet er altijd afspoel????
Zie foto: voor en na afspoelen.
Is dit veroorzaakt door biologische additieven? (enzym, bacteria, rizotonic) zou ik dit niet meer hebben als ik enkel canna vega geef bvb?
Ik doe om de twee weken reservoir change.
Als de planten groter zijn, ga ik dit niet meer kunnen afspoelen en kunnen ze stikken?
Welke voeding geven jullie in hydro? Ook additieven of enkel minerale voeding???? organic?
root rot kan je niet zomaar afspoelen, veronderstel ik?
Mvg Manfred
Comment