Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bruine en gele blaadjes
Collapse
X
-
Persoonlijk denk ik dat je watertemperatuur wat aan de hoge kant is en dat er dus wat zuurstof tekort is. Je gebruikt oxyrings dus eigenlijk zou dat voorkomen moeten worden. Kan het zijn dat je pomp continu draait (dus niet getimed). Zo ja, probeer eens om die steeds 15 minuten aan en 15 minuten uit te zetten. Daarbij zou ik de lamp een fors stuk lager hangen want ze strekken als idioten hoewel ze op de foto niet echt te hoog lijken te hangen. Heb je het vermogen gedimd? Zo ja, volle bak vermogen erop. 165W is echt niet veel en kunnen ze zat hebben op die afstand. PH zou ik persoonlijk iets lager willen hebben (5.8) maar wellicht dat de leverancier van jouw voeding anders voorschrijft. Staan de dames rechtstreeks in de kleikorrels of zit er ook nog iets van steenwol in? Zo ja, dat laatste geeft soms in de zaailing fase wat problemen doordat ze te vochtig blijven. In dat geval de pomp ieder uur 1 kwartier laten draaien.
-
Bedankt voor de reactie
De dames staan in jiffyplugs
Welke pomp bedoel je, de water pomp of lucht pomp, allebei draaien continu
Comment
-
De waterpomp die de voedingsoplossing naar de planten brengt. De circulatiepomp moet natuurlijk continu draaien. Luchtpomp..... Tsja, ik heb er geen meer want leverde meer problemen dan voordelen op in mijn systeem. Die jiffyplugs houden overigens erg veel water vast.... en dat is de belangrijkste reden vermoed ik dat ze zo'n moeilijke start maken. Ik ga zelf volgende ronde wat anders proberen zodat ik de niet langer nodig heb. (ofwel, pomp uit, geen water meer)
-
Ik gooi ze recht in de korrels, en zoals Voor het eerst zegt: een circulatiepomp want door de circulatie komt er ook zuurstof in het water. De luchtpomp zie ik vaker terugkomen bij de DWC systemen waar ze de emmers niet laten circuleren dus ik ben er niet zeker over of dat hier nodig is.
De waterpomp voor voeding: elk kwartier om te beginnen en opbouwen/afbouwen als ze te nat/droog staan. Als je net begint: ontkiemen in de koffiefilter, dan in de ingeweekte (kraantjeswater of als je zot wilt doen Spa met een ph van 5.8) kleikorrels, tot ze boven zijn en eerste blaadjes maken: 1x per dag een beetje meer kraantjeswater met ph 5.8. Meestal heb je ze te nat staan, en omdat de plant niet veel opneemt duurt het vaak lang voordat ze weer optimaal staan en dat gaf bij mij vaak problemen.Last edited by Elkwazizi; 30 November 2021, 20:53.
-
Comment